Hur vattnet gick bara poff! Men det kan vara svårt att veta hur det går till och när du/ni egentligen ska åka in till sjukhuset. Inre barnet. Man kan börja fundera på att ta kontakt med sin förlossningsavdelning när värkarna är smärtsamma och kommer med 5-10 min mellanrum, lite beroende på hur långt man har att åka och om man haft en snabb förlossning tidigare. När personalen lämnat vårt rum rann tårarna tyst ner för mina kinder. Då dröjer det inte så länge tills barnet kommer. Har använt gravidbyxor sen vecka 7-8. Svaga värkar som inte kom särskilt ofta. Men detta är min fjärde graviditet. ... åka till förlossningen, helt klart. Har bf med andra barnet på fredag. När jag kom in då var jag ... Men kan det var så att man har mer förvärkar med andra barnet? Jag blev så ledsen. När jag kom in då var jag ... Men kan det var så att man har mer förvärkar med andra barnet? Uppgifterna du anger när du gillar eller ogillar ett inlägg kommer inte att vara synliga för andra. ... Resa med barnet utan den andra föräldern! När barnet är på väg att komma brukar det kännas som att du vill trycka på och krysta. ... ingen förlossning är den andra lik och det fortsatte ta tid. ... Min första förlossning tog 30 h, min andra tog 60 h, så för mig var inte andra lättare. Jesper Juul skriver att det är föräldrarna som kommer i trotsåldern eftersom de inte klarar av att barnet blir mer självständigt. Lite surt satte oss jag och sambon i bilen. graviditetsvecka. ... åka till förlossningen, helt klart. ... Förlossning – När är det dags att åka in? Hon vill ha 100% koll på allt. Gravid, förlossning, bloggare som Elaine Eksvärd, Vanja Wikström, Carin da Silva, Annika Leone Men när personalen på BB sa, tyvärr är det fullt på BB så pappan får åka hem och nej det går inte att stanna i en fåtölj bredvid sängen, så fanns inte modet och styrkan att säga något annat än okej. När är det dags att föda och att åka till … Med första barnet började magen synas tydligt (för andra än för bara mig) runt vecka 18-20 nångång skulle jag minnas. klockan 00.00, hur värkarna kom igång direkt och hur bra det gick att slappna av och andas sig igenom värkarna. Med andra barnet hade de ändrat policy så man skulle åka in direkt när vattnet gått...oavsett. Min … Herregud, det handlar väl bara om att ha lite mer marginaler och acceptera att saker tar längre tid. Min första förlossning tog ca 12 tim, andra ca 3 tim 40 min, ... Jag funderar också på när man ska åka in! De andra barnen … Sen gjorde det rätt så jädra mycket mer ont. När vattnet togs efter 1,5 timmar kom dottern på 11 minuter. hur vet man egentligen hur det ska känns när det är dags att åka in till förlossningsavdelningen. Lär dig när det är dags att kontakta förlossningsavdelningen. Det här är berättelsen om hur mitt andra barn kom till världen. klockan 00.00, hur värkarna kom igång direkt och hur bra det gick att slappna av och andas sig igenom värkarna. Denna gången åkte vi in tidigare, då hade jag pratat med dom på förlossningen och dom sa till mig att komma när jag ville eftersom det va andra barnet, när jag bara för öppen 3 cm där inne sa dom samma sak och 1 timme efter dom sa de va hon ute. Andra och tredje förlossningen går nästan alltid betydligt snabbare än den första. När jag tänker tillbaka på min förlossning, vår första förlossning, så vill jag fokusera på allt det positiva. Och SJÄLVklart ska man åka in om man har minskade fosterrörelser, det gjorde jag även med andra barnet! Den andra förlossningen hade ett väldigt snabbt förlopp – jag var helt öppen när jag kom till förlossningen tre timmar efter värkstart, men hade återigen en högt liggande och fullt rörlig bebis och en buktande hinnblåsa. Vilka är tecknen på att förlossningen är nära? Jag var ju jätterädd, jag menar bara att med andra barnet var jag mer avslappnad vad gäller ALLT, inklusive psd-rädsla. Får se hur det blir med trean nu :) ... Men första värken och känningarna kom på natten runt midnatt och barnet var fött runt 6 på morgonen. Hur vattnet gick bara poff! När livet tar slut; ... Den ena mäter barnets puls och den andra mammans värkar. Då var det äntligen dags för mig att sätta mig ner och dela med mig av mina andra förlossning. Nu kan jag inte dölja magen mer o är i vecka 16, gick inte o dölja mer efter vecka 12. Jag tänker låta henne hållas när hon vill klara sig själv. Min första förlossningsberättelse kan du läsa här, om du vill. Tidig hemgång efter förlossning ... Så även kvinnor med komplicerade eller traumatiska förlossningar ska åka hem? Sen har den synts tidigare. När jag tänker tillbaka på min förlossning, vår första förlossning, så vill jag fokusera på allt det positiva. Att vara med om en förlossning för första gången är bland det största som kan hända i en människan liv. Ring förlossningen när värkarna börjat och rådgör. Det kan kännas som om du är bajsnödig när det kommer en värk. Den berättelsen börjar såhär, och med risk för upprepning är det lämpligt även denna gång: De säger att ingen förlossning är den andra lik. Som omföderska har du erfarenhet av hur det känns och kan lättare bedöma när det är dags att åka in. Då var det äntligen dags för mig att sätta mig ner och dela med mig av mina andra förlossning. När en förlossning börjar är det ofta med ... men det kan också bero på andra ... dags att åka in.