Lite kul är det när man får ett samtal från ICA förlaget och de frågar om någon nappat på min bakbok, de tyckte att mitt manus är jättebra! Blandar formaten så att det blir både större orkesterkompositioner och uppdrag åt till exempel en mindre slagverkstrio. Förfråg ningarna är fler än hon hinner med. Fungerar utmärkt att servera som efterrätt med vaniljvisp eller grädde. Birgitta berättade för mig att när hon gick på husmorsskolan och skulle examineras i sötebrödsbak så hade hon gräddat sina bullar precis så här, för att hon tycker så mycket om bullar med färg. Spritsa upp önskad maräng. När hon får veta att Grädda marängerna i ca 5 minuter och sänk temperaturen till 100 grader ). En riktigt God Midsommar vill jag passa på att önska till alla matglada läsare. – Jag vill gärna ha variation och väljer därför uppdragen därefter. Eller i en större lasagneform för tjockare, fluffigare bitar. Undrar om hon vill laga och bjuda av den till midsommarbuffén? Strö på resten av sockret och fortsätt vispa ett par minuter. Tillsammans vill de berätta sin historia, och strö kärlek över personalen på de två sjukhus, som bidrog till den näst intill mirakulösa återhämtningen. En stor paj med smakrika tomater och mozarella som räcker till många…. För tillfället håller Katarina på att sätta ihop en större grupp som hon vill ska gå tillsammans inomhus, vilket har gjort så att hon varit tvungen att dela av lite i huset. Strö ytterligare ¼ del och vispa tills ett styvt marängskum bildas. Man gör den i långpanna om man vill ha riktigt tunna bitar.