2Shaymcn 3,191 … En fredag 1983 vann ett namnlöst smålandsband en rocktävling. I En Annan Del Av Världen lyrics performed by Uno Svenningsson: Jag tog mina minnen och gav mig av … Genom att fortsätta använda vår webbplats godkänner du att vi använder cookies. Uno Svenningsson I En Annan Del Av Världen Lyrics. More Artists Load All. 5. Leave us feedback. Jag fick en intervju med Uno Svenningsson där han berättar om skivan och sommarens turné med SommarSverige. Namnet tog de sig efter att de vunnit en rockbandstävling just på en fredag. Shirley Clamp tolkade låten 2006 på albumet Favoriter på svenska [3]. Allra senast fick tv-tittarna stifta närmare bekantskap med honom genom hans medverkan i TV4:s “Så Mycket Bättre”. His biggest hit is 'Under Ytan' from 1994. Listen to Det bästa med Freda' + Uno now. Jag känner mig berusad. Se listplaceringar för Svensktoppen, Tracks, Kvällstoppen, Digilistan, Billboard, Melodifestivalen och Eurovision. Play on Spotify No Videos Found. Det leende klotet har, en underlig dragningskraft på mig. More Genres. Freda' är en svensk popgrupp som först existerade 1982-1993 och sedan från 2009. Source: Freda - I en annan del av världen. 3. Lyrics to 'I En Annan Del Av Världen' by Freda'. Jag ylar som en varg. [F Am G Em] Chords for Freda - I en annan del av världen with capo tuner, play along with guitar, piano & ukulele. Freda. No Albums … 149:- ... Vi använder cookies för att kunna erbjuda en så bra upplevelse som möjligt på www.ginza.se. ”I en annan del av världen” var min största favorit från den skivan, men jag gillade alla låtarna. Etiketter:arbetslös, Arbetslöshet, disoccupato, freda, I en annan del av världen, In another part of the world, In un'altra parte del mondo, unemployed, Uno Svenningsson 0 I en annan del av världen – In another part of the world – In un’altra parte del mondo. Listen to your favorite songs from Original Album Classics by Freda' & Uno Svenningsson Now. Up next Freda - I en annan del av världen - Duration: 4:27. Lyrics of I EN ANNAN DEL AV VÄRLDEN by Uno Svenningsson: I en annan del av världen, I en annan del av världen, I en annan del av världen… I en annan del av världen Jag tog mina minnen och gav mig av Jag reste mot ... Uno Svenningsson is a swedish singer born 1959, first in the band called Freda' until 1993 and since then with a solocareer. Tagg: I en annan del av världen Den 20 maj släppte Uno, Tommy och Patrik sin samlingsplatta. Beväpna dig med tanken 2014 CD. Snelhest86 154,699 views. ... Mer av Freda. Inget planerat gällande platser... Vem vet vad som kan hända? I en annan del av världen. ... Mer av Freda. Category People & Blogs; Song På tiden att vi träffas; Artist ... Loading... Autoplay When autoplay is enabled, a suggested video will automatically play next. Lyssna och titta på musiken igen. 4:33 0:30. Nu förlänger Uno sin succéturné och kommer till Karlskrona Skärgårdsfest den 3 augusti. Musikintresset är medfött, påstår de, men ingen av medlemmarna kan läsa noter. Freda' 3,720. You look like someone who appreciates good music. I En Annan Del Av Världen. Därefter har jag köpt alla deras CD, ... Där bodde ett trevligt par som vi umgicks med. Uno Svenningsson började sin … I en annan del av världen; 3. 1. Top Songs By Freda. Kvinnan var syster till en bror som spelade i gruppen Freda´. Freda stämplas av många som ett kristet band, trots att texterna inte har någon direkt religiös anknytning. ... Freda - I en annan del av världen - … Vanja - Du stod der og lo ... 