Kan jag strömma från min Android-mobil till Apple TV? Nu kan jag streama alla kanaler jag betalar för via comhem play appen på min samsung s6. Stödet finns tyvärr inte i iOS (Airplay kan användas för att uppnå samma funktionalitet från en iPhone eller iPad). Casta underhållning till din TV; ... Få tillgång till och strömma innehåll från nätverksanslutna enheter, ... Tillbehör till Samsung Galaxy Sök efter HomeTV, installera och börja titta. Med en Apple TV överför du ljudet från din iPhone till stereon, ... (vilket bland annat flera modeller från Sony, Samsung och HTC gör). Via tillgång till trådlös internetanslutning med Wi-Fi öppnas en hel värld med underhållning. Har precis "konverterat" från Sony Z5 Compact till S7. Har precis "konverterat" från Sony Z5 Compact till S7. Riktigt nöjd, utom med att jag inte längre kan casta till min Sony TV. LG Smartshare : Upplev allt mediainnehåll ifrån din mobila enhet till en TV trådlöst . Då får man köpa en Chromecast. Eftersom vi har börjat knarka serier på streamingtjänster så måste detta fungera i sommarsugan också. Från hemskärmen på din Samsung TV, gå till Samsung Appar. Det är så att jag nyligen har signat upp på tivo abonnemang från comhem. V-Linker är en smart adapter från GGMM som ger dig möjligheten att dela video, bilder och presentationer trådlöst till stor skärm. 3. ... Samsung Galaxy S7 Edge. Bläddra Spela upp och bläddra bland musik, TV-program och film från dina favorittjänster på ett och samma ställe. Från en skärm till en annan. ... dina videor och foton från bekvämligheten i din egen soffa. Med iCloud-bilder kan du komma åt dina bilder och videor från iPhone, iPad, iPod touch, Mac och Apple TV, samt på iCloud.com och till och med från en Windows-dator.När du är ansluten till internet, wifi eller ett mobilnät överförs dina nyaste bilder automatiskt och dina redigeringar uppdateras i realtid. Hur till Stream från VLC till TV? Att skicka bilden från din dators S-video-kontakt till din TV:s Komponent-ingång går med en S-video till Komponent-sladd. Inställningar för Google Home och högtalare Hantera inställningar som standardleverantören för musik eller din plats. Casta filmer och tv-program, ... från Android, iOS, Mac, Windows eller Chromebook till din TV. Har du ingen förstärkare med AirPlay inbyggt köper du en Apple TV-box (eller AirPort Express) och kopplar den till stereon. Idag är det helt naturligt att ha mediaspelarfunktioner i TV:n för att kunna spela upp film och surfa på internet. Samsung har något som kallas Smart View inbyggt i deras tv och telefoner. Samsung TV. Riktigt nöjd, utom med att jag inte längre kan casta till min Sony TV. Jag har en Androidmobil (samsung S5) och det finns en app där du kan streama allt du ser på din mobil till din Chromecast på TV tex. ... med rätt app kan du köra Airplay även om inte har en Iphone. Eftersom vi arbetar med att förbättra helhetsupplevelsen av Spotify tar vi bort appen från Samsungs gamla operativsystem på vissa enheter från 2015 och tidigare.Om du vill ha mer information eller läsa om andra sätt att streama på din tv kan du kolla in det här . Ett decennium eller två sedan, det fanns stora lådor som fanns i alla vardagsrum. Många vill dock kunna nyttja alla datorns funktioner i TV-rutan och idag är det sällan svårt att koppla datorn till TV:n. Om du till exempel startar appen TV3 Play i din mobil kan du välja att aktivera Airplay och på så sätt spela upp tv-programmet från mobilen på tv:n via Apple TV. Den har stöd för iOS, Android, Windows och Mac, vilket gör den användbar för hela familjen eller företaget. Med en Chromecast kopplad till din tv kan du starta ett program direkt från SVT Play på din iPhone, ... SVT Play fryser på Samsung Smart TV ; Funkar som en dröm! Dessvärre är dessa kablar både svåra att … Om du inte kan casta till din Chromecast från din dator eller ... skicka Netflix från din dator direkt till din tv. Anslut din Chromecast till TV:n och streama film, musik, foto, spel eller annan underhållning från smarttelefonen eller surfplattan och spela upp det på TV:ns stora bild. Funkar som en dröm! Allra naturligast för iPhone-användare är att köra med AirPlay, som ger trådlös överföring av ljudet från favoritfåtöljen till stereon. Nu är det snart sommar och då måste jag skaffa en lösning för att kunna titta på tv i sommarstugan. TV-världen och datorvärlden börjar flyta samman allt mer. ... För att streama från din iPhone, iPad eller iPod Touch, vänligen ladda ner HomeTV applikationen. Då styr du uppspelningen genom att trycka på mobilskärmen, inte genom Apple TV:s fjärrkontroll. En Smart TV från LG gör det enklare än någonsin att få tillgång till den senaste underhållningen. Man kan även använda webbläsaren Google chrome på PC/Mac för att casta till ... Dplay-appen kan laddas ner från Apples App ... version av Apple TV? Eftersom vi arbetar med att förbättra helhetsupplevelsen av Spotify tar vi bort appen från ... till nästa nivå. Chromecasta från datorn Från datorer som kör Windows, Mac OS eller Chrome OS går det att skicka material till en Chromecast-mottagare på två olika sätt. Obs! Styr Pausa, spela upp och ändra volymen på video- eller ljudstreamingen. ... Du kan casta HomeTV direkt till din TV genom Chromecast från … Har man ingen Samsung telefon så tror jag inte att man kan casta till den.