Svar: ... Jobbar inom handels och arbetsgivaren vill att vi ska jobba mindre vid lågsäsong och mer vid högsäsong. Arbetstidslagen har regler om hur mycket man får ... till exempel hur många timmar per vecka man får jobba. Jobba aldrig ... Du får inte jobba i mer än 5 timmar i sträck ... man vet vad som gäller undviks många svårigheter. ... Finns det någon här som jobbar inom handels och kan berätta vad man tjänar. de dagar du jobbar. För att få aktivitetsstöd deltar man i programmet och skickar en gång per månad in en försäkran till Försäkringskassan där du redovisar din närvaro och de dagar du varit frånvarande från programmet. ... dagar i sträck och är inbokad hela helgen. Flera fackförbund anser att den bör vara minst 60 minuter lång. De flesta inkomstförsäkringar baseras på att man får … Är det lagligt att jobba tolv dagar i sträck när man jobbar för två olika företag? Hur mycket får jag i aktivitetsstöd? Hur många dagar får du jobba? Inkomstförsäkringen ingår i medlemskapet men jag behöver ... Semesterlagen ger dig rätt till 25 dagar semester per år. För att sen få ny ersättningsperiod från akassan måste jag ju jobba minst 50 tim denna månad, men hur får jag ihop det? Hur lång semester har jag ... rätt att vara ledig i 25 dagar under semesteråret, men alltså inte ... att jobba på obekväma arbetstider. Håll koll på dina rättigheter - för ditt eget bästa! FRÅGA Hej! Hur många helger FÅR man jobba ? Hur länge kan jag få a-kassa? Hur många timmar i sträck utan rast? Grundersättningen har ingen koppling till vilken lön man hade innan man blev arbetslös, utan istället beror nivån på hur många timmar man jobbade innan man blev arbetslös. Avtalet knyts mellan facket och din arbetsgivare och gäller alla på arbetsplatsen. Du behöver själv anmäla till arbetsgivaren att du vill arbeta fler timmar. Jag arbetar 6timmar måndag till fredag på ett företag som säljare. Det innebär att det bland annat påverkar vad du får jobba med, hur mycket du får jobba och vara ledig samt vad du får i lön. ... Det finns bestämmelser i Arbetstidslagen som reglerar hur många dagar eller timmar en person får arbeta. Samma regler borde gälla i nätupplagan som … Jobba hos oss; Vanliga frågor; Du ... Lyssna. Hur stor blir dagskassan idag? Är det någon här som har koll på hur många timmar/dagar man får jobba i sträck utan ledighet? Hur många milkshakes säljer vi på en timme? ... Får föräldralediga passa barnen när de har lust? Visst är tempot högt men det gör också att man glömmer bort tiden. hur många dagar i sträck får man jobba Jag blev anställd i går tom 31 dec, på 75%. Men mycket återstår att göra. För att arbetet ska kunna flyta på och för att alla som jobbar ska veta vad som gäller har man ett avtal som bestämmer vad alla ska tjäna, hur man får jobba, semester och så vidare. Får anställda plugga vad som helst, hur som helst. Handelsanställdas förbund > Frågor & svar > Arbetstid > Hur länge får jag sitta i kassan i sträck? 2018-02-24 i OB-ersättning och övertid. De säger att jag måste jobba 5 dygn i sträck, vilket blir 120 timmar/sträck, om jag inte gör det blir jag av med jobbet… Är inte detta olagligt? Och hur går jag tillväga för att anmäla detta samt ha kvar jobbet? Hur lång rasten ska vara specificeras inte, men Arbetsmiljölagen rekommenderar minst 30 minuter. hur många dagar i sträck får man jobba Jag blev anställd i går tom 31 dec, på 75%. Anmälan gör du helst skrifligt så att arbetsgivaren har detta underlag när behov uppstår. Här kan du räkna ut hur många ... När det gäller semester skiljer man på rätten till ledighet ... det vill säga du får ingen semesterlön dessa dagar. ... max två dagar per vecka. Man får inte jobba mer än fem timmar i sträck utan att ha rätt till en rast. Den sammanlagda arbetstiden under varje period om sju dagar får vara högst 48 timmar i genomsnitt under en beräkningsperiod om högst fyra månader. ... Där säger dem att om det är dåligt väder så blir det inget jobb dessa dagar och är man på jobbet och det blir sämre väder och ingen kommer dit så ska man stänga för dagen . Många tidningar har stramat upp sina regler när det gäller kommentarsfälten i sina nätupplagor. Är man sugen på att sommarjobba under lovet och är under 18 år finns det några saker som man ska känna till om hur mycket och när man får jobba. ... Det är bara dagar du får ersättning för som räknas av från ersättningsperioden. Men ingen kan tvingas jobba hela sommaren enbart på grund av mänskligt slarv med en semesteransökan.