Inläggsrubrik: eu moped ingen gnista när stiftet sitter i. Postat: mån aug 23, 2010 10:29 am . MOTOR Har ingen gnista. När signalen kommit från pickupen väntar CDI´n en förprogrammerad tid innan kondensatorn laddar ur en spänning till tändspolen Tändspolen omvandlar inkommande spänning (400-600 Volt) till en spänning på normalt ca 15000 Volt Tändstiftet omvandlar inkommande spänning från tändspolen till en gnista. Fråga: Hej! Jag har bytt tändplattan, 15/15 watt standard glödlampa, svart och gul kabel från motorn ljusomkopplaren med nya kablar från ljusomkopplaren till lamphuset, jag har även kopplat rätt allt med hjälp av … Publicerad 2015-08-17 15:19. Jag brukar kolla gnistan genom att ta bort tändkablen som går från … Låter som ett typiskt kondensatorfel. Ingen gnista: * Börja med att ... Gör även samma sak i tändspolen om den inte är limmad. ... Har du väldigt liten gnista eller ingen alls så byt tändstift och testa igen. Ägaren innan bytte fördelar lock, brytare, konding och spole men ändå får jag inte fram någon gnista. Men inte framljuset. Bakljuset lyser starkt och fint. Provad det genom att att ta kabeln från tändspolen till jordat stift och köra på startmotorn. Knackar det från motorn? Vad kolla? Jag har monterat ny kondensator och nya brytare, men får ingen gnista. Provad det genom att att ta kabeln från tändspolen till jordat stift och köra på startmotorn. baotian quingqi forum kines moped moppe viking eco classic retro btm qt-9 qt-8 qt-7 qt-12 qt-6 qt-4 GT qt-15 Jonway Wangye ... Har kollat och den får ingen gnista. Är det något mer man skall kolla innan man misstänker tändspolen? Finns ingen gnista kontrolleras förbindelsen mellan tändspolen och jord , ... L/Y Blå/Gul Ger tändpulser från svänghjul till CDI-box. I denna bok får du lära dig hur du renoverar tvåtaktsmotorer från 31 till 246 kubik. Nästa gång den skulle startas fanns ingen gnista. Går Moppen bara till kiosken? Jag har gnista från tändspolen både med stift och utan stift. ... Tändspolen heter Ducati ... Lösningen blev ett komplett tändsystem från en något nyare Piaggio Typhoon. Fråga: Hur mäter jag om en mopedtändspole fungerar? Startar inte din moped? 2013-04-18 bmwjohan Jag har panik nu. Fortfarande ingen gnista? Det här blir dyrt de. Byt konding och du skall se på underverk. En normal gnista ska vara omkring 6 mm lång direkt mot jord, detta motsvarar att tändspolen ger ca 6000 volt, i den fria luften, denna gnista minskar i ett komprimerat rum som en cylinder utgör.. Med andra ord representerar 1000 volt ca 1 mm gnista i fri luft, i en komprimerad cylinder krävs något mera för att skapa en gnista. Hej, jag har ett problem med min b18, den tänder inte och jag får bara gnista på ett av stiften som är väldigt dålig. Oskar B Fler än 500 inlägg ... Vrid svänghjulet så att magneterna är på motsatt sida från tändspolen (armaturen). Ingen gnista. Jag har problem med fram ljuset på min Puch Dakota. Ingen gnista. ... Liten rackare som kan döda en moped om den är ... Nya brukar funka men det är ingen garanti. Ingen gnista i din gräsklippar- eller snöslungemotor? Slirar kopplingen?