... stör mig hela tiden och mår allmänt dåligt varje dag. ... En del reagerar mer kraftfullt på den. Jag blir så otroligt irriterad på min mamma. Mot bättre vetande, när jag känner mig helt slut, blir jag arg på sonen och ”ger rådet” att det bästa vore om de separerade eller blir särbor. Mamma, sambo, moster, dotter, syster, företagare, föreläsare, författare, skribent, återförsäljare, tränare inom ridsport och tävlingsryttare, ordförande och kassör. www.susanngleisner.com Jag lever med två sjukdomar dygnet runt som jag har haft sedan barnsben, DIABETES typ1 och CELIAKI. Min sambo, som inte är far till mina barn, tycker att jag hjälper till med barnbarnen för mycket och blir ibland riktigt sur – och då hamnar vi i bråk. Inte vara ute på annat hela tiden( min far var så, så när jag hittade min man så var jag glad att han var raka motsatsen). Istället klagar han hela tiden på att jag är tråkig, bara sover, inte gör någonting, att jag bara klagar på allt hela tiden… detta är så sjukt jobbigt för jag verkligen försöker hålla humöret uppe men det går lixom inte när man har en partner som är helt ointresserad och bara tänker på sig själv. Hon är sugen hela tiden från den stunden och undrade varför jag inte bara berättat att jag ville ha henne så hade jag fått henne direkt. Lade in ett inlägg på ett annat ställe, men här passar det nog bättre. FRÅGA: Min man och jag har varit gifta i ungefär nio år och har känt varann något år längre. Det är mycket möjligt att jag snarkar fortfarande, men min sambo klagar inte längre. Jag hade behövt lite inspiration. Min sambo funderar på att lämna mig ... ditt eget perspektiv in i diskussionen hela tiden, ... märke ifall det är något han föreslår eller klagar på. Och du får gärna visa detta råd för honom med hälsningar från mig. Han har knappt haft ont utan mest känt sig ”lite full i magen”. Jag går rakt på sak utan att berätta massa jox som "han är gullig annars osv". Han stannade även hemma från skolan och vilade. När vi träffades var han 37, jag 27. Det har absolut inget med honom att göra, det bara är så. Att hela tiden vara med andra människor går mig helt på nerverna. Min sambo (etc) har andra skäl till att just nu inte hinna med mig, än att han inte skulle älska mig". Men jag har inget tips egentligen, men skaffar man ett barn till denna värld, så delar man ansvaret om allt. Jag ser detta som vilket missbruk som helst, hon är sur i tonen och ser allting negativt. Vi har varit tillsammans i lite drygt två år och sambos från och till i ett år (han bodde en tid hos mig och vi bodde en tid hos honom) innan vi skaffade gemensam lägenhet i september och då flyttade ihop på riktigt. Det finns också ett stort intresse i att hela tiden ta reda på vad ens partner verkligen vill ha och hur den vill ha det. Nu jobbar han vilket jag inte gör så jag har dagarna för mig själv. Säg åt fanskapet på skarpen att det är hög tid att han rycker upp sig. Häng med i min vardag och på jobbuppdrag. Vi har tagit oss igenom småbarnsåren. Det har jag fått höra, hela tiden, gång på gång. Min tjej gnäller på mig hela tiden Hon gnäller dagarna i ända och när jag frågar vad hon gnäller för så gnäller hon ännu mer för att jag inte vet. Glömmer jag framme något blir han irreterad omedelbart. Resan har varit lång då vi sparat ihop till hela kontantinsatsen då vi inte ägt någon fastighet tidigare. Känner mig som en riktig person då. Många i min familj klagar på mig att jag måste äta en ordentlig frukost varje dag. Och när jag gör det härmar han mig ... Vi bråkar och klagar på varandra hela tiden. Till exempel om jag vet att min partner vill känna sig älskad så tar jag reda på hur den vet att den är älskad av mig. Inget konstigt med det alltså, jag