Visarkivets Vis- och låtregister. Melodi: En kulen natt En kulen natt, natt, natt min båt jag styrde på havets vågade, vågade våg så skummet yrde. Jag fångade en räv idag, men räven slank ur näven Men lika glad är jag för det, men gladast är nog räven Jag fångade en präst idag, men prästen slant i gatan Textbörjan: ... text lyrics noter ackord ackordanalys chords--Ingår i: Julens sånger till enkelt gitarrkomp. Jag hällde upp en punsch en dag Den punschen den var frusen Watch Queue Queue. Get all the lyrics to songs by Drängarna and join the Genius community of music scholars to learn the meaning behind the lyrics. Alla sjunger Be-Bop-A-Lula och i baren står Lilla Sofie Vi är alla fångade i tiden, men en dag blir jag fri Miljoner mil och vägar, men jag är inte hemma än Snapsvisan: Jag fångade en sup idag Melodi: Jag fångade en räv idag. Drängarna Vår julskinka har rymt. Jag fångade en räv en dag Men räven gled ur näven Fast lika glad för det är jag Men gladast är nog räven Åh hum, vår sång är Discover new artists and listen to full albums from your favorite bands. Originaltitel: The silly song. Melodi: Jag fångade en räv Jag fångade en räv idag, men räven slank ur näven Men lika glad är jag för det, men gladast är nog räven Jag fångade en präst idag, Detta är en webbaserad version av Svenskt visarkivs "Vis- och låtregister". Men lika glad för det är jag, men gladast är nog räven. Jag fångade en räv en dag... Jag skuttar gärna kring i dans Men jag har tappat takten Jag ser den inte någonstans Var katten har jag lagt den? Sångboksgruppen föreslår att denna text skall utgå reelllt till 2001. Åh hum, vår sång är dum men det gör ingenting, Eddie Meduza - Wikipedia Check out Hey ho kuken står (jag fångade en räv) [Explicit] by F.E.S.T on Amazon Music. ... Jag fångade en räv. Naaaanaaaanaaanaaanaanaanaaa Naaaanaaaanaaanaaanaanaanaaa Jag fångade en räv en dag men räven Gled ur näven, men lika glad för Det är jag … Åh, hum, vår sång är dum Den är ju ingenting Vad gör det om hundra år när allting kommer kring? Lyrics, Song Meanings, Videos, Full Albums & Bios: Vill du bli min fru, Kung över ängarna, Jösses lilla flicka, Raggaren, Kom och ta mig, Jag är en idiot, Fåglarna Sjunger, Jag Fångade En Räv, Nere vid floden, Drängaland, Jag fångade en tjej idag, Men tjejen slank ur sängen Men lika glad är jag för det, vi fortsatte på ängen. Jag fångade en räv idag, men räven slank ur näven Men lika glad är jag för det, men gladast är nog räven. La lalalalala ... Jag fångade en biff idag Jag fångade en räv en dag. Jag fångade en räv en dag, men räven gled ur näven. Jag mjölkade en ko i dag, men när jag såg på juvret Watch Queue Queue This video is unavailable. Jag fångade en räv. Men lika glad för det är jag Och vart jag sågade, sågade, såg Jag fångade en sup idag men supen gled ur näven. Jag fångade en räv en dag Men räven gled ur näven Fast lika glad för det är jag Men gladast är nog räven Åh, hum, vår sång är dum Den är ju ingenting Vad gör det om hundra år när allting kommer kring? Jag fångade en räv idag, men räven slank ur näven, men lika gla' för det är ja' men gladast är nog räven.