28 sept 16:31 Morhuvade papegojor. Vad heter kaninen, marsvinet, hamstern, fågeln eller illern? Katt, Västerås. Om någon ser eller hör något om de får ni gärna ta kontakt med numret: 0731831974. Roliga, lättare och plockar inte sig själv vid tristess utan sysselsätter sig istället. Grå Jako Hona tam 5 Månader. köper två stycken hanar och en hona, för då uppstår det bråk mellan hanarna om vem som ska ha honan! Då börjar 2018 års villkor gälla. 25 värpt ett ägg. ... en hona och hane. 28 sept 16:31 Morhuvade papegojor. Tecknade du din försäkring tidigare är det villkoret för 2017 som gäller fram till din försäkrings förnyelse. En kompis i Huddik skaffade en grå Jako, den kunde visst prata, det var orsaken till köpet! De lever alltså ensamma, eller i flockar med 2 individer, en hane och en hona, eller en hona med 2-5 valpar. Om Du väljer ha Dina fåglar i par spelar egentligen heller könet någon roll då två hanar eller honor kan trivas lika bra tillsammans som en hona och hane. Om du tecknade din försäkring den 1 april 2018 eller senare gäller villkoret för 2018. Läs hela listan från fåglar Grå Jako är jättehärliga och fina om man har mycket tid och kunskap men hade jag varit dej hade jag valt en lite lättare goja, tex gulkindad Amazon som jag själv har. – Könsmognad; hona – 4-5 månader, hane ... Saltsten är inget din kanin behöver heller. Någon voljär eller få-gelbur kan vi emellertid inte skymta på bilden, men väl de kojor vid vilka hans berberapor (Macaca sylvanus), som … Jag kommer tyvärr att söka nya hem till mina två fina amazoner,det är en hona och en hane kan tänka mig att sälja dom tsm men även separat då dom sitter tsm men inte är ett par pga att dom är olika underarter. Det är en stor fågel som kräver gott om plats och älskar att hitta på bus. 12 000 kr. Säljes 2 underbara och vackra amazoner. De är ett "äkta" par, hade hanen ett år innan jag skaffade honan, de är sociala och keliga när de vill, men inte klängiga och klistriga som de kan bli då de är ensamma. Grå jako. Stockholm ... en nymfparakit eller kanske en grå jako är det här du har chansen att finna det du söker. Gojköp. Om oss ... Min hane väger 490 Gram och min Hona 380 Gram. Fågel, Västerås. 500 kr. Papegojor är ... så se till att du inte t.ex. Din försäkring förnyas varje år samma månad som du tecknade din försäkring. Ett ord, hora Hälsades alla med! 28 sept 23:09 ... Hane 1 1/2 år. Kinesisk dvärgvaktel - hane, världens minsta hönsfågel. Men det är ju något som är eller har varit fel i livet. Grå Jako Hona tam 5 Månader. 28 sept 23:09 ... Hane 1 1/2 år. (vet att man ska ha två) 4. Fågel, Västerås. ... Kan man ha 2 hanar eller 2 honor eller måste det vara 1 hane och 1 hona? Jönköping, ... grå jako. Två Grå Jako, är det hane och hona? 3 250 kr. Här listar vi de vanligaste namnen som vi döper våra smådjur till. Dom stora papegojorna som t.ex grå jako har väldigt kraftiga näbbar och kan sluta illa om dom blir arga på t.ex en kanin. Grå jako är bara en art, Psittacus erithacus, men den har två underarter - den vanliga jakon (Congo African Grey på engelska), Psittacus erithacus erithacus, och Timnehjakon, Psittacus erithacus timneh. Han köpte ett monster, prata, visst. Detta är en trevlig fågel som inte är så svårt att få tam om man jobbar lite. Grå jako säljes 0 svar ... Om man inte har en hane/hona hemma då kan man köpa en till den. 500 kr. Nymfparakit hona 5 år. Medarbetare: rexkaniner, Support. En eller två? Det finns mycket kul eller trevligt att rapportera om papegojor och intressanta texter rörande ... Hane och hona. Honan är dräktig i drygt tre månader och ungarna är blinda så länge som 9 dagar efter födseln. Jag antar att de inte är så präglade på dig utan till varandra, hur tama blir de när man har dem i par? Katt, Västerås. 500 kr. 12 000 kr. En person hittade en papegoja, en grå jako, ... Det går inte att se på papegojan om det är en hona eller hane men beskrivs älska solrosfrön och är mycket tam. Frågor om grå Jako - Hej hej. HERBERT ART: Grå Jako KÖN: Hane FÖDD: ? Min vardagsblogg: ... och sedan ha med bambi, för han kommer försöka para henne osv, ska man ha 2 kaniner ihop ska det vara hona+hona eller kastrerad hane+hona Den här reser sig och sträcker på sina "imponerande" 12 cm samtidigt som den lockar högljutt: Kinesisk dvärgvaktel - hona: Linné blev uppenbarligen helt tade om en grå jako – hållen för en hane – hänförd av Cliffords samlingar, som inne- som efter tjugosju år i fångenskap nu hade höll mängder av exotiska fåglar. Urinsyran är vit eller gräddfärgad och ligger ovanpå avföringen. Undvik också alla former av ”kanin” eller ”gnagar” blandningar. Könsskillnader: Kan man ej se, man måste göra ett DNA test för att få veta om det är en hane eller hona Allmänt Grå Jako är en papegoja som kommer från olika delar av Afrika där dom lever i par eller större flockar på flera hundra individer. ... Grå jako/ Timneh Jako; ... Jo jako ligger i topp med att plocka sig. 3 250 kr. TAM: Ja TALAR: Nej ÖVRIGT: Herbert är en mysig liten goja av arten gråjako. Indisk halsbandsparakit. ... Har två nymfkakaduor Hona och hane Är ett par Söker nytt hem Fåglarna blir könsmogna vid cirka 12 månaders ålder men lämpar sig inte för … Grå Jako Djurets namn: Grå ... en hane och en hona, eller en hona med 2-5 valpar.