När du ska köpa tv är det viktigt att du kommer hem med en tv som passar just dig. Kopplingen mellan dator och TV är HDMI. Timer för sovfunktion Quick select plus-funktionen ... Ingen bild visas på TV:n. Menyskärmen visas inte på TV:n. AirPlay kan inte spelas upp. En efterlängtad Suprakabel gör snart entré! USB-minnesenheter kan inte spelas. Det finns 4 hdmi uttag i tvn, dock bara ett i grafikkortet så använder en splitter från Kjell & Company vilket som sagt var ger skärm till både datorskärmen och tv men som sagt var inget ljud. Tänk på att många TV-apparater har till exempel flera olika HDMI-ingångar. Sveriges största utbud av övervakningskameror av alla tänkbara slag med lågprisgaranti. Det spelar ingen roll om det är ditt hem, en arbetsplats, ett utomhusområde eller någon lokal du behöver ha uppsikt över. Du ser vilken kontakt och kabel som är vilken på bilden här nedan. Eller rättare, din mobil eller surfplatta är ”fjärrkontrollen”. Hej, Nej, det fungerar inte som i Windows 8. Problemet är att jag har ingen bild, men ljud, menyerna funkar, den har input på både analog kabel-TV, HDMI etc. När du startar en app klickar du på Chromecast-ikonen för att aktivera din TV. Dela detta inlägg. Summan som är angivet är en engångssumma och betalas en gång för hela Perioden . Har du en platt- TV mår de flesta sådana bäst av antingen 1920×1080 pixlar alternativt 1280×720 – eller 1366×768 pixlar. Ljudet fungerar men ingen bild visas från DVD:n. Kontrollera att bildskärmen är ansluten till datorn och att den är påslagen. Vilken TV är bäst för dig? Startade om TV-boxen, men fortfarande ingen signal. Förstasidan » Kundservice » Frågor och svar » Bild och ljud » TV. Endast HDMI 2 fungerar till TV. Det finns några olika orsaker till att detta händer, men tack och … * Se filmer som Marvel Studios Doctor Strange, Captain America: Civil War, med flera på Google Play Movies & TV. Det går inte att spela upp Internet-radio. Loggat Platta på mark 170m2. Varje TV har utvärderats avseende bild- och ljudkvalitet genom en rad tester med material i olika upplösningar och med olika format. * Stödjer Android 4.1 och senare versioner, iOS 7 och senare versioner, Windows 7 och senare versioner. Tv:n hävdar att inget är anslutet. Inhandlade precis en HDMI kabel som jag tänkte dra från datorn till Tvn. DisplayPort är en av de standardkontakter som finns till datorgrafik, men som nu också på allvar börjar göra intåg på projektorer och TV. Då valde man enheter i menyn till höger och valde alternativ för enheter. Jag kan dock rapportera att HDMI problemet mellan Sagem RT90 och Philips TV INTE är löst. För att kunna ha datorn i ett närliggande rum köpte jag en sån här: Hdmi Repeater och det var då felet uppstod. När jag kopplar datorn till TV så får jag ingen bild. Allt funkar, utom bilden. 170 meter Borra, 15 meter till berg. När jag kopplar ihop min iMac med min tv (Samsung LCD) så får jag ingen bild. Se vilken TV som blev Bäst i test - Läs mer här. Bluetooth kan inte spelas upp. Windows 8.1, Philips smart tv. Även funktioner och byggmaterial har vägts in i bedömningen. länk. Med HDMI kan du visa alla åtgärder på både din dator och på din högdefinitions-TV samtidigt. Att hänga din TV på väggen är snabbt och säkert med Samsungs mini wallmount WMN550M. ? I Windows 10 högerklickar man på skrivbordet, väljer grafikalternativ - utdata till och sedan tv'n. Har läst om samma problem här på forumet, och det verkar som det finns två "backlight" i … Många datorer har dock ingen HDMI-utgång och för att få digital