Hejsan vad stark du är tjejen vet hur hemska värkarna kan vara du är så duktig som kämpar på, jag ville ge dig ett litet tips som funkade för mig för att få igång förlossning som du kan prova om du inte orkar stå ut med värkarna längre. Hoppas ni kommer tycka att avsnittet är intressant, informativt och hjälper er att göra val som passar just er ️??? #kejsarsnitt #förlossning #tryggattföda #barnmorska #senavnavling #läkare #carinarylander #karinehn #karinochcarina #sjukhus #babyzpodcast #babyz #sectio Tackar! Tack för att ni tog er tid att läsa om detta viktiga ämne <3. 64. Jag vet inte egentligen vad jag hade väntat mig men jag kan säga såhär, det går inte att föreställa sig innan vad det är man ska vara med om. ... Den första som hinner fram frågar om jag är först- eller omföderska. ? Vad hände med er efter avslutad amning? Igår gjorde vi olika utvärderingsövningar om föräldrarskap, väldigt givande att höra hur alla resonerade. Höggravid upp till tänderna i det enda sjok som jag kom i. Några timmar senare kom lilla Bodil till världen. Hejsan vad stark du är tjejen vet hur hemska värkarna kan vara du är så duktig som kämpar på, jag ville ge dig ett litet tips som funkade för mig för att få igång förlossning som du kan prova om du inte orkar stå ut med värkarna längre. 10. Kram och lycka till! hur började er förlossning? Jag vet inte egentligen vad jag hade väntat mig men jag kan säga såhär, det går inte att föreställa sig innan vad det är man ska vara med om. Nästa gång vi ses så ska vi prata om smärtlindring och förlossning och även se på en förlossningsfilm. Vi är otroligt tacksamma för att båda våra barn är friska, för hur de kom ut i världen har varit allt annat än komplikationsfritt. Eftersom jag vid min första förlossning hade ett snabbt förlopp, enligt barnmorskan som en omföderska var jag förberedd på att det kunde gå fort och att jag skulle åka in vid första tecken till förlossning. 2. jag kan inte missa mer skola, det GÅR bara inte, men jag vet inte hur Elmer mår imorgon. ... Omföderska och eventuell igångsättning . Jag minns inte hur lång tid det tog, den sammanlagda förlossningen med ihärdiga värkar från torsdagen blev ju himla lång. Men överläkaren Susanne Ledin Eriksson, som kvalitetsgranskat den privata förlossningskliniken, är förvånad över att den godkändes för vårdval förlossning. Min förlossning startade med kaskadkräkningar och varade i 31h. När jag hämtade honom på dagis var han ännu prickigare än i morse och hade höjd temp. Min blogg om livet, en berg och dalbana med toppar och dalar Är man omföderska, har en komplikationsfri förlossning bakom sig och har tillräckligt brett bäcken finns inga hinder för en naturlig förlossning. Man kanske är med i facebookgrupper, föräldragrupper och läser förlossningsböcker. Hur började med båda bar om du är omföderska? Ju mer jag tänker på den kommande förlossningen desto mer fundersam blir jag över hur det är att vara omföderska. Denna förlossning skulle min kropp i alla fall få energi så det räckte och blev över. Är man omföderska, har en komplikationsfri förlossning bakom sig och har tillräckligt brett bäcken finns inga hinder för en naturlig förlossning. ... Startade era förlossningar ungefär samma tid på dygnet? Och denna gång kände jag att det funkade superbra med lustgasen, jag började andas i rätt tid och toppen på värkarna blev verkligen inte alls så jobbig. Är så taggad för er skull, nu är det igång och händer grejer (om det inte redan gjort det)! Det är skönt i duschen och jag står och hänger över en pall som nån ställt in. När?bf + eller - ?? Jag hade samma oro inför vår sons ankomst nu i maj, med en väldigt snabb första förlossning i bagaget. MEN tack vare smärtlindring och fantastisk personal var det toppen, jag behövde de timmarna för ska jag vara ärlig var det under dem som jag på riktigt förstod att det skulle komma en bebis och då hann jag förbereda mig mer. Förlossningar verkar inte heller riktigt vara min grej. Att sätta igång en förlossning innebär cytotec igångsättning hur lång tid den startas på konstgjord. Att få vara med om en förlossning är något helt fantastiskt på gott och ont och tyvärr inte alla förunnat. Hoppas ni kommer tycka att avsnittet är intressant, informativt och hjälper er att göra val som passar just er ️??? #kejsarsnitt #förlossning #tryggattföda #barnmorska #senavnavling #läkare #carinarylander #karinehn #karinochcarina #sjukhus #babyzpodcast #babyz #sectio Hej! Att få vara med om en förlossning är något helt fantastiskt på gott och ont och tyvärr inte alla förunnat. Hur startade? Jag känner hur ... förlossning för dig/er! Som förstföderska (kanske även omföderska) så googlar man på allt möjligt vad gäller förlossningar. Både för dig som är förstföderska och omföderska. För fyra veckor sedan tog jag de här bilderna. Föda utan rädsla - profylaxkurs i Malmö, Lund och Skåne. Under onsdagen invigdes BB Sophia vid en officiell ceremoni i Stockholm. Bra för både dig och din stödperson att få en inblick hur det kan vara under en förlossning. Man deltar i en mängd olika forum där det diskuteras förlossning och tiden innan förlossningen. Hur startade förlossning nr 2? ... skickar dem hem en omföderska som är öppen fem centimeter!? Får se hur dagen bli imorgon. Är så glad att det inte blev som ni oroade er för (även om jag inte tycker det är okej att man lämnade er när det var dags att krysta!) Däremot brukar personalen vara lite mer reserverade om det gäller en förstföderska. Däremot brukar personalen vara lite mer reserverade om det gäller en förstföderska. Aug Jag skulle nog föredra en elefantgraviditet framför igångsättning. ... eller hur? Hur började er förlossning?