Här kan ni skriva saker som inte passar in i någon av de andra forumen. — De fick 1 500 kronor mer i månaden, berättar Peter Olsson vid Lärarförbundets lokalavdelning i Göteborg. Semestertjänst eller ferietjänst? Plötsligt, i ett svep, har man tagit bort hela poängen med julklappar. Den nya bestämmelsen tillämpas på föräldrar till … Vilket avtal som gäller för den aktuella arbetsplatsen. Ferietjänst däremot har anpassats till lärares vardag under stora delar av 1900-talet och fungerar alldeles förträffligt. av nya anläggningsdelar eller byte till ny ... Du kommer att ingå i ett arbetslag med pedagoger från åk 4 till åk ... Tillsvidareanställning semestertjänst. För kommunala skolor gäller HÖK 12, för enskilda skolor beror det på vilken organisation arbetsgivaren är ansluten till. Staffanstorps kommunledning har krävt att lärarna ska byta arbetstidsavtal om de vill ha tjänst på nya skolan. OBS! Vi producera i materialtjocklek från 2 till 20 mm. Jag har ställt frågan om varför semestertjänst skulle vara så bra flera gånger, men får bara svaret att ”det är bra” eller ”det är vår policy” utan någon vettig förklaring i övrigt. Du bör ha ... (byte av bilder ... Ferietjänst. Dessutom fick jag för en vecka sedan veta att jag måste byta från ferietjänst till semestertjänst. Lärare i grund- och gymnasieskolan är oftast anställda med ferier och då gäller särskilda regler för … Anställningsformen Tillsvidare eller för viss tid? Vid ferietjänst får du ut din ferielön som du arbetat in under läsåret alltså från augusti till juni i efterskott När du arbetar på semestertjänst och tar ut full semester under sommaren så får du först ut ersättning för den inarbetade tiden från 1/1 fram till semestern + eventuellt sparade dagar men du får också ut ersättning för tiden fram till slutet av året i förskott. Det kan gälla byte av rasten ... Lärare med ferietjänst I Göteborg erbjöds lärarna högre lön när de gick över till semestertjänst. Tillägget är knutet till att man uppbär föräldrapenning över garantinivån och utbetalas längst till dess barnet är 24 månader. Om det är en visstidsanställning ska slutdatum framgå. Så kallad semestertjänst, som är den i särklass vanligaste förkommande regleringen på arbetsmarknaden, är en tjänst med 40-timmars arbetsvecka och … Då behövs även ett accepterat omplaceringserbjudande, blankett om sänkt sysselsättningsgrad eller en uppsägning av den gamla tjänsten som underlag. Därför känner jag mig förvirrad. Byte från månadslön till timlön eller tvärtom; Byte från semestertjänst till ferietjänst eller tvärtom; Byte till en anställning med lägre sysselsättningsgrad. Lärare med semestertjänst omfattas av ... får man träffa avtal om avvikelser från bestämmelserna. Helst ska det då ha någon relevans med ämnena som diskuteras på forumet. Trodde inte man kunde omplacera någon till en arbetsplats där ett sådant byte måste göras. I andra kommuner har …