Det står att filmen utgått kommer ni få in den igen? Tjena, Köpte nyss en Blu-ray spelare till datorn och försökte att spela upp en Blu-ray film på den men det funkade inte. Det kanske inte går att skriva/bränna filer på en inspelningsbar (R) eller återskrivbar (RW) skiva på CD-, DVD- eller Blu-ray-enheten på datorn. De nya spelarna är bakåtkompatibla vilket innebär att dina äldre Blu-ray-och DVD-filmer funkar att spela upp utan problem, däremot kommer det inte funka att spela de nyare 4K Ultra HD Blu-ray-filmerna i en vanlig 1080p Blu-ray-spelare. Visningsenhet (valfritt): för att spela Blu-ray film på TV, HDCP-kompatibel TV och grafikkort krävs. Det tycker jag är rätt underligt, det brukar inte direkt vara några problem att ladda ner och spela upp det man vill se, däremot blir det väldigt omständigt då man inte bara måste köpa en skiva och läsare utan även köpa särskild programvara. Microsoft planerar att ta betalt för uppgraderingen till programvara som gör att man kan spela upp dvd och Blu-ray. Dom blu-ray spelare som kommer ska kunna spela ... Självklart går det att spela DVD ... Om du vill se det är det bara att söka på internet. Du som tröttnat på det eviga formatkriget mellan blu-ray och hd-dvd kan glädjas åt att flera tillverkare med ny teknik nu skapat dvd-spelare som kan spela in högupplöst videomaterial på helt vanliga dvd … Jag har en film på datorn som är i avi-format. ... DVD och Blu-ray-spelare ... Det är här mästarna föds Blu-ray-formatet stöds inte i Windows Media Player. Hej! Det innebär att DVI, HDMI, DisplayPort eller andra kontakterna finns på … Nu kan du spela in högupplöst film på vanlig dvd-skiva . För att göra det mesta ... till DVD för att spela med Blu-ray-spelare eller vanlig DVD-spelare. Funkar "Blu Ray dvd" på en vanlig dvd ... då går det inte att köpa till en blurayspelare o koppla till ... Alla Blu-ray-spelare kan även spela DVD. Det innebär att DVI, HDMI, DisplayPort eller andra kontakterna finns på båda sidor. Genom att fortsätta godkänner du detta. Om du vill spela upp en Blu-ray-skiva måste du använda ett program som har stöd för uppspelning av Blu-ray (tillhandahålls inte av Microsoft), samt en enhet som kan läsa Blu-ray-skivor. Kan alltså öppna och köra filmen (.iso) direkt från virtuell CD/DVD (med PowerIso) utan att behöva gå in i Stream mappen och även undertexterna går att välja. Om datorn inte har någon DVD-spelare monterad kanske det inte finns programvara för att spela upp DVD- eller Blu-ray-filmer installerad på datorn. ... spelaren klarar av att spela upp Blu-ray skivorna på ett ... det går inte att nöta ut en skiva ... det för "Blu-ray"? Det är också med Blu-ray du får de ultimata HD-filmljuds-formaten ... självklart medan vi lyssnar på vår favoritmusik. Det vill säga den typ av DVD-skiva som filmer distribueras på. Blu-ray – nästa generation av DVD-format – kan lagra upp till 50 GB, och inom en framtid ända upp till 200 GB. I Windows 8 och Windows 10 finns inte någon medföljande programvaruavkodare för uppspelning av DVD- och Blu-ray … Symptom. Hos Elgiganten hittar du ett stort sortiment av 4K Blu-ray-spelare och du kan enkelt hitta ett bra köp genom att t ex filtrera på lågt pris, DVD och Blu-ray-spelare med hårddisk och inspelning eller portabel DVD-spelare. Jag är intresserad av att köpa en titel, men ... Kan jag se en Blu-Ray film på min DVD-spelare? Dags att köpa ny Blu-ray-spelare med 4K UHD uppskalning eller bara en billig DVD-spelare? Vi hjälper dig att hitta rätt DVD och Blu-ray ... oavsett om det är en vanlig eller en HD-skiva. Nu vill jag bränna den på en CD-rom (har ej dvd-brännare) och spela den i en vanlig DVD-spelare. Det är så att jag har en DVD BLUE-RAY SKIVA, ... spela skivan, men tyvärr så går/funkar det inte! Nu har jag testat lite snabbt, tyvärr inte med en BD men på en Blu-Ray film på datorn och den verkar fungera så långt i alla fall.