överföring ska du då välja en DVI-kabel (om det finns DVI-utgång på din dator). Har testat olika HDMI-kablar, ingen skillnad. Koppla in Blu-ray-spelaren med en HDMI-kabel till någon av HDMI-ingångarna på. Jag får en bra bild och det är lätt att jobba med Windows 8. Följ bara den enkla bruksanvisningen så får du mer tid över för att titta på TV snarare än att montera den. Om statuslampan på Apple TV-enheten är på och du inte ser bild eller hör ljud, kontrollerar du att HDMI-kabeln är ordentligt ansluten till Apple TV och till anslutna TV-apparater, mottagare eller HDMI-omkopplare. Hej! HDMI-kontrollfunktion Smart Menu-funktion. Har testat annan källa (mobiltelefon med en omkopplare till HDMI) har funkat perfekt tidigare, men nu ingen signal. Vi har IP kameror, 3G Kameror, GSM Kameror & MMS Kameror, titthålskameror och vanliga analoga övervakningskameror.En övervakningskamera skapar trygghet. Danfoss DHP-H 8. Har samma problem har ställt om boxen till 1080 upplösning. Har läst om samma problem här på forumet, och det verkar som det finns två "backlight" i dessa, och jag vet inte vilken som är vilken. Sedan kopplar jag ur dvd:n inkl kablage och flyttar den till vår andra Samsung tv av modell ue40h6475, kopplar in den via hdmi X ( har provat alla ingångar) och får då bara bild, inget ljud. 0. En del moderna datorer har idag HDMI-utgång på grafikkortet, och har du en platt-TV med HDMI-ingång ska du använda denna anslutning eftersom det ger bäst kvalitet. Har abonnemang på Viasat guld HD paket och kopplade in TV.en via HDMI kontakten men ingen bild på TV.en. Jag har en dvd med hdmi anslutning. Jag har Windows 10 och efter sista uppdateringen så fungerar inte HDMI. Ofta kan anslutning av en HDMI-kabel från din Windows-dator till ett hemmabiosystem eller tv resultera i förlust av HDMI-ljud, även om din HDMI-videosignal är orörd. Är det en Smart-tv till vardagsrummet med Android eller kanske en andra tv till gäststugan. Men jag hittade svaret själv. Datorn hittar att det finns ljud i dataskärmen vilket jag kan aktivera även om tvn är på och har bild. Det går att välja om TV:n ska visa samma bild som visas på datorn eller om de två skärmarna ska visa olika bilder. Men jag har ett stort problem - jag får inget ljud!! På din dator och din TV hittar du antingen alla dessa ingångar eller någon av dem. Roth Golvvärme med flödesmätare 20mm rör ca 700 meter. Den kopplar jag ihop med grabbens Samsung led tv och allt fungerar som det ska med ljud och bild. The price of this item includes a contribution to a Product recycling fund to ensure that waste electrical and electronic equipment is collected and recycled in a responsible manner. Varför får jag ingen tv-bild? Jag har inte haft någon problem när jag uppdaterade till windows 10 men det måste ha kommit en uppdatering för inte längesedan och efter det så fungerar inte HDMI. Jag har Windows 10 och efter sista uppdateringen så fungerar inte HDMI. ... Stäng av den här enheten och de enheter som är anslutna via HDMI och slå sedan på dem igen. Kan någon ge förslag på hjälp. De vanligaste anslutningarna som finns är HDMI och DVI, som är digitala anslutningar, och VGA som är en analog anslutning. En del platt-TV har VGA-ingång, och du kan du ansluta TV:n som en vanlig monitor till grafikkortets VGA-port. Jag har kopplat datorn till tv via HDMI, får genast en bra bild, men inget ljud, bara från datorns högtalare. Dator till tv med hdmi –> ingen bild – Skärmar och tv-apparater – SweClockers.com Har försökt koppla min dator till min lcd vid hdmi.