Tänk på att din iPhone eller iPod måste ha iPhone OS 3.0 eller senare. Del 2. Bara uppgradera din gamla iPhone till iPhone 6 (Plus), bara för att upptäcka att dina värdefulla data, inklusive kontakter, musik, video, foton och andra är fortfarande fast på den gamla iPhone? 1. Hej, när denna ”•Till slut kommer frågan upp om du vill ”Ställa in din iPhone som ny” eller ”Återställa från en säkerhetskopia”. /Elisa. Abandon old iPhone 5 & got new iPhone 7 Plus, then you need to see how to transfer all your data from iPhone 5 till iPhone 7 Plus, 8, X in batch. kom upp för mig sa dom att jag var tvungen att uppdatera min nya iphone till senaste uppdateringen innan jag kunde återställa till den andra säkerhetskopian. Tidigare har jag aldrig haft problem med att föra över allt från min gamla telefon till min nya telefon, har haft Xperia Z1 Compact till Z3 Compact till Z5 Compact och jag har alltid fått med mig ALLT, varenda sak ner till minsta lilla inställning. Jag skaffade en ny iPhone förra veckan och igår kopplade jag in den i datorn för första gången för att jag skulle lägga över några videos och skicka dem till en kompis som skulle ha dem till ett skolarbete. Blir tokig på min dator och iPhone som inte har velat flytta över foton på mer än ett år nu. Om du bytt från en iPhone till en ny iPhone: Om du inte vill återställa från en gammal säkerhetskopia utan starta med en helt fräsch installation så behöver du lokalisera var dina kontakter finns. 3 metoder för att överföra Data från gamla iPhone till iPhone 6 / iPhone 6 Plus . Så här överför du dina kontakter och annat innehåll till och från en iPhone, Samsung eller andra Andoidtelefoner. Så gör du! Gå till Inställningar > [ditt namn] > iCloud > iCloud-säkerhetskopia. Överföra iPhone-kontakter till din Android via iCloud. Manuell backup: Du kan också föra över hela innehållet av telefonen till en dator eller liknande. På Apples supportsida så kan du läsa om alla alternativ som du har när det kommer till att flytta över innehållet till din nya iPhone. Bra att komma ihåg då är att det bara är … När du köper en ny Nokia med Windows Phone finns en app som heter »Överför mina data« och den gör att du enkelt via bluetooth kan föra över i alla fall din adressbok från den tidigare telefonen. Få hjälp med att göra en säkerhetskopia eller hantera det tillgängliga utrymmet i iCloud . Byt till en ny enhet, och ha kvar allt du gillade med den gamla. Visserligen blir IOS och Android mer lika varandra för varje ny version, ... Att föra över alla dina sms från Iphone till Android är lite svårare. Har du en äldre iPhonemodell och kommer byta upp dig till iPhone 5? Har du köpt en ny mobiltelefon? ... LONDON - NEW YORK - PARIS - MILANO - TOKYO - HONG KONG - … Under Säkerhetskopiera nu visas datumet och tiden för din senaste säkerhetskopia. Eller hämta tillgängliga varor ... Vad gör en iPhone till en iPhone? Då behöver du koppla ihop mobilen till datorn för att manuellt föra över innehållet. Processen berör båda enheterna, så se till att du väljer en tidpunkt när du inte behöver använda enheterna på några minuter. Jag har alltid haft det så att iTunes går igång automatiskt för en säkerhetskopia och samtidigt har Windows egna bildprogram dragit igång för att föra över senaste bilderna. Guiden fungerar för iPhone, iPod och iPad av samtliga generationer och sparar meddelanden, anteckningar, kontakter, applikationer, spellistor och mycket mer. Återställa WhatsApp säkerhetskopia till iPhone Av misstag tar bort din chatthistorik? Del 2: Kopiera data från en iPhone till en Android-enhet en av. En vanlig fundering när man köpt en ny iPhone är hur man för över alla sina bilder, kontakter och inställningar från sin gamla Apple-enhet. Hej! Metod 3: Om du bara vill föra över en del data Om du hellre börjar om på ny kula utan en massa appar och annat ”gammalt skräp” kan du aktivera din nya Iphone som en ny enhet istället, och sedan föra över kontakter och eventuellt annat du vill ha. Flytta från Android till Android Här behöver man egentligen inte göra så mycket mer än att logga in på ditt Google-konto i din gamla telefon och synkronisera datan. Den här guiden beskriver hur du för över en profil eller annan användardata från en gammal iEnhet till en ny. Här sparas filer, kontakter, sms, foton, ringsignaler, bokmärken i webbläsaren, systeminställningar och kalender på ett säkert ställe på hårddisken, tills du vill återställa dem till telefonen, eller föra över alltsammans till en ny Nokia-telefon. Råkade av misstag dra ur kabeln till min Iphone 4S igår medans jag uppdaterade till senaste IOS 6 via Itunes. Har du inte bytt operativsystem går det vanligtvis väldigt enkelt att sedan föra över detta till den nya telefonen. När du vill flytta innehåll till en ny iOS-enhet behöver du en iCloud- eller iTunes-säkerhetskopia av din nuvarande iOS-enhet. Även för den som har bytt operativsystem kan det vara möjligt att föra över en säkerhetskopia på den nya telefonen. Det sista har inte funkat ordentligt på över ett år nu och jag verkar inte ensam om problemet säger google. ... Jag lyckas inte föra över de gamla kontakterna från min iPhone till mitt gmailkonto heller. Du kan använda en iPhone eller iPad som redan har iOS 11 eller senare för att ställa in en ny enhet automatiskt. Byt in din gamla smartphone och få en ny till lägre ... På beställningar över 400 kr. ... som jag vill föra över till Google, utan att behöva skriva in allt för hand. Anmäl 0 Bra inlägg. Om du inte säker på om du ska använda iCloud eller iTunes, kan du läsa om båda … Har du e-legitimation på fil behöver du säkerhetskopia den och sedan ... kunna föra över sparade ... En ny dator att flytta över materialet till. Försöker få mina köpta appar i min 3gs till min Iphone 5 men får det inte ... Flytta över köpta appar mellan ... Hjälp med inköp ny processor;