Vår lille kille som snart fyller 2 har fullt av små, vita och lite upphöjda prickar på tungan (flest i främre delen). Hej Iréne, Jag har fått fullt av små vita prickar under ögonen. Min dotter på ett år har fått rätt mycket prickar på tungan, de ser vita och röda ut. Andra symtom kan vara småsår och ömmande tunga. Kanske fyra, fem stycken under varje öga. Röd tunga. Små vita prickar Theo har fått fullt med små, små vita prickar på läpparna och tungan. I början har barnet en gulvit beläggning på tungan. ... kategorin Bebis | 11 synliga tecken på hud, naglar och tunga som visar att du kan vara sjuk. Alla barn får någon gång utslag, prickar eller hudförändringar. Vi har kollat Någon som har någon idé om vad det kan vara? Våran 6 månaders bebis har fått små vita prickar på tungan. Jag har konstiga prickar vid ögat? ... Mer i kategorin Bebis | Fråga till Hudvårdsexpert. I munnen kan man se svampangreppet som en vit beläggning på tungan, ... yttrar sig Torsken som små röda upphöjda prickar. posted on september 30, 2015 Vita prickar på tungan? Han är 4 år, kastrerad, kolsvart tjock päls med några vita stänk på ena sidan, svarta morrhår och gula ögon. Tungan blir röd med upphöjda prickar, Det kallas smultrontunga. Det kan vara blåsor, svårt att se, h Få inspiration och tips på de bästa reseerbjudandena via vårt nyhetsbrev! Prickar på tungan Hej! Min dotter på ett år har fått rätt mycket prickar på tungan, de ser vita och röda ut. ... Bebis; Småbarn; Torsk framträder som vita beläggningar på kindernas insida, på tungan och i gommen. Prickar på tungan Hej! Om barnet har vita utslag eller en vit beläggning på tungan, i gommen och på insidan av kinderna är det troligtvis fråga om torsk. 2016-06-21 Vi saknar vår LAKRITS som varit hemifrån Rickomberga sen 25/5. Torsk framträder som vita beläggningar på kindernas insida, på tungan och i gommen. Det gör ont på höger sida av tungan och det svider på framdelen av tungan. Hej! Jag är en 43-årig kvinna som har besvär på tungan. Nyhetsbrev. ... Beläggningar på tungan: Kan man få vid infektioner, men det kan också vara svamp. 5 tillfällen du vill gurgla med saltvatten posted on maj 15, 2017; 10 vanliga tecken på magnesiumbrist! Inte finnar utan mer som små fettprickar liksom. Vita beläggningar på tunga och munslemhinna, beläggningarna går att skrapa bort och tungan är ibland rodnad under (orsak: candidainfektion). Min lilla bebis som är 3.5 månader har vita prickar på tungan, vet någon vad det kan vara? I munnen kan man se svampangreppet som en vit beläggning på tungan, ... yttrar sig Torsken som små röda upphöjda prickar. Det kan vara blåsor, svårt att se, h Vår lille kille som snart fyller 2 har fullt av små, vita och lite upphöjda prickar på tungan (flest i främre delen). Utseende: Tungan är röd och blank och svider. Oral Lichen Planus visas som ett nätverk av upphöjda vita linjer på tungan, som har en spets-liknande utseende. Typiska symtom på halsfluss är riktigt ont i halsen, svullnad i svalget och ibland svårigheter att svälja. Vanliga symtom vid svamp i munnen är att man har en gråvit beläggning på tungan, ... Munnen får små vitgula prickar som ger blödande och smärtande små sår. Populära inlägg. Jag har fått konstiga prickar vid mitt öga och en bit ner på näsan och kinden. Det kan bero på flera olika orsaker att barnet får ont i munnen, ... Blåsor och sår i munnen sitter vanligen på kindernas insida, tungan och tandköttet.