Det är viktigt att vara frisk/balanserad i sina nedersta chakran för att kunna arbeta med de övre chakrana. Detta är en meditationsövning jag fann gratis på Hälsokällan, jag har provat den och den fungerar bra för att öppna upp sig eller bara stabilisera sina energier. Det var väl modigt gjort! Lita på ditt inre kompass och kasta dig iväg mot öppna hav-Du är redo! Sådan träning är mycket viktig då en ständigt öppen andlig kanal stör vardagslivet. Man kan tro att det viktigaste med chakran är att lära sig att öppna upp dem för andevärlden. När man vill öppna upp sin kanal och vara tillgänglig för kommunikation med andevärlden börjar man alltid nedifrån med Bas/Rotchakrat och går sedan stegvis uppåt chakra för chakra tills man når Kronchakrat. Genom det kosmiska trädet får du en ökad förståelse för hur andevärlden ger dig information från olika nivåer. Är man medial och mottaglig, så kan man även få påhälsning från andevärlden. Vidare är det fritt flödande känslor idag. Genom att öppna upp sig själv med hjälp av sina chackran så byggs kommunikationen upp med andevärlden. Det finns många sätt att ta kontakt med andevärlden. Det är först detta år som jag har funnit mitt knep (och jag har provat många), det är skönt när det fungerar. Varför det är vikigt att stänga sig är för att man annars tar in information. Boken beskriver hur Marie-Louise utvecklade medial förmåga och lärde sig att kommunicera med andevärlden. I denna video på 47 minuter lär jag ut hur man öppnar upp sig och stänger sig efter det andliga arbetet och hur man rotar sig. Det vi behöver lära oss är i stället att stänga dem! Besök en antikaffär. ... Där jag skriver att det viktiga är inte att lära sig att öppna upp för det gör man automatiskt. Läs inlägg av betrodda mediala och medelstora bloggare för att fortsätta att bli utbildad om intuition och Andevärlden. På alla kurser används Terrys metod Bergsmeditationen som verktyg för personlig utveckling samt för att öppna upp och stänga ner till andevärlden. Kontakt kan naturligtvis även ske spontant men genom att öppna upp så talar man om att man är redo att ta emot. Likadant är det när man stänger ner, man signalerar då … När de har lärt sig hur de ska hantera dessa känslor, så har deras symptom minskat eller helt försvunnit. Ja du Öppna upp behöver du inte lära dig för du är redan öppen. Genom att lära sig att medvetet stänga sina chackran så medför det också att man blockerar andras mindre önskvärda energier som annars ibland kan göra oss trötta och tömmer oss på kraft. Därför är det inte bra att ha sina chakan öppna i vardagen. Dom vill hjälpa, ge råd och stötta oss i vår vardag, eller helt enkelt bara visa att dom finns. Jag tänkte ventilera lite tankar jag har om att stänga ner och öppna upp sig. Man kan tro att det viktigaste med chakran är att lära sig att öppna upp dem för andevärlden. Man tittar upp och ser sig omkring för att se vem det är, och inser att det finns ingen där. Änglamedium. Finns kontakten där gör den det även utan verktyg. Jag kopplar upp mig mot andevärlden för att ge dig så mycket energi som just du ska ha. Men det behöver man faktiskt inte göra, för det sker automatiskt. Min åsikt är att alla kan lära sig att förnimma andevärlden om man är seriöst intresserad men det är inte guds vilja att vi alla skall hålla på med kanalisering(när en människa fungerar som en kanal för andevärlden),likväl som inte alla jobbar som snickare. Men egentligen handlar andekontakt inte om hur kontakten eller kommunikationen sker utan att den gör det. Du kanske går djupare in i en relation eller i något projekt. Hur du stänger ner ja det finns massor av sätt att stänga ner på. ... Hon sa upp sig … Ett medium måste vanligtvis träna sig i att medvetet öppna sig för utomkroppsliga intryck. Det som händer är att man blir något känsligare och därmed mottaglig för