För min del var det enda som hjälpte att jag gick och pratade med någon, samt att min partner inte lämnade mig. Asså jag har varit på efterfester med killar jag inte känner även fast jag har pojkvän men skulle aldrig röra dem eftersom jag älskar min pojkvän så mycket och bara vill göra saker med honom. Jag har ett samboförhållande med en kvinna som plötsligt inte litar på mig längre. Jag och min man litar helt och fullt på varandra för vi sätter varandra främst. ... och sedan litar man på det. Min kompis pojkvän är svartsjuk. Jag har varit med om flera saker som gör att jag inte kan lita på killar. Om man inte kan lita på sin partner så fungerar inte förhållandet anser jag. Och INGEN känner mej i grunden, tror jag….Kanske storasyster…men jag litar inte till 100% på henne heller. Mitt ex var otrogen mot mig med min närmsta kompis och jag litar inte på en enda människa sedan dess, inte ens min nya pojkvän. acceptera det eller dra, min tråd! Jag tror dock inte hon bli lyckligare av att han slutar gilla. Senast … Hon litar inte på mig, hon säger att hon gör det, men ändå så blir det förhör så fort jag gör något. Vad ska jag göra? Så det smygs inte och båda är ju med på det! Och jag blir väldigt tillbakadragen när jag är … Jag vet att jag kan, men samtidigt vet jag inte. Har inte haft lust med min pojkvän på över ett år, ... Varför litar du inte på det som hon säger? Min pojkvän skulle inte kunna göra något för att ändra på detta, ... hör ofta "litar du inte på honom så borde ni inte vara tillsammans". Men det är klurigt hur det kan bli och jag kan tycka det är svårt att veta hur jag ska förhålla mig till dem. Jag litar på min pojkvän till fullo, så sjukt mycket så det finns inte. Vi har varit tillsammans i snart ett år och jag litar på honom, men det känns ändå olustigt. Personligen så blir jag rätt lätt svartsjuk på killar som min flickvän umgås med. Min partner litar inte på mig - Jag & min partner har vart tillsammans i ett år, han är 22 och jag är 19. Hade han gjort det är jag ganska säker på att jag hade tänkt "Jaha, jag visste det, jag är precis lika värdelös som jag trodde" och så hade det blivit likadant med nästa eventuella pojkvän. Mestadels för att jag inte litar på andra killar. Min kompis pojkvän är svartsjuk. Måste vädra mig lite. Min pojkvän drömmer verkligen om att filma oss när vi har sex. I min nuvarande relation kollar vi båda varandras mobiler – men inte för att vi inte litar på varandra, vi tittar i varandras flöden för kul och vi gör det bredvid varandra. Med ett självförtroende i botten, känslan av att inte var bra, inte duga, vara äcklig och oälskad så spann jag vidare på idén: jag sade att det var min pojkvän. Min pojkvän tycker inte om detta är den känslan jag får då han är väldigt kort mot mig och jag måste uppdatera honom allt eftersom då jag är med mina vänner och bara pratar eller fikar. Killkompisproblem 1: Min pojkvän gillar inte mina killkompisar ... Jag tror inte riktigt på att stänga inne sina känslor i rädsla för att bli nobbad. Jag är väldigt svartsjuk på min pojkvän. Ingemar, jag är förvirrad. Killkompisproblem 1: Min pojkvän gillar inte mina killkompisar ... Jag tror inte riktigt på att stänga inne sina känslor i rädsla för att bli nobbad. Vad ska jag göra? Du behöver fundera en del själv över din osäkerhet. Självklart stöttar jag alltid på min sambo mest, speciellt som jag ju egentligen inte känner svärföräldrarna så bra men litar totalt på min sambo. Bakgrunden är även att jag för cirka 2 år sedan kysste en annan tjej när jag var på besök hos en långväga polare. Han säger även att han offrat allt för mig, och att jag är det enda han har kvar. Min förra pojkvän var otrogen mot mig, min pappa har varit alkolist så jag har svårt att lita på folk överhuvudtaget. Han har varit den flirtiga typen, haft många andra före mig och varit otrogen mot tidigare flickvänner. När det kniper står jag ofta handfallen och vet inte vem jag ska ringa, och/eller prata med. Jag vill ha ett bra förhållande med honom och barn med honom men det känns lite som om jag är tillbaka på ruta ett där han säger att hann vill ha barn men jag litar ju inte riktigt på det den här gången. Är du rädd att inte bli omtyckt av andra kan manipulatorn spela på din rädsla för att inte vara omtyckt ... inför någon du inte litar på. Jag och sambon har levt ihop i över 20 år och jag har fortfarande inte lyckats få kläm på om jag kan lita på honom eller inte. Jag och min pojkvän börjar kyssas och ta på varandra och då frågar han om vi ska ha en trekant och jag svarar ... Att du inte litar på din pojkvän. ... Jag litar inte på att han på bara tre veckor hunnit förändras. Kom inte och snacka om att jag gnäller, jag skrev att jag ville ha seriösa folk som svarade och jag anser att du inte är det! I min värld bygger ett förhållande framför allt på tillit och respekt gentemot varandra. Tillit är det viktigaste i ett förhållande. Ingemar, jag är förvirrad. Som tjej som själv lever med daglig ångest & oro och en pojkvän så kan jag iaf garantera att min första tanke om han slutat gilla bilderna skulle vara för att det faktiskt betydde nåt. Jag är väldigt svartsjuk på min pojkvän. Du litar inte på din pojkvän ... Det sista du vill är att din pojkvän får höra vilken bitch du är dagarna i ända på jobbet. ... Jag litar inte på att han på bara tre veckor hunnit förändras. Det kan finnas flera faktorer till varför din pojkvän inte berättar allt för dig.