The Rolling Stones är ett engelskt rockband som bildades den 25 maj 1962 i London.. Thomas Jäderlund Amazing Trio. ”That’s what friends are for”spelades in igen av Dionne Warwick, Gladys Knight, Elton John och Stevie Wonder 1985 som välgörenhetssingel i kampen mot aids. Exempelvis spelade han tillsammans med Dionne Warwick, Gladys Knight och Stevie Wonder in låten That's What Friends Are For 1985, pengarna från denna gick till American Foundation for AIDS Research. De försonades 1986 när Dionne Warwick sjöng in »That’s What Friends Are For«, som Burt Bacharach skrivit med sin nya fru och tillika låtskrivarpartner Carole Bayer Sager. Easily share your publications and get them in … Nationalteatern – Barn av vår tid P3 älskar ny musik, det gör de verkligen, varje gång jag sitter i en bil och ha någon som helst makt över radion så vrids varenda nerv ett varv åt vänster när de sätter i gång med den där djävulusiska musiken. »That’s What Friends Are For« spelades in till förmån för aids-forskning och toppade listor världen över. Skrivet den 24 juli 2013 av admin • Kategorier: Sångbloggen, Videotips. För det andra, som nådde oss ett par år senare, och på vilket hon tillsammans med Jacky Terrassons trio hyllade kollegan Dionne Warwick, … Det är en snygg sång men kanske inte den bästa att starta en komedi med eftersom hon är väldigt bitter och besviken i den. Här kommer 2013 års andra skivlista och denna gång blir det ingen auktionsdel. The Monotones spelar sin hit från 1958 ”Book of love” och vi hör Dionne Warwicks ” That´s what friends are for” . Tiden har liksom inte räckt till. Issuu is a digital publishing platform that makes it simple to publish magazines, catalogs, newspapers, books, and more online. Har du sett det här klippet av “That’s what friends are for” med Stevie Wonder, Dionne Warwick, Whitney Houston och Luther Vandross (vilken kvartett sen! – Pet Shop Boys har en massa hits och det finns många bra versioner av denna klassiska sång, säger Jeff Smith . Några av mina tankar, reflektioner och kommentarer kring vardag och helg, offentligt och personligt, centralt och perifert, sakralt och profant, ytligt och djupt i ungefär samma blandade röra som finns i min hjärna och hjärta en vanlig dag. Gruppen spelade i tre LP plattor och på den andra LP:n Evergreen vol. Ett par andra toppnoteringar är den halsbrytande och lite annorlunda tappningen av ”Can´t We Be Friends” och en Tatumsk version av ”Tea for Two” – givetvis med den geniala versen. Den andra versionen gavs ut när James Bond fyllde 30 år som filmfigur, 1992. 2 låg deras enda hit Different drum skriven av Mike Nesmith. Coleman och Mingus tolkas . Easily share your publications and get them in … Den låten brukade förresten Hallberg också … Såna här stora emotionella sånger brukar komma normalt först mot slutet av andra akten, de kallas då för 11 o’clock numbers. hängivet, sprudlande och lustfyllt. Dionne Warwick är kvällen största internationella stjärna, men verkar behöva hjälp av monitor för att få ihop texten på "S.O.S". The Rolling Stones är ett av världens absolut mest framgångsrika rockband och har inspirerat många andra artister och grupper. På det första, som kom 2003, hade hon sällskap av Nils Landgren och Fläskkvartetten. )? 1968 splittrade gruppen men Ronstadt fortsatte ett tag med andra musiker. Den framfördes ursprungligen av Brenda Lee, 69, och Elvis Presley, år 1972. 1969 gick Ronstadt solo och blev en av USA främsta popsångerskor under under 70 och 80-talen. Exempelvis spelade han tillsammans med Dionne Warwick, Gladys Knight och Stevie Wonder in låten Thats What Friends Are for 1985. Några av mina tankar, reflektioner och kommentarer kring vardag och helg, offentligt och personligt, centralt och perifert, sakralt och profant, ytligt och djupt i ungefär samma blandade röra som finns i min hjärna och hjärta en vanlig dag. Han har numera sin egen fond till förmån för AIDS-forskning, The Elton John Aids Foundation. SKIVLISTA 2-2013 Hello music lovers! Öppet innehåll innebär att informationsinnehåll kan omarbetas återanvändas och vanligen även spridas fritt Begreppet är en analogi med det något äldre konceptet öppen källkod och innefattar alla former av immateriellt skapande eller media såsom texter bilder ljud och tekniska utvecklingar som publiceras i ett format som tillåter att andra kopierar … Dessutom kryddad med massor av moderna funktioner så du kan förflytta din musik från vinylskivor och ... Aquostic II/That’s a fact! Eva Dahlgren Rival Fredag (Show) Nu släpps fler föreställningar av förra höstens och vårens uppmärksammade och kritikerrosade monologföreställning ”Ingen är som jag” av och med Eva Dahlgren. Issuu is a digital publishing platform that makes it simple to publish magazines, catalogs, newspapers, books, and more online. 4) Filmens sluttexter innehåller en vokal version av … Whitney Houston, Luther Vandross, Dionne Warwick, Stevie Wonder LIVE – Thats What Friends Are For 12.18 Jag blir påmind om att det är Power Meet, för det dånar förbi amerikanare utanför köksfönstren! 3) Två olika versioner med den titeln finns, men versionen med Sinatra valdes.