information . För att kunna ha kontakt med andevärlden måste man vara öppen, vilket betyder att ens chakran är öppna och mottagliga för andevärldens energier. Tiina har utbildat sig till änglamedium för Birkan Tore. Jag har gått på kurser för att utveckla mig själv bla i healing och auraseende vilket har gjort att jag blivit friskare och har börjat att "öppna upp" mina "övernaturliga ögon" eller vad jag ska kalla det. Genom att öppna upp sig själv med ... Detta för att säkerställa din kvalitet och förmåga att förmedla budskapen från andevärlden. Ordet chakra kommer från Sanskrit och betyder hjul. Stäng dina chakran så ofta som möjligt. ... Efter att ha ställt upp för den personen och hen frågade om ytterligare en häst så sa jag att jag tar betalt för att värdesätta min tid. Varje möte med andevärlden är unikt och jag känner tacksamhet över att jag kan vara en kanal för detta och jag har stor respekt för det arbete som jag och mina andliga guider utför tillsammans i helandets tjänst. träffar någon som inte mår så bra, så tar vi lätt upp dennes energier och kan själva må dåligt efter mötet. Därför så många i dag upplever andar och ovälkomna besök i sina hem i dag. Lägg märke till vad du intuitivt känner eller känner genom att vara i affären. Om vi tex. Detta är en sida för dig som känner att du vill växa och utvecklas som människa. ... och för att lösgöra sig ... upp sig? Genom att öppna upp sig själv med hjälp av sina chackran så byggs kommunikationen upp med andevärlden. För genom intresset genom tv och media och fler o fler ser på dessa mediala tv program och läser om det mediala så har alldrig så många öppnat upp för andevärlden i dag. Därför så många i dag upplever andar och ovälkomna besök i sina hem i dag. Man kan tro att det viktigaste med chakran är att lära sig att öppna upp dem för andevärlden. Och det stämmer det du skriver att ”de kan öppna andra dörrar”, då de ju har ett ”känsligare sinne” för detta. Som änglamedium är man aldrig ”färdig” utan utvecklas med varje klient och varje livs-situation och möter livet med kärlek och tacksamhet, där mediumet jobbar med sig själv för att ständigt vara en så ren kanal som möjligt, utan att egot får ta över. Att lära sig om VÅRA CHAKRAN, kan vara bra så man kan lösa upp eventuella blockeringar. Men det behöver man faktiskt inte göra, för det sker automatiskt. Kronchakrat, det högsta chakrat som är beläget på hjässan, är det chakra som står i förbindelse med andevärldens och universums energier. Att öppna upp är en signal till andevärlden att du är intreserad och motaglig för kontakt. Så bara att du går in här och läser på Forumet gör att du öppnar upp. Hos mig kan du få andlig healing. Djuren i sig själva är känsliga för andevärlden och uppfattar den lättare än vad vi många gånger gör. Jag kontrollerar dina energier via min pendel och balanserar dessa om andevärlden visar att jag ska göra det. Det finns olika färgsystem och det vi visar är enligt den engelska mediumtraditionen. Andekontakt. I de allra flesta fall när vi får besök ifrån andevärlden, så är det någon nära anhörig eller en kär vän. ... Det är inte alls läskigt att öppna sig. När man kanaliserar eller jobbar med andevärlden så öppnar man upp sig som en kanal för att ta emot budskap. Inte enligt min tro iaf... Alla är öppna på olika sätt tror jag, vissa har lätt för att läsa andra människor, vissa kan förstå budskapen i drömmarna, andra kan sia om andras framtid, några kan berätta om andra personers förflutna. Då är det din hjälpare / guide som försöker få din uppmärksamhet. Man öppnar upp automatiskt bara du tänker på andevärlden eller om du läser om det tittar på det okända osv. Genom att lära sig att medvetet stänga sina chackran så medför det också att man blockerar andras mindre önskvärda energier som annars ibland kan göra oss trötta och tömmer oss på kraft.