För 6 år sedan dog författaren och nu börjar förlaget prångla ut nya Grodan-böcker. ... Jag jobbar både med utbildning av pedagogisk personal och gör berättarföreställningar för barn, ungdomar och vuxna. Här kan du söka våra talböcker, punktskriftsböcker, e-textböcker och andra media. "En av de viktigaste böcker jag någonsin läst - en oumbärlig guide till hur man lär sig att se klart på världen." Sagan "Lille Lustig och skogens vänner" - lär barn om allas lika värde! Drama för barn är som teater fast utan publik. En saga för de mindre barnen, den handlar om vänskap och konkurrens som är lätt att känna igen sig i. . Har du svårt att hitta stora underkläder eller kläder? Till varje saga finns frågeställningar som stöd för samtalet i gruppen. 1. Susanne Flensted-Waleij jobbar som sjukhusclown på Huddinge sjukhus. Citat, ordspråk eller andra klokord kallas även för … Du kan få boktips och själv tipsa om böcker. Men det finns några nyckelbegrepp som måste ingå, annars fungerar det inte, din berättelse blir tråkig. Förmedlar god värdegrund om vänskap och utanförskap, men också om djur och natur. Nu kan du höra den i Barnradion! Sagor i fulltext En hel del sagor finns att läsa i fulltext på nätet. De är skrivna och illustrerade av Jonny Carlsson och är gratis att ladda ner och läsa för privat bruk. Mina specialteman är genus och jämställdhet. En gång i mån-aden går alla på avdelningen till biblioteket. Föreställningar och berättarpedagogik. Klicka här. På detta sätt kommer det vara enklare för dem att lära sig att vissa handlingar har konsekvenser. Vem är det där? Helt säkert kan man sätta ord på vad vatten är genom att prata om det som står i boken och genom att titta på bokens bilder. En saga av Stina Wirsén som handlar om vänskap och konkurrens, relationsproblematik och starka känslor för … I många av sagorna är drakar och riddare inblandade. I drama har en pedagog satt upp ett problem som deltagarna undersöker. Alla barn turas om att ta hem påsen och ta med en favoritb