Idag kulminerar den hetaste debatten på länge, då riksdagen ska rösta Ja, Nej, Blankt eller Frånvarande i frågan om en könsneutral äktenskapslag. För somliga är det näst intill obegripligt att folk mer eller mindre väljer bort sin rösträtt. Nu är det slutgiltigt. ... rösta blankt men det är svårt ... man som super och slåss. Men röstar man blankt så har man ju i alla fall röstat . "Min röst gör ingen skillnad" "Jag kan inget om politik" "Alla partier är dåliga - jag röstar blankt" Valet i USA "Om alla tänker så" ... Man ska inte bli av med A-kassan bara för att man registrerar en firma. Jag har inte bestämt mig än, jag … Inte heller vid vilken ålder man får börja rösta eller om det faktiskt skulle få juridiska konsekvenser att välja bort sin röst i valet. – Röstar du blankt lämnar du över till andra att besluta om din vardag. Jocke har länge sagt att han ska rösta blankt men i sin senaste video berättar han att det är hans ansvar att bli mer påläst och rösta på ett parti. Syfte: bilda opinion ... Varför ska man rösta i en demokratur? Svårt. Men röstar man blankt så har man ju i alla fall röstat . ”VARFÖR SKULLE VI INTE VILJA RÖSTA, ... så kan man ju inte klaga.” ... ”om någon lär mig” eller ”om jag var mer insatt”. "Jag vet inte var jag ska gå och rösta" ... – så blir valsedeln en giltig röst på det partiet. 2. Dogge Doggelito i studion. Men negativa rättigheter har man utan att någon tillhandahåller dem. Jag tycker att alla som kan rösta ska rösta. Hur ska man göra för att rösta på Medborgerlig Samling om man inte hittar vår valsedel i just sin vallokal? Visa endast Och håller du inte med något parti alls? Sen i fall man lägger blankt eller inte är en annan grej. De ska alltså ... ska flytta härifrån. -Varför har du så många röstsedlar? Om mindre än en viss procent av ... Håller med. ... varför ska man rösta på mp? Man ska inte behöva försvara vad man röstar på, men om man berättar vad man röstar på tycker jag att andra har rätt att fråga varför de valt att rösta på just det partiet. Varför ska man rösta? ... Tänk att man inte får ångra sig. Rösta Blankt! De är ju EU-kritiska, men vill vara kvar i EU. De är ju EU-kritiska, men vill vara kvar i EU. Eller har du en vän du kan fota och fråga om han/hon ska rösta och varför/varför inte? Det är bättre att rösta blankt än att inte rösta alls. ... Varför ska jag rösta på dig och inte Junilistan? – Röstar du blankt lämnar du över till andra att besluta om ... varför ska man rösta på mp? Och trots att partierna enligt forskarna inte har någon förtroendekris gör 15 procent det avgörande valet – att inte göra sin röst hörd. ... Varför ska jag rösta på dig och inte Junilistan? ... men ärligt så vet inte jag heller vilka man ska rösta på. de som inte kan komma o klaga är de som inte röstar alls trots de får rösta. Bright säger: Varför ska jag rösta på dig och inte Junilistan? 21 procent av de som inte ska rösta svarar blankt nej på frågan, medan övriga 32 procent uppger att de inte vet eller lämnar inget svar. – Ja det är självklart jag kommer göra det. Det är en avgörande skillnad som förklarar varför det är rimligt att rösta om positiva rättigheter men inte … Några som inte vill rösta ... Rösta blankt betyder att du lämnar in en helt tom valsedel. Jennaz. Snart är det val igen och många är osäkra på hur de ska rösta medan andra inte ens överväger att rösta. Varför ska jag inte rösta blankt? Sen om man vill svara är ju upp till var och en. Den 9 september är det val i till riksdag, kommun och landsting i Sverige. ... Varför ska jag rösta? I vissa delar är det bara var tredje av de som får rösta som gör det. Rösta blankt! Varför använder inte alla sin ... på dem. På min fråga varför inte svarade hon att hon inte vet vad hon ska rösta på. Nej, men ärligt så vet inte jag heller vilka man ska rösta på. Bättre isåfall att inte rösta alls Här har man ... Varför rösta blankt! man ska ju inte rösta på ett parti bara för att men röstar man blankt visar man ju att man finns och ev inget parti passar en. •• Varför tror du att många väljer att inte ... – Man ska inte tjäna pengar på ... – Nej och jag kommer aldrig bli en soffliggare eller rösta blankt. helt klart mycket bättre rösta blankt än att inte rösta alls. Han betonar dock att det inte lutar mot Sverigedemokraterna. De ska inrikta sig på dem som inte har tänkt att rösta eller tänker rösta blankt. Har inte ... temperaturen stiger och kl. Svårt.