... En rekomendation är att byta 1/3 av vattnet en gång i veckan! Ledare: Vattnet är lika grumligt för socialdemokrater. Om vattnet i akvariet blir för grumligt påverkar det mängden ljus som når ner till både växter och fiskar. De flesta fiskar har en simblåsa, vilken hjälper dem att hålla sig stilla i vattnet, utan att behöva simma. ... Vattnet är mycket grumligt. (max 1 vecka). I utställningens fyra delar möter du berättelser från hamnstaden. Åkte till zoobutiken och dom tyckte det lät som nitirtförgiftning. Jag är nybörjare på området... Skaffade en Bestway pool ovan mark på 7 m3 i förra veckan och fyllde den med kommunalt vatten. Men vattnet är fortfarande grumligt. Akvariet! Koldioxid är en vattenlöslig gas som består av en del kol och två delar syre. Vattnet behöver inte vara kristallklart utan kan vara lite små grumligt. Koldioxid/CO2. Inlägg om grumligt skrivna ... att det är det andra akvariet som ... rätta med själva grumlet. Försökte rengöra idag och göra delvattenbyte, men det gjorde snarare saken sämre. Även smak- och luktsinnet är välutvecklat hos många fiskar. Men fisken äter faktiskt inte all sorts alg och då måste man ta till medel för att få rätsida på akvariet. Följ instruktior på dessa medel + att du tänker på detta med ljusets timmar som strålar i vattnet, så kommer du ganska snart se en betydlig skillnad i akvariet. ... Vattnet är mycket grumligt. För även om Vallentunasjön är vacker så är vattnet grumligt, vilket kan avskräcka från bad. Jag köpte för ett tag sedan sådan här aqua scaping soil. En del förespråkar att man håvar upp dem ur påsen och flyttar dem på så vis. Akvariet är ju ett slutet system och all skit försvinner inte med hjälp av filtret och alla nyttobakterier. Det är viktigt att testa vattnet regelbundet. broskfiskarna, måste … Jag har googlat lite om detta och hittat att det verkar vara ganska hugget som stucket, oavsett hur man gör. Jag vet inte vad som är felet. De som saknar simblåsa, såsom bl.a. Andra tycker att det är okay