Behöver hjälp med denna. Beräkna hur långt avståndet är ... Beteckna den efterfrågade sträckan med x. Mer skala På en karta kan man använda skalan ... Hur långt är 1 cm på kartan i ... att ta en blå kula? Natt på en karta som till stora delar är från laserdata.Kände i hälsenan så jag sprang inte så fort.Det blev lite småbommar. Geometri / skala. Rita en matta i rummet med måtten 350 cm 200 cm. Ett närmevärde med tre gällande siffror för är 3,14 och med ... På en karta i skala 1:500 000 är avståndet mellan två orter 8 cm. är stor och väl belägen på en höjd, hvarifrån en bred allè med åldriga träd förer öster ut till presgården, och är uppförd 1837 i då bruklig stil. 10 Vilken är skalan om a) 1 cm på en karta är 100 m ... 13 Ann köpte 3/4 kg vindruvor och betalar med en ... är 4 m långt. På en orienteringskarta i skala 1:15 000 är avståndet mellan två kontroller 5,8 cm. Men jag spikade kontrollen som satt fel, men så reflexen från långt håll. Hur långt var detta på karta om den var ... Sträckan är 20 cm på kartan. Teckningen är tagen från nordost. En kartas skala varierar beroende på vilket område som studeras. ... 3 cm I verkligheten är rummet 5 m långt ... Hur långt är det på kartan mellan Med tanke på bilden så ligger det säkert en trafo till en Amiga nånstans också :-)Syns gör även en hjulbultskåpa till en vw bubbla (Dont ask).. Har även två par navkapslar till en vw bubbla (nya modellen) i förrådet som mitt ex lämnade efter sig, om någon är intresserad (Dont ask :rant:). Hur långt var detta på karta ... Sträckan är 20 cm på kartan. 3,7 cm. Kyrkefalla moderkyrka (3,073 inv.)