Du har fått nytt jobb, hittat drömskorna på rea, din crush likade ditt selfie på Instagram – ett glas vin passar till så många tillfällen. ... men inte allt! Bara lugn, har du en trägalge hemma så är problemet löst… Med en galgkrok kan du öppna dina vinflaskor som en vinöppnare. Lata dagar på stranden, vid sommarstugan eller kanske till och med en resa utomlands – ja, nu är det faktiskt inte långt kvar tills många svenskar kan lägga fötterna på bordet och bara slappna av för några veckor. Semester. Leta upp en vass kniv med ett blad som får plats i ... du inte tar sönder korken och få ... varje gem på varsin sida om korken i vinflaskan. Det finns även medicinburkar som är helt omöjliga att få upp. Jag ska snart iväg på en fika. Med en sko Det enda du behöver är en sko med en inte alltför tunn sula. Använd klon på hammarens huvud och dra försiktigt upp korken tills du kan dra ut den för hand. Då jag aldrig öppnat en vinflaska med kork har jag ingen aning om hur jag ska lyckas få upp den. Men inte kunde jag få upp varken korken eller hjälpmedlet. ... rakt upp. Blås upp en ballong och kleta på tidningspappret ... och sätt sedan tillbaka korken. Håll emot och låt korken sakta arbeta sig upp med hjälp av trycket i flaskan. Sommar. Det man först bör tänka på är att vin behöver lagras liggande för att inte korken ska torka ut. Lugn, här är lösningen. Knepet som vi ger er här kanske inte låter ... att gilla att se på det. Men vad gör du om korken fastnar i flaskhalsen? Graciöst kan man använda en lång, smal kinapinne för att inte blockera flaskhalsen, hålla korken åt en sida och hälla över vinet i en karaff. Gör sedan samma sak med med det andra gemet. ... dra ur korken. Har din vinöppnare precis gått sönder och du står nu tillsammans med dina gäster och får inte upp vinflaskan? Vrid på flaskan (inte korken) och känn hur börjar korken släppa. När den nedre delen av gemet är i änden av korken – vrid på gemet så att U-formen inuti flaskan kommer sticka in i korken när gemet dras upp. Det fungerar som så att du sticker in en tunn nål genom korken på vinflaskan. ... just så att korken inte smular sönder eller går av. (Blir det för torrt får det ... så att det inte hinner värmas upp. Skruva in kroken i korken på samma sätt som du gör med en vanlig vinöppnare. Gör bara så här… 1. En av upplevelserna är att få ta del av det som står på vinflaskan. Om det finns en stor bit kork i vinet så får man förmodligen inte upp den innan servering. Oavsett vilka omständigheterna är, är smulig kork i vinglaset inte en rolig historia, Om det händer ska du lukta på vinet och framförallt på korken. Efter denna veckans uppdatering får jag upp 2 av 5 datorer, men inte NAS:en och inte alla datorer. Hur länge kan vinflaskan stå? Det är så att jag nu råkade bryta av korken på min laphroaig-flaska som är 3/4 full. Jag har ofta undrat hur man får ner korken i en champagneflaska? Jag har korkskruv hemma, och har kört ner den enda ner i korken, men den vill inte upp, har försökt att dra och vrida upp den, men jag lyckas inte. ... – på syntetiska material fungerar inte. 2. ... Trycker ner korken och vrider, men inte nu heller. ... innan det far illa, är svårt att svara på. Skruva loss kroken från trägalgen. han drog ur korken ur vinflaskan; ... men varje gång jag korkar upp en flaska skummar en ansenlig mängd av ... Är det något som inte stämmer på den här sidan? Luktar vinet surt eller luktar korken avslagen, bör du kanske byta ut vinflaskan. ... Vet inte om man får slänga metall där, men jag var trött på skiten.