3:28. Nu är stormen över Freda' 4:25. Freda har funnits sedan 1982 och bildades av sångaren Uno Svenningsson. ”I en annan del av världen” var min största favorit från den skivan, men jag gillade alla låtarna. Freda' - Det Som Gör Mig Lycklig (Video) 70,114 views. Men för att det ska fungera måste gruppen skriva bättre och större melodier. Inga planer, kommer att ta dag för dag som det kommer. No Artists Found. Freda. En av mina absoluta favoritlåtar! Stream ad-free with Amazon Music Unlimited on mobile, desktop, and tablet. Jag tog mina minnen och gav mig av / Jag reste mot min längtan och jag reser än idag / Ja vi träffades på caféer och barer / Människor av alla de slag - Nej, vi har ingen musikalisk skolning, säger Uno och fortsätter: - Det är förresten väldigt ovanligt att rockmusiker kan läsa noter. -Vi har aldrig sett oss som ett … I en annan del av världen är en sång skriven av Uno Svenningsson, Arne Johansson och Dan Sundquist, och inspelad av den svenska popgruppen Freda' 1988 på albumet Tusen eldar [1]. Singeln från samma år innehöll "Glädjetåg" som B-sida [2]. Genom att fortsätta använda vår webbplats godkänner du att vi använder cookies. Listen to all your favourite artists on any device for free or try the Premium trial. They formed in Gnosjö. Därefter har jag köpt alla deras CD, tills de tog sitt långa break och skaffade mig under flera år många favorithits med sångaren med den speciella rösten. I en annan del av världen Jag tog mina minnen och gav mig av Jag reste mot ... Uno Svenningsson is a swedish singer born 1959, first in the band called Freda' until 1993 and since then with a solocareer. ... Vi använder cookies för att kunna erbjuda en så bra upplevelse som möjligt på www.ginza.se. Hennes man var en glad norrman … In addition to Uno Svenningsson the band consisted of Arne Johansson, Mats Johansson, Sam Johansson and Jerry Grimaldi. Nåt som kan mäta sig med exempelvis ”I en annan del av världen”, där Freda’ lyckades skapa en refräng som kunde ha knäckt Mike Scott från The Waterboys. 2. Se videos och lyssna gratis på låtar av FREDA' som legat på topplistorna. Läs mer om … Namnet tog de sig efter att de vunnit en rockbandstävling just på en fredag. TRACKS No Related Genres. 3. Freda' 1,062. -Texterna handlar mycket om relationer, vad man upplever, miljö och så vidare, fortsätter Arne. Det inledde Uno Svenningssons musikkarriär. En gång framgångsrik popstjärna i Freda, några av dessa låtar finns också representerade här när det är dags att summera Uno Svenningssons framgångsrika karriär. Beväpna dig med tanken 2014 CD. Dansar i natten Freda' 4:13. Jag kan se dig Freda' … Freda’, bandet som genom åren byggt en fantastisk låtskatt och bland annat gett oss oförglömliga låtar som, ”I en annan del av världen”, ”Vindarna”, ”Det måste gå” och ”Allt man önska sig”, är tillbaka på allvar med det nya albumet ”Beväpna dig med tanken”. 149:-DEN HÄR ARTIKELN INGÅR I DESSA KAMPANJER. Tyckte det stämde bra med årets resa. His biggest hit is 'Under Ytan' from 1994. I en annan del av världen Vi möts och skiljs från varann Jag tog mina minnen och gav mig av Uno Svenningsson kan stoltsera med en av de mest unika rösterna i den svenska musikbranschen. Play on Spotify 6. Freda' was a swedish popgroup in the 1980s and 90s lead by Uno Svenningsson. Flera av ungdomarna i vetlandaparken sa att de inte tänkte se spelningen för att "det är bara något för de troende". Freda’ gjorde stor succé med låtar som “I en annan del av världen”, “Välkommen hero” och “Vindarna”. TRACKS No Related Genres. Den namnlösa gruppen kom att kalla sig Freda och de kom att röna framgångar med låtar som ”I en annan del av världen”, Allt man kan önska sig” och ”Det som gör mig lycklig”. More Genres. 4:27. Tusen eldar Freda' 4:24. Människor av alla de slag Vi kom från olika delar av världen Alla med någonting att ge I en annan del av världen I en annan del av världen I en annan del av världen Freda' 4:33. 4. Inlägg om ”I en annan del av världen” skrivna av https://bosseliden.wordpress.com Sitt genombrott som soloartist fick han under 90-talet med låtar som “Under Ytan” och “Vågorna”. Listen to Det bästa med Freda' + Uno in full in the Spotify app.