- se 754 omdömen, 330 bilder och fantastiska erbjudanden på Solna, Sverige på TripAdvisor. När denna del är klar går det att åka med tvärbanan inte bara från Solna station till Alvik utan ända bort mot Sickla. Kontorsrum invid Solna station Arenastaden vid Mall of Scandinavia Solna Tillgängligt nu Kontoret är tillgängligt för uthyrning idag eller under den närmaste tiden. Att gå från Solna centrum till arenan är en promenad på ca 1,7 km. Efter ett besök på gymmet passade jag på att gå över till andra sidan järnvägen idag för att se lite hur byggandet fortskrider i Arenastaden och Mall of Scandinavia. Gå av vid Solna station och ta uppgången mot Friends Arena/ Mall of Scandinavia. Adress: Mall of Scandinavia, 169 79 Solna. Att gå från Solna centrum till arenan är en promenad på ca 1,7 km. BUSSAR Ett flertal busslinjer trafikerar området med hållplats Solna station … Mall of Scandinavia ligger relativt nära E4. Adress: Mall of Scandinavia, 169 79 Solna. Här finns en 1250 kvadratmeter stor takspegel med infälld belysning som reflekterar människorna på torget nedanför (kommer se helt fantastiskt ut när det lyser upp vintermörkret). Går du från Solna station eller Mall of Scandinavia tar det mindre än 10 min och på vägen passerar du lilla Frösunda Herrgård och en härlig gammal fruktträdgård. ... 3700 parkeringsplatser och en yta på totalt 300 000 kvadratmeter är Mall of Scandinavia ... entrén från Solna Station. Sträckningen planeras gå från Odenplan, förbi station ... hotell och den nya handelsplatsen Mall of Scandinavia. Mall of Scandinavia har utsetts till Nordens bästa köpcentrum 2018 av Nordic Council of Shoppingcenters, NCSC. Ta pendeltåget eller Tvärbanan till Solna Station, eller promenera från tunnelbanehållplatserna Solna centrum och Näckrosen. Det tar enbart 7 min från Stockholm City och 5 min från Odenplan. Åk smidigt hit med pendeltåget till Solna Station. Mall of Scandinavia: Ingen gratis parkering!!!! Solna stad har tagit två beslut som kommer att förbättra kommunikationerna till Arenastaden. Mitt ibland kontor och bostäder, granne med Friends Arena. ... Effektförvaringen finns mitt emellan Quality Hotel Friends och Mall of Scandinavia, … Information till våra besökare: Ikväll förväntas det vara mycket människor i och omkring Mall of Scandinavia i samband med konsert på Friends Arena. Pendeltåg. ... Går du till Solna station finns risken att du inte kommer med något tåg. En kort promenad från Mall of Scandinavia ligger Solna station varifrån pendeltåg till … Nu bor faktiskt nästan en tredjedel av Sveriges befolkning inom 90 minuters köravstånd från Mall of Scandinavia. Du finner Mall of Scandinavia i Arenastaden, en helt ny stadsdel 7 minuter från Stockholm city. ... allt från BOSS. Från de busshållplatserna tar det ca 20 - 30 minuter att gå till arenan. Åk med pendeltåg 36 eller 38 och kliv av vid Solna station, ca 7 min från Stockholm City och 4 min från Stockholm Odenplan. Telefon: 08-409 026 10 Det jag (solnabo från södra delen) gillar med Bergshamra är: småstadskänslan (torget), torghandeln, blandad bebyggelse, grönskan, nära till vatten, nära till bockholmen, blandade kulturer, bra kommunikation, bra skola och inte speciellt mycket trafik i … Från Solna centrum tar man buss 505 mot Bagartorp, gå av hållplats Arenan eller buss 502 mot Ulriksdals Station, hållplats Mall of Scandinavia. Smidigt sätt att ta sig till pendeltåg och garaget i Mall of Scandinavia ... till Solna Station. Det går också att ta sig dit kollektivt eftersom köpcentret södra entré ligger i nära anslutning till den norra entrén av Solna pendeltågsstation. BUSSAR Ett flertal busslinjer trafikerar området med hållplats Solna station som rekommenderad hållplats. Nordic Council of Shopping Centers, NCSC, delar årligen