tar gärna hand om honom när han känner sig lite hängig och jag förstår honom att det är jobbigt när magen krånglar. Vänner uppfattar oss som perfekt kompletterande varandra, jag lugn och balanserad, han snabb och impulsiv. Även detta var något han anmärkte på då han var med på personalmötena. Han tycker inte att jag gör något, även fast vi delar på det mesta. Jag och min kille har varit förlovade i tre år. Min sambo bara klagar på mig hela tiden, det känns som att han tar ut alla sina problem och negativa känslor på mig. Ja jag är lite tankspridd och kan glömma saker framme om jag blir avbruten i det jag håller på med. Jag och min sambo Peter och våra två katter håller på att bygga hus! Jag och min sambo är inne i en kris. Ni känner säkert igen typen. Blir jätteledsen och orkar inte leva med detta.. vill vara mig själv alltid, inte bara en vecka i månaden. Ibland blir jag arg på … Han säger till mig att han är imponerad av mig för att jag kämpar på och är positiv, att jag aldrig klagar. Lärde mig sambo det häromdagen, för det är ju inte MIG han klagar på, utan de delar mina funktionshinder som ställer till det för oss - det klagar ju jag med på. Jag och min sambo bråkar hela tiden. I natt blev många människor dödade i Paris på grund av en terrorattack antar jag. Bara någon gång har en vän noterat att maken ”kör med” mig, eller att han har en otålig ton. Han arbetar 40-50 timmar i veckan men har tagit semester på min begäran eftersom vi grälat mycket på sista tiden. Självklart har jag klagat åt min sambo nästan hela min ... Svårt med en 2 åring som vill vara i gång hela tiden o mannen ... så jag klagar! Jag har även haft hjälp av hans bror och dennes fru, och nu har även de börjat gräla med min sambo eftersom de anser han bara gnäller på allt. Dagligövning alltså i att ifrågasätta och slå ner på de starka känslor som uppstår. Han hela tiden irreterad på mig i synerhet. Istället klagar han hela tiden på att jag är tråkig, bara sover, inte gör någonting, att jag bara klagar på allt hela tiden… detta är så sjukt jobbigt för jag verkligen försöker hålla humöret uppe men det går lixom inte när man har en partner som är helt ointresserad och bara tänker på sig själv. Har faktiskt inte läst något om det, var min sambo som talade om det för mig på morgonen och berättade lite om vad som hänt. Men du FÅR faktiskt beklaga dig, om du behöver det. Men jag bor ju också i lägenheten och han är definitivt inte perfektionist hans prylar får stå framme t.ex. I natt blev många människor dödade i Paris på grund av en terrorattack antar jag. När jag bad min sambo föreslå exakt samma sak som jag hade föreslagit några månader tidigare (då folk hade hunnit glömma) togs förslaget emot och uppskattades. En sak som jag har börjat hänga upp mig mycket på är personer som alltid klagar. Det kvittar vad det än gäller, så är dom aldrig nöjda eller visar tacksamhet. Min sambo har haft lite ont i magen i veckan. Min sambo märker också en enorm skillnad på mig när jag har mens. Jag har själv funderat länge på att sluta kolla på alla sociala medier då det bara är massa barn/graviditeter överallt, skulle gärna hålla mig hemma ett bra tag för att slippa allt barnprat hela tiden också(det förekommer vart man än är). Men nu är det mig han ... stickade hela tiden. Hej! Jag snurrade runt henne när någon jobbig typ inte lät henne vara ifred på dansgolvet och hånglade upp henne på på en kryssning med arbetskamraterna. Under den tiden hände det att det uppstod irritationer emellan oss ibland, men inte värre än att vi oftast skrattade åt dem efteråt. Jag är väldigt slarvig med det då jag inte är så glad för bröd och inte fil och sånt heller. Det har jag fått höra, hela tiden, gång på gång.