Karaktären gjorde debut i tv-serien "I manegen med Glenn Killing" 1992 men brukar dyka upp i alla möjliga sammanhang.  Gustafsson har medverkat i en mängd teaterproduktioner, bland annat Bosse Parneviks revy på Cirkus, krogshowen I manegen med Glenn Killing på Berns, titelrollen i Arne Anka på Stockholms stadsteater, Lektionen på Dramaten, farserna Hotelliggaren, Revisorn och Lögn i helvete på Chinateatern och Maken till fruar på … Karaktärer (urval) Percy Nilegård , ägare och grundare till Radiostationen.  Glenn Killing är en fiktiv journalist och programledare, spelad av Henrik Schyffert. Barnprogram Från A till Ö - en resa orden runt. Programledare Glenn Killing var Henrik Schyffert och Robert Gustafsson ständig gäst med flera olika karaktärer. Jag följer upp med "Glenn Killing på Berns" Chips Kiesby - Bromotståndare Medlem i Sator Ove Markström - Dricker Klorin Medlem i den svenska gruppen "This perfect day" Johan Rheborgs komikerkarriär började i humorgruppen Killinggänget tillsammans med bland andra Henrik Schyffert och Robert Gustafsson i början på 90-talet och tv-serier som ”I manegen med Glenn Killing”, ”NileCity 105.6”, ”Percy tårar” och ”Torsk på Tallinn”. Percy tårar och I manegen med Glenn Killing är två andra tv-sända program han medverkat i. Två program man kunde skratta åt på sin tid, men som också de levde på andra medverkande som fick Per Henrik Schyffert att se ut som en tämligen slät figur. Bertil Förutom att vara med i Killinggänget så har Gustafsson också jobbat ensam, till exempel med karaktären Bertil. Barnprogram Från A till Ö - en resa orden runt. Karaktären gjorde debut i tv-serien "I manegen med Glenn Killing" 1992 men brukar dyka upp i alla möjliga sammanhang. I den så återkom många av deras mest kända karaktärer. Hans debut var i I manegen med Glenn Killing men han har sedan dess medverkat i andra sammanhang bortom Killinggänget. Humorserie av och med Killinggänget, med klassiska karaktärer som Percy Nilegård, Kapten Klänning, m fl. Spelad av Henrik Schyffert. Regi: Walter Söderlund.  Genombrottet kom med TV-produktionen ”I manegen med Glenn Killing”, 1992, som senare blev en krogshow och sändes live från Berns i Stockholm. Sanningen är att deras än så länge odöpta pjäs på Dramaten med premiär i höst är ett lika logiskt men på ytan onaturligt steg från Fyra Nyanser Av Brunt som den var ett logiskt steg efter debuten 1992 med I Manegen Med Glenn Killing, genombrottet NileCity, … Spelad av Henrik Schyffert. Bertil Förutom att vara med i Killinggänget så har Gustafsson också jobbat ensam, till exempel med karaktären Bertil. Johan Rheborgs komikerkarriär började i humorgruppen Killinggänget tillsammans med bland andra Henrik Schyffert och Robert Gustafsson i början på 90-talet och tv-serier som "I manegen med Glenn Killing", "NileCity 105.6", "Percy tårar" och "Torsk på Tallinn - En liten film om ensamhet". Percy Nilegård , affärsman, kulturstrateg, managementkonsult , estradör med … Han festar alltid med sin iller Göran. Johan Rheborgs komikerkarriär började i humorgruppen Killinggänget tillsammans med bland andra Henrik Schyffert och Robert Gustafsson i början på 90-talet och tv-serier som "I manegen med Glenn Killing", "NileCity 105.6", "Percy tårar" och "Torsk på Tallinn - En liten film om ensamhet". Del 3 av 6. – Jantelagen är dock så starkt rotad i mig att jag inte tillåter mig att tro att jag är … – Allt började egentligen med ”I manegen med Glenn Killing”. – Jantelagen är dock så starkt rotad i mig att jag inte tillåter mig att tro att jag är Sveriges roligaste man. Karaktärer (urval) Percy Nilegård , ägare och grundare till Radiostationen. SVT ringde och ur luren kom ett direkt rop på hjälp. Hedvig har ett begär att lära sig begripa sånt hon inte begriper och att ta reda på vad som menas med vissa ord Hedvig har ett begär att lära sig begripa sånt hon inte begriper och att ta reda på vad som menas med vissa ord De hade lyft ut ett program ur tablån, så plötsligt var sju halvtimmar lediga. Spelad av Henrik Schyffert. 1994 gjorde Killinggänget en krogshow av tv-serien som kom att heta "I manegen med Glenn Killing - Live från Berns". År1994 sattes "I manegen" upp som en krogshow på Berns i Stockholm. Vinjetten är, som i I manegen med Glenn Killing, Dream Come True med Brand New Heavies, men i programmen presenterar Weiron den som "Whipped Cream med Ulf Dageby". Gustafsson har medverkat i en mängd teaterproduktioner, bland annat Bosse Parneviks revy på Cirkus, krogshowen I manegen med Glenn Killing på Berns, titelrollen i Arne Anka på Stockholms stadsteater, Lektionen på Dramaten, farserna Hotelliggaren, Revisorn och Lögn i helvete på Chinateatern och Maken till fruar på Oscars. Namnet är en referens till trummisen Fred Asp som bland annat spelat i Imperiet. Programmets "ägare" Percy Nilegård spelades av Johan Rheborg. Killing dök först upp i en biroll i TV-programmet Popitopp 1991 [ 1 ] , och lanserades som huvudperson i programmet I manegen med Glenn Killing året efter. Vinjetten är, som i I manegen med Glenn Killing, Dream Come True med Brand New Heavies, men i programmen presenterar Weiron den som "Whipped Cream med Ulf Dageby". Johan Rheborgs komikerkarriär började i humorgruppen Killinggänget tillsammans med bland andra Henrik Schyffert och Robert Gustafsson i början på 90-talet och tv-serier som ”I manegen med Glenn Killing”, ”NileCity 105.6”, ”Percy tårar” och ”Torsk på Tallinn”. Genombrottet kom med TV-produktionen ”I manegen med Glenn Killing”, 1992, som senare blev en krogshow och sändes live från Berns i Stockholm. Namnet är en referens till trummisen Fred Asp som bland annat spelat i Imperiet. 4 kända karaktärer Glenn Killing , programledare i talkshowen ”I manegen med Glenn Killing” och radiopratare på ”NileCity 105,6”.  Glenn Killing, har varit programledare i talkshowen I manegen med Glenn Killing och radiopratare på NileCity 105,6. Hans debut var i I manegen med Glenn Killing men han har sedan dess medverkat i andra sammanhang bortom Killinggänget.