Blod i avföringen - Har skrivit innan om min ena katt som varit konstig i magen. Oftast beror det på sprickor i ändtarmen eller hemorrojder. Det är så här min 1 åriga katt har eller har haft blod i avföringen men den har varit fast och allt.. Jag har precis bytt foder åt dom också. ? Har upptäckte att min kastrerade innekatt varit lite dålig i magen de senaste dagarna. Hej min hankade på 10år har börjat fått blod i avföringen han skriker innan han… - Hej!Min hund har blod i avföringen. Akut diarré och kräkning hos katt kan vara en följd av infektion eller invärtes sjukdom. det kommer blod i samband med att du ... För att hjälpa sprickan att läka kan du behöva hålla avföringen mjuk. Så länge det är färskt blod brukar det inte vara någon fara. Blod i bajs.. - Om en kisse är lös i magen å har lite blod i avföringen...Vad tror ni? Har en 8 månaders honkatt som är en blandning mellan perser och ragdoll. Detta är ofarligt, men kan vara obehagligt. Igår bajsade hon väldit löst och i avföringen. Blod i avföringen kan vara smärtsamt för ägaren av en katt. Jag har IBS och ska faktiskt ringa till sjukhuset om nån timme och höra vad mina provsvar sa om glutenintolerans. Inte jättelös, men det blir inga "kottar". Ibland kan man upptäcka att man har blod i avföringen. Övriga husdjur och katt; ... Idag hade han diarré och det kom blod med i avföringen. Om katten har nedsatt allmäntillstånd ... kräkningar med mycket blod. det kommer blod i samband med att du ... För att hjälpa sprickan att läka kan du behöva hålla avföringen mjuk. Blod i avföringen! Förmodligen är det ett blodkärl som har brustit. Hejsan. F-Hb är ett prov som du lämnar för att se om du har blod i avföringen. Har du koll på hundens mage? Blod i avföringen är till exempel något som ofta är bra att undersöka på vårdcentral, om det inte har en uppenbar och ofarlig orsak. Jag är orolig för honom. Vi ett tillfälle har han kräkts och bajsade sedan lite löst och det såg ut som om det var lite blod i avföringen. Om du vet att din katt har en sjukdom som kan ... Viruset förekommer i saliv och i blod hos infekterade ... Cystor av giardia avges med avföringen. Är det farligt? Sv: blod i avföringen? Det har ... Men idag var det mycket blod. Magtarmproblem hos katt är vanligt. Fråga: Min katt har börjat gå in i kattlådan oftare senaste dagarna. Ja, ... kan det ibland komma små strimmor av blod i avföringen, likaså om hunden fått något litet sår vid analöppningen. Akuta magtarmproblem hos katt. Vad kan det bero på? ... Om katten är akut sjuk eller har blod i kräkningarna eller avföringen är det mer bråttom.