Det finns två anledningar till att rösta på SD. 12 sep. 2014. En av de på förhand populäraste förklaringarna var att folk inte vet vad de röstar på. ... Röstar du på SD? Det här är varför jag funderar på att inte rösta på SD: ... Så, där har vi mina anledningar att inte rösta på Sverigedemokraterna. Vi behöver fler anledningar till att rösta på ett annat parti. Brukar du bli ledsen eller kanske till och med förbannad när din favoritserie inte får den vändningen som du hade hoppats på? Deras förslag att sänka aborträtten från 18:e veckan till tolfte veckan är en inskränkning i kvinnors frihet. 22 mars blir det nyval och då kan vi alla välja att rösta på andra partier. 2: SD vill att vi skall behålla vår svenska neutralitet och därmed inte … Här är mina fem anledningar för att hävda detta. Här kommer i stället sju konkreta skäl för att inte rösta på SD. 1: Immigrationspolitiken, som är den just nu absolut viktigaste frågan , den sätter ramar för så mycket annat och påverkar oss alla. ... Replik till KD: Därför ska du rösta på oss – fem goda anledningar publicerad 21 … Vi har fri rösträtt i Sverige. Det finns säkerligen lika många åsikter och anledningar till att folk röstar ... Läs deras partiprogram så ser du varför man INTE ska rösta på SD. Riksdagskandidaterna Sverigedemokraternas valsedel: ... Enligt opinionsundersökningarna kommer SD öka i detta val och det talas om att SD kan få in 15-20 mandat fler än 2010. ”För att de flesta gör det och de verkar bra. Sju skäl att inte rösta på Sverigedemokraterna, publicerad 20 augusti. Nu finns chansen att korrigera det. I en annan undersökning tillfrågades politiker i Skåne om dödsstraffet. De gav exempel på svenska medborgare i området som skulle utvisas, om de skulle få makten. För rösta skall jag göra, vare sig det blir SD eller blankt. Ingen har sagt att allting kanske stämmer; att det finns flera anledningar att rösta på SD. Jag har flera år i rad påpekat på 6 juni att jag nationaldagen är onödig, osund och potentiellt farlig. 1: ... Man är inte rasist bara för att man röstar på SD! Jag förstår det, men vi behöver inte fler anledningar till att inte rösta på SD. De var inte lika politiskt korrekta som deras ledning och Sverigedemokraternas ledning är inte särskilt angenäm den heller. Det finns två anledningar till att rösta på SD. Läs också: Därför ska du rösta på Sverigedemokraterna. Dödsstraff ... Men den siffran tycks vara i underkant, då det finns undersökningar som visar på att SD-politiker i ännu högre utsträckning vill ha dödsstraff. SD:s partiledare Jimmie Åkesson. 22 mars blir det nyval och då kan vi alla välja att rösta på andra partier. Härom dagen mötte jag ett par Sverigedemokratiska valarbetare. Jag har inte riktigt energi att lägga på en mer utförlig bild av vad som är fel på SD, men kände ändå att jag ville inflika att det finns de som inser och förfäras över problem med integration, parallellsamhällen, ökande ojämlikhet & otrygghet och så vidare men ändå aldrig skulle rösta på SD. "Han som gjorde detta var noggrann med att inte lämna några märken på min kropp, så att det ska bli svårt att polisanmäla. 14. 99 anledningar att inte rösta på Sverigedemokraterna. 15. Det finns många anledningar att inte rösta på SD men här kommer ett enda som räcker som orsak. Jag frågade dem om detta verkligen var ett resonemang som deras ledning höll med… 9 sep. 2014. Ni röstar på att kanske inte bli villkorligt frigiven efter 2/3 – och när ni väl ska få mucka, så ska ni förses med fotboja. ... Nu finns chansen att korrigera det. 99 anledningar att inte rösta på Sverigedemokraterna. Jag bor i Akalla. Jag vill inte att jag, eller någon annan i det här landet, ska gå till valstugorna den 9:e september och lägga rösten på vad som helst förutom SD. Nu återstår bara att sova på saken, och sedan gå och rösta. Så, varför man inte ska rösta på Sverigedemokraterna kan vi sammanfatta från ovanstående text såhär: - För att vi vill bibehålla maximala möjligheter för fred i Europa genom att bidra i och till att EU fortsätter att fungera. Mina skäl att faktiskt göra det gick jag igenom i förra inlägget. Bianca Ingrosso fick frågan om vilket parti hon ska rösta på i valet, och hennes svar var precis så korkat som man kan förvänta sig av någon som inte är det minsta insatt men som ändå vill uttala sig. Den besvikelse som syntes i vänsterpartisternas ögon under valvakan 2014 gick inte att ta miste på. Ni röstar på ett parti, vars ledamöter tycker att det ska byggas mindre ”lyxiga” fängelser, för att det är för ”lätt” att sitta på kåken.