Välkomna till denna finska huvudstad – eller som de säger här: Eisaapeittää! Vintertid – skotta ej upp snö runt vagnen så att frisklufttillförseln stängs. ... Och för er okunniga betyder det "får ej övertäckas" och står på element över hela världen. Ei saa peittää Må ikke tildekkes Finska respektive norska antar jag, enligt mitt element. Den första april slår vi upp portarna för en ny tjänst i Sverige: GLOBALscandinavia Competence. Ei sa peittä är för övrigt finska och betyder "får ej övertäckas", står på de flesta elementen. Puss EDIT: Ett litet Ps. Som tillbehör finns t ex olika övergripande styrsystem och lås-bleck för låsning av väggkonsol. Användarmanual Great Northern Popcorn Skyline 800 För manual på Danska, Finska, Norska och Engelska vänligen besök vår hemsida. (Jag tror inte jag får några tusenlappar.) På el-element står Risk för brandfara! For manual in Danish, Finnish, Norwegian or English, please visit our website. Ei saa peittää – Får ej övertäckas År 2009 uppmärksammar Sverige och Finland Märkesåret 1809, det år då Sverige och Finland gick skilda vägar. Utan bara jord. Ja, kan ni några finska ord/fraser? Och peka ut felet. I övrigt skrev jag ner några frågor, som är viktiga att jag får svar på – vilket jag tror att jag får utan att ha ställt dem. Vad står det på finska på element? 6/08/2009 3 kommentarer: 2009-06-07. inställningen får man ut omkring 50 % av värmeenergin jämfört med inställningen . Vill ha vill ha.... får nog gå en språkkurs i finska :).. Jag kan lite finska redan nu Ei saa peittä som betyder får ej övertäckas (står på alla element). Till dubbla element finns även ett toppgaller och sidoplåt som tillbehör (se bild 4). och om ni kan, hur har ni lärt er dem? Gå till startsidan. Välkomna till denna finska huvudstad – eller som de säger här: Eisaapeittää! De flesta har nog på något element sett texten: Får ej övertäckas - Må ikke tilldekkes - Nicht abdecken - Ei saa peittää. öppnas endast får göras av tillverkaren eller dennes service ombud. - Gun Ek - från Sveriges Framsida! Eller ligger dom? Reklambudskap på stan, varningstexter på element (”Får ej övertäckas”, eller ”Ei saa peittää”, en av få finska meningar som fastnat), baksidestexter på mjölk- och flingpaket. yalI l Samma som YALI, men lågtempererad: max 60°C yttemperatur.Passar till daghem, skolor, badrum etc. Eventuellt läckage skall åtgärdas av tillverkaren eller dennes ombud. ”Riksdagens ledamöter är valda för att hantera Sveriges problem, inte för att hantera Sverigedemokraterna, hanterar man Sveriges problem hanterar man också Sverigedemokraterna.” skriver Gunnar Hökmark (M). "Får ej övertäckas" Står kor och hästar och sover? Detta bör tas med i beräkningen när man anger effekten. Kyckling gul väska. Det betyder må icke övertäckes på Norska & får ej övertäckas på svenska… & Siirpas “tatuering´´ är en olycka som skedde…när Siirpa & hennes kusin skulle hälsa på Tomten i Rovaniemi faktiskt! Nu kan du hyra en översättare för långa eller korta uppdrag, vare … Tyvärr harjag glömt vad "Vi är alla dödens lammungar" heter på finska.Kunde den oumbärliga frasen utantill för cirka 10-12 år sen. Får väl skylla min glömska på att det var ganska längesen jag besökte vårt östra grannland. Ett litet Ps. Element ”Ei saa peittää”, tre finska ord som de flesta svenskar kan. Om du inte har en aning vad vi menar så betyder det ”Får ej övertäckas” och står ofta på elektriska element. Golvventiler, takventiler eller takluckor får inte övertäckas eller begränsas. Elementet får ej övertäckas! Klockan är lite över två på eftermiddagen och det är dags för lunch. Elementet får ej övertäckas! Nu har jag kommit in i sy träsket igen, går bara inte att sluta. 22 Kommentarer på “ Ny början ” 55.an 8 januari, 2013 at 12:04. Den första april slår vi upp portarna för en ny tjänst i Sverige: GLOBALscandinavia Competence. Inte eld,vind,luf,vatten eller jord alltså. which the heating elements are protected with from the factory. Bild 5D (eller N) Radiatorns yttemperatur är maximalt 60°C. ... med finska ord. Språket var så vasst och spetsigt att jag ständigt skar mig på konsonanterna och stack mig på vokalerna. Visst är det kul att åka bort ett tag,men när man får hem igen ,va underbart det är. 눉Det var litet kallt i rummet och i och med att värmen i rummet reglerades med ett elektriskt element som inte skulle övertäckas (pga brandrisk), vågade jag inte ha det på med gardinerna fördragna. "Uppfostrad" av mina numera fullvuxna barn. Tyckt&Tänkt Posted by Tommy SvenssonWed, October 03, 2018 12:58:20. Upplagd av Sara kl. Den finska frasen betyder ”får ej övertäckas” och brukar stå som varningstext på element. På norska Ovnen må ikke tildekkes! Bli ... Från element ( får ej övertäckas ) Jag analyserade klisterlappar på element som ej får övertäckas, dissekerade prosodi och problematiserade stereotyper, men gav upp ganska snart. Nu kan du hyra en översättare för långa eller korta uppdrag, vare sig du behöver hjälp över dagen eller över flera månader. Må ej övertäckas! TJENARE FOLKET. Men eftersom de finska orden tenderar att vara långa är det ändå inte en dans på rosor att läsa en finsk text. Eisa päitä - får ej övertäckas (står på element) Minä rakastan sinua - jag älskar dig (lärde mig i skolåldern någon gång) Ei ymmelä - jag förstår inte (sagt av finnar när jag försökte prata engelska med dem) Va skönt att du är tillbaka igen! 1 2 Only Fan 1000W 2000W 2 kW FÅR EJ ÖVERTÄCKAS - EI SAA PEITTÄÄ - DO NOT COVER 0 + Genom att du fortsätter att använda vår sajt, samtycker du till att cookies används. och så på finska de vackra poetiska orden Ei saa peittää. Men ändå. - Malmbergstös, "Landströms ohängda dotter", född 1951, Lady of Chaol Ghleann. Senare ska Ingemar spela poker i några timmar till innan det är dags för fotbollsträning med korplaget Cobra Kai. ^^ Anmäl Redigera Citera … Industritorget använder cookies för att föra statistik samt hantera användning av siten. Vad står den norska kronan i ? Jag var helt enkelt omättlig. Rengör insektsskydd och även dammskydd vid behov. Om man som svensk kan en mening på finska så är det oftast Ei saa peittää — får ej övertäckas.