Att älska och älskas av någon är livet när det är som bäst och för mig är det kärlek. Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd. Ibland känns det som att staden är centrum och normen i vårt samhälle. Det är vägen, inte målet, som gör resan värd Vad handlar bloggen om? Wheels of Freedom är en roadmovie om att ta sig till Lissabon i en rullstol som gör nio kilometer i timmen. När jag började på FMV gick jag en grundläggande projektledarutbildning. Det är inte vad som händer idag som gör människor galna, utan bitterheten över det som hände igår eller fruktan för morgondagen. ... Det var ju resan som är målet som jag skulle lyfta fram och detta är inte svårt Gör D E N N A D A G så bra som du kan och lev bara en dag i taget. ... Lyckan är inte livets mål, det är bara en biprodukt. Men det är svårt! Det är inte för inte man emellanåt förstår att vi faktiskt är en bra bit ut i Atlanten och utanför vågbrytaren eller runt hörnet är det 2 meter vågor ibland 1 men även så att det kommer en och annan på 4m. Det är inte målet utan det är resan som är viktigast. Det är inte målet utan resan dit Idag kunde jag prata i ca 15 min med kära S i Australien innan Skype kastade ut mig..vi hann ju bara börja och men vad mysigt att få kontakt. Thérèse tänker: Att vara ifrågasättande och inte vilja följa strömmen har sitt pris, tro mig. När jag sedan gått en bit i utvecklingstrappan, både jobb- och utbildningsmässigt, blev jag utvald till att gå en preparandkurs i projektledning. Att älska och älskas av någon är livet när det är som bäst och för mig är… Läs hela inlägget TJENARE FOLKET. Är snäll för det mesta men inte alltid. -Det är inte målet som är det viktiga utan resan dit. Är snäll för det mesta men inte alltid. Det är inte målet utan resan dit ... Till alla er som har barn-lyssna på texten och bär den med dig! måndag 16 mars 2015. Vilka då? – Det är en utbildningsstege, där resan är målet. Det är resan, inte målet, som gäller resonerar vår hjälte, och mycket riktigt finns utmaningarna där. Hur man tar sig över, igenom, under problemen och ser dem i vitögat och löser dem! När inte rullstolsbatteriet pockar på uppmärksamhet är det budgeten som spricker. I boken får läsaren korsa USA tillsammans med Auntie Kaisa och Uncle Toffe, som de heter på sidorna, men inte i resedagbokens traditionella form. Jag förstår inte riktigt vad dina tips i matcherna grundar sig på Marika. Sedan är det inte heller så att det ”bara” är att jobba mindre även om du har ekonomiskt utrymme för det. Kan vara bilar, musik, resor, koll på samhället och lite humor då och då. För likväl som det finns ett problem i vissa yrken med att folk jobbar ofrivillig deltid så finns det en heltidsnorm i många andra yrken som inte passar alla och i vissa yrken finns en övertidsnorm. Ett litet Ps. Plus att Ville i egenskap av reseledare inte alltid lever upp till … Jag kunde då bekräfta att det inte finns nån ände på hur konstigt det kan bli för de anställda i FM. Ibland känns det som att staden är centrum och normen i vårt samhälle. Tyckt&Tänkt Posted by Tommy SvenssonWed, October 03, 2018 12:58:20. Andemeningen är klar: resan, inte, målet är det viktigaste. Ordspråk som liknar Lyckan är inte att nå sitt mål. ”Riksdagens ledamöter är valda för att hantera Sveriges problem, inte för att hantera Sverigedemokraterna, hanterar man Sveriges problem hanterar man också Sverigedemokraterna.” skriver Gunnar Hökmark (M). Andemeningen är klar: resan, inte, målet är det viktigaste. Fick en del tips från coachen (stort tack). Varför inte bara rynka på näsan åt saken och gå vidare och vara nöjd för att man är så mycket bättre, om man tycker att man är det. Lite om Ditt och Datt. ... Lyckan är inte målet, lyckan är resan dit. Ditt inlägg syns inte omedelbart då kommentarerna modereras för att slippa reklam andra oönskade ... som är mödan värd. Det är vägen, inte målet, som gör resan värd Vad handlar bloggen om? Tidigare matcher? Det är inte målet utan det är resan som är viktigast. Är man verkligt nöjd med hur man har det tror inte jag att man behöver försöka hävda sig på det här sättet som du gör. det blåser konstant nordost 8-12 denna del av året, i ankarvik så får den ibland fart nerför berg med upp till 20m i sek. Ett litet Ps.