Är hen möjligtvis lika intresserad som din förra kompis, som lade två timmar på att berätta om de olika motorerna i lokomotiv? Vill försöka peppa upp. Ge gärna exempel på olika situationer. ... (utan att säga att man är hemlig kompis). Jag tycker att Joakim kan säga till Zakarias att han inte ... Man ska säga till sin kompis om hur man känner. Vad ska utvecklas? Sitt i en ring. ...betyder så mycket! En ... snälla hjälp mig hur jag ska gå till väga som den ... ska säga och man är rädd för att säga fel saker etc. se till att det finns tid för gruppen och inte bara för uppgiften, tipsar Cina Staron. Om kompisen inte ändrar sig så får man lämna den och försöka hitta en ny. Säga hej till grannen, prata om ... från polare till bra kompis, från bra kompis till en riktig vän som man ... Men hur tar man den här sköra relationen vidare till en stark vänskap? Det funkade väldigt bra och barnen var duktiga på att säga snälla saker till varandra. Min kompis barn har dött! Jag tar avstånd från taskiga saker. Uppmärksamma alla. Lära sig ta emot en komplimang genom att säga tack. Sedan ska vi utvärdera det tillsammans med barnen och de får bestämma om vi ska fortsätta. Visst är det lättare att säga snälla saker till andra än till sig själv? ... Jag har fått en kompis! Medkänsla känns bra för mig och medkänsla är bra att få. Så då blir det ju ganska taskigt att säga så. Att säga hej till alla och fråga om de ... Hur kan jag vara en schysst kompis? ... t.ex. Okej. 16 är en ... Du är en bra kompis. Jag vill inte att han ska tappa den spiriten. Vad vill vi att barnen ska lära sig? ”Jag har en kompis som skulle passa dig perfekt!” (3%) Åh, gud, vad härligt! Men nu är det ju så att barnen ÄR så länge på förskolan. ... Glöm inte att ladda ner vår app för att få full koll på de senaste nyheterna. Detta kommer vi att fortsätta med tills alla har fått vara veckans kompis. Syfte: Att träna sig på att säga snälla saker till varandra. Våga säga till en vuxen om du blivit ledsen. Här kommer en lista med 16 positiva saker som du bör säga ofta till dina barn. I lekparken hände några saker som fick mig att fundera och även bli riktigt ledsen. En kompis till Leo av ... En bra kompis kan vara snäll, rolig, omtänksam, hittar på roliga lekar, är bra på att trösta och att säga snälla saker. Här är sakerna du ska undvika att säga om du ska stötta en person som är på väg att ... När någon i vår närhet är stressad vill vi gärna hjälpa till. Vilken lycka! En bra kompis är snäll och ... Vara snäll och säga snälla saker. Här är nio saker du verkligen borde säga till din mamma idag på mors dag. Som ledare kan du till exempel. 14 saker en förskolelärare ... men i dem kan ditt barn knappt lyfta på benen för att klättra upp till rutschkanan. Först vill jag säga att hoppas att du kan komma hit och ... är det viktiga saker. Hej ! Idag har vi övat på att ge och ta beröm/komplimanger. Varje barn fick dra ett namn, till denna person skulle man sedan vända sig och säga något snällt. Den brittiska organisationen Depression Alliance vet vad som lämpar sig att säga till den som lider av en depression – och vad man inte ska säga. Att ge tips till någon som är stressad är inte alltid en bra idé. En sak som kanske kommer som en överraskning är att alla som har barn VILL vara med dem. och konkret som möjligt. De ska veta att slag inte är det första man använder i en konflikt. Jag har insett att jag just nu är i en svacka av väldigt dåligt självförtroende. Barnen ska ta till sig ett sätt där man är vänlig och snäll mot sina kompisar. Jo det är så att jag var hemma hos en kompis i hans garage och monterade mitt billjud.