GäVLE, SVERIGE – 2 december 2017 : Brynäs 79 Daniel Mannberg trycker upp handsken i ansiktet på Växjö 60 Erik Josefsson (A) under matchen i SHL mellan Brynäs och Växjö den 2 December i Gävle. stygn. I nya boken, "Legendaren - Salming", berättar han … Fördomarna: som norrlänning och legendarisk hockeyspelare borde Börje Salming inte vara någon ordens man. Börje Salming By Sveriges Radio. Salming räknas som en av de främsta ishockeyspelarna genom tiderna. Ett öga som hänger ut, halva ansiktet uppskuret, krossade ben överallt i kroppen, en punkterad lunga. ... Han stapplar bakåt och trampar mej i ansiktet med skridskon - så skinnet liksom hyvlas av. Men Salming klarade sig undan - med 300 stygn i ansiktet. Anders Börje Salming, född 17 april 1951 i byn Salmi öster om Torne träsk i Jukkasjärvi församling, Norrbottens län, är en tidigare professionell ishockeyspelare (back). RIDÅ, FAIL… Whitney Houston på crack !!! En av Sveriges största hockey-legendarer, Börje Salming, sparade inte på blodet när han under sitt Sommarprogram gav lyssnarna en inblick i proffslivet. 1; Publicerat tisdag 4 maj 2010 kl 14.45 600 ärr pryder hans kropp. stygn. Salming har nämligen 250 sydda stygn i ansiktet – och detta från en enda skada. Jag kanske är dåligt påläst. . Där tillbringade jag några kvällar med Börje Salming och jag har nog aldrig skrattat så mycket i mitt liv som jag gjorde med honom. Han håller upp dörren, hämtar kaffe och drar ut stolen åt mig. Här träffas Börje Salming och Peter Ahlborg på Bokmässan 2014 i Göteborg. Fortfarande är 63-åringen i fin form – trots de brutala åren då han ­spelade med hjärnskakningar och bihåleinflammationer och blev sydd i ansiktet efter varje match. En av Sveriges största hockey-legendarer, Börje Salming, sparade inte på blodet när han under sitt Sommarprogram gav lyssnarna en inblick i proffslivet. Därefter följer en makalös svit där Brynäs inte bara vinner nästan alla matcher utan man slog bland annat Skellefteå med 19-1 och Heffners med 14-0. själv har man "bara" runt 200, dock bara 2 i ansiktet. Norske skidåkaren Martin Jonsrud Sundby blev ertappad med otillåten doping för 1,5 år sedan. Storvretas Robin Nilsberth föreläste inför närmare 500 personer - tillsammans med hockeyikonen Börje Salming. Börje Salming debuterar i Brynäströjan säsongen 1970/71 hemma i Gavlerinken mot Södertälje med att förlora med 5-6. När en Solna-spelare medvetet satte upp klubban i ansiktet på en motståndare, så blodvite uppstod, var detta en olyckshändelse. Börje Salming är en sådan. – En centimeter åt ett annat håll och jag hade varit utan höger öga. Han är på alla sätt och vis otroligt trevlig, väluppfostrad och ger ett mjukt intryck. Straffet? SvenskaFans Hall of Fame: Börje Salming – Den svenske pionjären Han är en av tidernas främsta spelare i klassiska Toronto Maple Leafs och i sanning en svensk pionjär. Jag har täckt ett skott - och ligger på isen - och har pucken under mej. Som om inte det vore illa nog så skall Börje Salming dra på sig en brynäströja igen. Avstängning 2 sommarmånader? Ögonbrynen sydda ett tjugotal gånger. Börje Salmings skadelista Sydd med 270 stygn efter att ha fått en skridsko i ansiktet mot Detroit i november 1986. Vi slutade inte förrän polisen kom in på isen. – Den värsta gången är när en Detroit-spelare skär upp mitt ansikte med sin skridsko. Sex år gammal snörde han på sig ett par skridskor för första gången och sedan var han fast i den sport som skulle göra honom legendarisk. Den här gången får ni läsa om Börje Salming, Lise Benberg, ripjakt, fjällvandring, filmstaden Kiruna, handel, motorcykelklubben Shit Creek MC och mycket mer. – Den värsta gången är när en Detroit-spelare skär upp mitt ansikte med sin skridsko. Motståndaren tappade balansen och skar upp