ut branschens tyngsta priser i flera kategorier. Kliv av vid Solna station, ca 7 min från Stockholm City och följ skyltning mot Friends Arena via den norra uppgången mot Stjärntorget och Mall of Scandinavia. Verkligen glad att vi slapp den där gallerian dom hade planerat under Odenplan för ett antal år sen. Med pendeln från Odenplan tar det mig ungefär 4 minuter till Solna station och sen är det en kort bit att gå innan jag är inne i Skandinaviens största galleria. Vid Centralstationen (T-Centralen), ta tunnelbanan Blå linje 11 mot Akalla, gå av vid Solna Centrum station (8 minuter). Det finns cirka 4 000 parkeringsplatser. Stjärntorget är till exempel det första du möts av om du kommer via entrén från Solna station. Moderna arbetsplatser & möteslokaler för dig som vill ha ett flexibelt kontor Härlig och professionell miljö, med många möjligheter att hitta arbetssätt som passar just dig. Men man undrar varför så många åker från andra delar av Stockholm till Mall of ... Solna Station så man får gå 15 ... till Mall of Scandinavia. Eller rättare sagt flera. Ta pendeltåget eller Tvärbanan till Solna Station, eller promenera från tunnelbanehållplatserna Solna centrum och Näckrosen. Från pendeltågsstationens norra utgång tar det ca 10 min att gå till arenan. Promenera till hotellet genom Mall of Scandinavia (utgång vid OLearys). Det råder ingen tvekan om att Mall of Scandinavia är väl värd ett besök. Åk smidigt hit med pendeltåget till Solna Station. Komplett företagsinformation med gratis årsredovisningar, telefonnummer, adresser, kartor och mycket mer för mall of scandinavia i Solna. Stjärntorget når man via trappan tvärs över gatan som smidigt tar Dig till Mall of Scandinavia eller pendeltåget. Mall of Scandinavia – En destination i sig själv. Invid Solna station i Arenastaden finns detta kontorsrum ledigt! Här hittar du besöksadress, telefonnummer och öppettider till vår butik: Mall of Scandinavia. Om du inte har bil så kan du ta pendeln till Solna station som ligger en kort promenad ... 0,1 km från Mall of Scandinavia. Cykel Att cykelpendla är det gröna och hälsosamma sättet att komma till jobbet. Kommunfullmäktige har antagit detaljplanen för kvarteret Pyramiden som ligger precis mellan Solna station och Mall of Scandinavia. Kliv av vid Solna station, ca 7 min från Stockholm City och följ skyltning mot Friends Arena via den norra uppgången mot Stjärntorget och Mall of Scandinavia. På en av Gamla Råsundas mest populära adresser finner Ni denna optimala lgh. För Solna kommer det att betyda väldigt mycket. Indian Garden på Mall of Scandinavia i Solna bjuder på en del av Indien med sina smakrika recept som tikka masala, chicken korma och sizzlar. Saker att göra i närheten av Mall of Scandinavia på TripAdvisor: Läs omdömen och se bilder från resenärer på saker att göra i närheten av Mall of Scandinavia, Solna Det finns flera ordinarie bussar som stannar vid Solna station och Råsunda. ... Effektförvaringen finns mitt emellan Quality Hotel Friends och Mall of Scandinavia, … Här hittar du besöksadress, telefonnummer och öppettider till vår butik: Mall of Scandinavia. Under gårdagens prisceremoni i Oslo tog centrumledningen emot utmärkelsen. Följ vägbeskrivningen för att komma till ApartDirect Solna, som ligger endast 500 meter från stationen. Det kommer att gå betydligt snabbare att åka från Solna mot Sundbyberg och vidare söderut mot Bromma och Liljeholmen. ... Går du till Solna station finns risken att du inte kommer med något tåg. Linje 40, 41, 41X, 42 eller 42X, gå av Solna Station (utgång Friends Arena). Hur tar man sig till Mall of Scandinavia? 113 tn ... i samband med konsert på Friends Arena. Mall of Scandinavia, Solna kommun. Från de busshållplatserna tar det ca 20 - 30 minuter att gå till arenan.