I Riga har mycket av den gamla bebyggelsen bevarats och detta är en av stadens stora sevärdheter. Allt från sevärdheter till den stora marknaden. Om du åker båt dit har du 8 timmar på dig att göra stan. 14 tips på saker att göra i Tallinn som turist (Sevärdheter och Aktiviteter) Besök gamla staden i Tallinn Ett av världsarven som är med på … Bästa pris- och pengarna tillbakagaranti! Läs recensionerna från några av dina medresenärer. (haha, lat) Allt finns på litet avstånd såväl från Sverige som från varandra. Detta är listan över Topp 9 Saker att Se och Göra i Riga. Det är inte tillåtet att göra ... Jag å en kamrat åker till Riga i Maj. Är det nån sevärdighet man inte får missa när man är i Riga? Champagnen ligger alltid på kylning på Sienna. I Lettland finns det gott om möjligheter för hela familjen att delta i gemensamma aktiviteter och samtidigt lära ... Riga. Ska åka på kryssning till Riga och båten ligger inne i 6 timmar och undrar vad man absolut måste se när man är där. Snett över gatan från Jugendmuséet ligger en annan oas. Inkorg. Är du beredd att spendera mycket pengar ändå finns det gott om butiker att göra det i. Vad hinner man att göra i Riga på 8 timmar? Vi tipsar om sevärdheter, shopping och en massa annat kul att göra i Riga! Europaweekends egna tips om Riga! Tips på vad du kan se och göra i Riga. Det är svårt att inte hitta något att göra i RIGA. Genom århundraden har vikingar, munkar och hansan kommit hit för att köpslå medan stormakter härjat och ockuperat. Jurmala Beach ligger i orten Majori, 45 minuter ifrån Riga med pendeltåg. Reseguider Här hittar du våra egna reseguider, bra att läsa innan resan för att få inspiration och idéer om vad du kan se och göra på just din resa! Det är generellt sett billigt att shoppa i Riga som turist, men importerade varor så som märkeskläder håller ungefär samma prisklass som i Sverige. Toppa gärna med en av deras sötsaker, ett glas med apelsinkräm och citrusmaräng är ett bra tips. Riga har en meny fylld av sevärdheter och upplevelser att välja bland. RIGA, LETTLAND. ... Skulle gärna ta emot tips på vad man kan göra. Och den finns att få på nära håll: Korsa Östersjön till Riga och Jurmala så kan du solbada på sandstranden på dagen och dricka drinkar till levande musik på ett torg i gamla stan på kvällen. Då har man inte varit i huvudstaden Palma! Tips: Alla dina sparade platser finns här i Mina resor. Efter dessa upplevelser har jag nu samlat ihop bra info för att kunna göra en weekend-guide till Riga. Denna lista inkluderar alla stora sevärdheter och även mina personliga favoriter i staden! Pubar? Boka de populäraste turerna och aktiviteterna i Riga. Riga, Lettland. Riga I ett av Rigas grönaste områden, Mezaparks , kan hela familjen ströva omkring i lugn och ro, göra en picknick vid sjön, ha roligt på lekplatsen, åka rullskridskor eller cykla. Lettiska flaggor vajar i en rondell i centrala RIGA. Bra tips är lättsaltad makrill med dillkräm, ... Att göra och shoppa i Riga. Det berättar jag i den här reseguiden till staden där jag delar mina bästa Riga-tips. Tänk på att forumet är till för att sprida tips och råd om resor. Vill du hellre maila din förfrågan så maila till info@europaweekend.se eller ring oss på 08-21 00 92 så hjälper vi … Läs mer Föregående Nästa Att se och göra i Riga → Att se och göra i Palma Postat den 28 april, 2016 av Resfeber Många tänker på Mallorca som ett sol- och badresmål för i första hand charterresenären. Som en stad med över 800 års historia är Riga en fascinerande destination att utforska under en stadspaus eller en längre semester. X Latvia.travel mobile app. Känner man för att ta sig ett dopp i havet under sin vistelse så ska man åka till Jurmala Beach. Vad finns det att göra i Riga? Visa respekt och använd alltid en vänlig ton. Är även väldigt fotointresserad så om ni vet något att fota så skriv gärna det också. Håkan Nilsson 11/09/2015 Svara. I januari fick jag chans att besöka Riga för första gången, redan i februari var jag där igen. Majori är en mysig ort att promenera runt i. Saker att göra i Riga Lettland är faktiskt ett förtjusande turistland om man är lat. Läs vår guide om vad man kan se och göra i Riga som också kallas "lilla Paris" för sin vackra stadskärna. Det berättar jag i den här reseguiden till staden där jag ger mina bästa Riga-tips. Läs vår stadsguide för Riga. ... Centralmarknaden i Riga Tips på hantverk att köpa Inomhus köpcentrum Romantiska platser i Riga Kärlekslås … Riga är numera ett populärt weekendresmål och fler och fler upptäcker denna baltiska pärla. Det är inte tillåtet att göra ett ... Jag å en kamrat åker till Riga i Maj. Är det nån sevärdighet man inte får missa när man är i Riga? Vad finns det att göra i Riga? Historia? Kombinationen storstadspuls och badstränder är riktigt härlig. 5 Responses to Att göra i Riga. Många tar en kryssning till Lettlands huvudstad Riga. Det är inte tillåtet att göra ett inlägg i eget kommersiellt syfte. Marknader? BOKNING – För att göra förfrågan om resa till Riga så gå vidare genom att välja ett av våra utvalda hotell nedan och fyll i formuläret på nästa sida. Här hittar du information om traditionella sevärdheter blandat med våra egna tips … ... Nr 10 av 330 saker att göra i Riga Kyrkor och katedraler. 12 tips på saker att göra i Riga som turist - Här kan du hitta riktigt bra restips både inför och under din resa! De senaste åren har intresset för weekendresor till Riga ökat, speciellt med sparesor. Här är 10 Sevärdheter och Saker att göra i Riga I dag kommer besökarna till Riga för att njuta av vackra byggnader, den härliga marknaden och de behagligt låga priserna. Ända sedan Riga uppstod som stad har olika stormakter, vikingar och munkar härjat och försökt erövra staden.