ett långt och djupt jack i Tedenbys ansikte. Då fick han sy 300 stygn i hela ansiktet. Delvis stämmer det. Ishockey, Vaxholm Börje Salming är invald i hockeyns Hall of Fame och är en del av tidernas All star-lag i NHL. I alla fall det värsta, det han fick när en Detroitspelare trampade honom i ansiktet med skridskor. Med kunskap och träning behöver ingen säga nej! När vi ses talar vi om skridskon i ansiktet som resulterade i … Jag måste här inskjuta att jag anser att Börje Salming är en av Sveriges största idrottsmän genom tiderna. salming om någon är väl den riktiga scarface! Börje Salming har kanske flest ärr i hockeyvärlden. Detta skiljer oss från andra, det gör våra produkter unika. Han är med i Peter Ahlborgs kändis-julkalender 4 december 2016. – Den värsta gången är när en Detroit-spelare skär upp mitt ansikte med sin skridsko. Tedenby talar ut om skräckskadan Motståndarbackens skridsko skar upp ett jättestort jack i ansiktet på Mattias Tedenby. ... Den värsta gången är när en Detroit-spelare skär upp mitt ansikte med sin skridsko. Eller som han själv uttrycker det: "Min specialitet blev att aldrig visa att det gör ont." Ingen lista utan en Börje Salming. Här använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Börje är också den förste svensken att bli invald i Hockey Hall of Fame 1996, vilket är i princip det största man kan uppleva inom hockeyn. Börje Salming berättade om ständiga slagsmål. Fortfarande är 63-åringen i fin form – trots de brutala åren då han ­spelade med hjärnskakningar och bihåleinflammationer och blev sydd i ansiktet … I tredje perioden störtade Tedenby in framför motståndarmålet, men det slutade med att han fick en motståndarbacks skridsko i ansiktet. En av Sveriges största hockey-legendarer, Börje Salming, sparade inte på blodet när han under sitt Sommarprogram gav lyssnarna en inblick i proffslivet. Ett par veckor och operationer efter incidenten i AHL är den tidigare HV71-forwarden på bättringsvägen. Som hockeyspelare var han inte känd för att vara produktiv men han har fortfarande NHL-rekordet Mest poäng av en odraftad försvarare (787). INNEBANDY Innebandy Sundsvall fick celebert besök under tisdagen. -En gång, i Detroit, så slogs vi i vad som kändes som 2 timmar. När hockeystjärnan Börje Salming förlorade sin pappa tog han sin tillflykt till ishallen i Kiruna. Men hur salming om någon är väl den riktiga scarface! Upplagd av Han Hansson kl. Jag sprang in i en tegelvägg, hade precis lärt mig springa, men inte hur man stannade =) jag lärde mig iaf att tegelväggar stoppar en, men det gör ont (jag minns inte själv för min ringa ålder, men jag skrek tydligen som en gris när de … Hans tröja hänger för evigt i taket på Maple Leafs Garden. - Den värsta gången är när en Detroit-spelare skär upp mitt ansikte med sin skridsko. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. 1986 slog Salming ett udda klubbrekord: Antal stygn, 200 stycken efter att ha fått en skridsko i ansiktet i en match mot Detroit. Ett öga som hänger ut, halva ansiktet uppskuret, krossade ben överallt i kroppen, en punkterad lunga. – En centimeter åt … Gerard Gallants skridsko var orsaken. Men kunde man lägga ihop alla skador Börje Salming samlade på sig skulle han platsa på vilket skräckkabinett som helst. Och Börje Salming, var är Börje Salming?, tänker ni. Hade svårt att svara i telefon och många journalister ringde för att få sig en intervju med Stenmark. När Börje Salming var fem år dog hans pappa. Där tillbringade jag några kvällar med Börje Salming och jag har nog aldrig skrattat så mycket i mitt liv som jag gjorde med honom. En gång blev Börje trampad av en skridsko i ansiktet tisdag 4 maj. Börje Scarface Salming. Detroits Gerard Gallants skridsko var nära att kosta Börje Salming livet.