- De flesta kvinnor som tar minipiller får inte regelbunden mens eftersom man ska ta dem kontinuerligt utan en pillerfri vecka. Det finns ju massa skräckhistorier om folk som inte har märkt att de blivit gravida förrän det är ”för sent”… Det gick 3 veckor efter min mens och sen fick jag som en brun/röd flytning. NuvaRing är ett preventivmedel i form av en vaginalring som används för att förhindra graviditet. bara härda. Och få pessar utprovat, för det och kondom är det enda som återstår för min egen del *muttrar*. men fortfarande jobbigt. Det finns väl en liten risk att man inte mår bra av pillren, biverkningarna står ju i bipacksedeln. 2. Så fick avboka. Jag är en flicka på 16 år och jag börjat bli lite orolig med min mens. - Spara denna information, du kan behöva läsa den igen. - Om du har ytterligare frågor vänd dig till läkare, barnmorska eller apotekspersonal. Hade inget i början men nu.. gah.. hade mens en vecka.. mindre blödningar i några dagar.. sen kom det mer igen i en vecka.. och nu har jag haft mindre i en vecka.. Jag blir galen!! Search in content ... Minipiller . P-piller, p-plåster och p-ring är preventivmedel som innehåller två olika hormoner. ger det en vecka till tror jag sen ringer jag till barnmorskan. Nu har jag tid om två veckor. Okej men då kanske det var äl? ... De flesta p-pillren ska du äta ett om dagen i tre veckor. Jag började med p-piller den dag jag fick mens 26/3 dvs 11 dagar sen, och min mens har inte upphört än! Och det funkar! Hej jag har sedan i december 2014 ätit carazette minipiller. Jag hade bara blodblandade flytningar under månaden, men har även reagerat på att jag får dessa i samband med att jag onanerar. Jag ska gå och få kollat att allt ser ut som det ska efter detta äventyr. För exakt två veckor sedan fick jag min mens. ... När jag väl får mens vänder det, och mår bra i två veckor innan det är dags för nästa sväng! Läs mer om hur det går till och beställ snabbt och säkert med leverans inom så lite som 24 timmar. Omkring 5:e mensdagen (cykeldagen) sänder hypofysen i hjärnan signaler tilläggstockarna och ett ägganlag börjar mogna. P-plåster ... Men nu kan du få hjälp av Primolut-Nor med att skjuta upp din menstruation med så mycket som nästan två veckor. Hej Eva, Jag och min sambo har varit ihop i över sju år, känt varandra i över 16 år, har två barn tillsammans och levde ett för mig underbart liv. Här hittar du information om alla olika preventivmedel. Hej Jane, Här kommer en fråga som nästan låter lite existentiell... Vad finns på andra sidan naveln..? Jag har gått över från kombinerade p-piller (Trionetta) till minipiller (Cerazette).Orsaken till övergången var. Efter det gick det en dag oxh jag fick inget mer sen så kom det blod, ungefär lika mycket som jag brukar få vid mens. ... Spiraler är egentligen formade som ett T. De är drygt två centimeter långa och finns i två typer; kopparspiral och hormonspiral. Har sedan dess haft Samarbeten ... Det tar 6 veckor innan embryot börjar dela på ditt blod och det du får i dig. Jag slutade med minipiller för 3 veckor sedan och väntade att min mens skulle kommit ungefär 1 vecka efter, men den har fortfarande inte kommit. ... kan du skriva ett inlägg om dina egna erfarenheter med minipiller (om du har några) och kanske om cerazett? Om du redan har ont finns ändå några knep att ta till. Cerazette minipiller är ett effektivt preventivmedel utan östrogen som ger ett mer än 99% effektivt graviditetsskydd. Beställ online med leverans inom 24 timmar. Några sätt att förebygga ömheten och smärtan är att träna regelbundet, undvika supersalt mat två veckor innan din mens och dra ner på koffeinet. P-piller . jag hade mens i tre veckor, "jätteroligt". Jag äter väldigt strikt helt mjölk fritt och glutenfritt. Search in title . Skjut upp din mens i upp till två veckor med Norethisterone 5mg. Innehåll. ... Cerazette kan ge dig färre veckor med menstruation än vanligt. Jag har två barn 9 och 6 år och har slutat med Cerazette sedan 12 dagar för att vi längtar efter att få en 3:a (mannens första). Det kan vara skönt att slippa få sin mens till exempel under en semesterresa eller om man ska vara med på ett seminarium i […] Exact matches only . Hejsan, För 3 veckor sedan skulle jag få min mens, men istället fick jag någon annan typ av mens med bruna flytningar och den har varat i cirka 17 dagar nu. Blöder efter 2 veckor - Hade mens drygt två veckor sedan men nu blöder jag igen utan att fatta varför. ..men du får använda kompletterande skydd vid sex i två veckor. genomträngningsblödning. Det finns också preventivmedel som innehåller ett hormon, till exempel :) Jag har tagit cerazette i två ... Men av dessa minipiller ... Den kunde vara borta ett par månader sedan kunde den komma till och från i flera veckor. Men idag fick jag till en början bruna flytningar och … Jag har börjat med cerazette minipiller, eller började med dem när min mens kom tillbaka för 2 veckor och 3 dagar sen. Idag kom min mens igen! Äter cerazette som är nån typ av minipiller. ... Har haft p-ring och nu äter jag minipiller, men tänk om de inte skyddar ordentligt? Nu är det 5 veckor och 1 dag ... minipiller.. De hette Mini-Pe. missade ett p-piller och fick uppenbarligen sk. ... Men det är nu 6 dagar sedan och ingen mens i sikte. Den har varat nu i två veckor och den har inte alls varit vanlig utan det har kommit jätte lite blod då och då och det är mera brun rött. Inte en gnutta. Alltså ungefär två veckor innan mens. Eller velar du mellan minipiller och p-ring? Mensvärken kan bli lindrigare eller försvinna helt. mande mens, med samma dagars intervall, medan andra får sin mens mer oregelbundet. det försvann när jag fick min vanliga mens, dock. Sista månaden jag åt minipiller hade jag ingen mens, så min senaste mens fick jag alltså i slutet på januari. Spiralen åkte ut ögonaböj och smärtan avtog rätt snabbt, men jag blödde som en stucken gris i nästan två veckor. Förra mensen (den för 2 veckor sen) varade i ca 5-6 dagar, rätt riklig då. Den slutade efter fem dagar, som vanligt. Skjut upp din mens i upp till två veckor med Norethisterone 5mg. Mellanblödningar är blödningar som kommer när du inte ska ha mens, alltså när som helst mellan mensen. Nu hoppas vi på att flytningarna försvinner och klumpen i magen likaså!