... Gå in på fass.se och sök upp information om ditt läkemedel. Man kan gå upp i vikt när man börjar äta minipiller, precis som man kan gå upp i vikt när man börjar äta p-piller. Dessutom tyckter jag mig bli hårigare och få lättare att gå upp i vikt. Minipiller är en hormonell preventivmetod men innehåller bara ett hormon, gulkroppshormonet gestagen. Men precis som barnmorskorna säger så är det inte hormonspiralen i sig som fått dig att gå upp i vikt. Jo, det är sant att du kan gå upp i vikt veckan före mens. Jag upptäckte också att jag hade svårt att gå ner i vikt, iallafall svårare än innan jag började äta p-pillren. ... gå upp i vikt och få akne, vilket är biverkningar av gestagenet. Det är aptiten som kan förändras när man äter p-piller, men man går inte automatiskt upp i vikt eller får svårare att förbränna fett av p-piller. kan orsaka att du går upp i vikt. En tanke kring dessa "gå ned i vikt" tips bara: Antagligen så kan väll utsöndring av olika hormon osv(de tips du tar upp) hos en person A leda till att mer fett mm lagras in i kroppen, och leder till ökad kroppsvikt, istället för att användas som energi bli till värme osv(dvs), än jämfört med en person B. Och allt kändes toppen, tills jag fick veta att man kan gå upp i vikt. Så kallade gestagena p-piller i form av minipiller, akut p-piller, p-spruta och hormonspiral innehåller endast gestagent hormon och kan göra att man går upp i vikt… Här är nummer 9 av mina 17 ... exempelvis minipiller, ... för allergisk nästäppa och jag går upp i vikt under användningen av den. Men det är också sant att p-piller i vissa falla ökar risken för att gå upp i vikt hos somliga kvinnor. Jag är en nittonårig tjej som sedan i september gått upp 10 kilo, från 55 till 65, är 172 cm lång. Upplagd av Jozza kl. Jag satte in en för snart tre månader sedan och ganska så snart så gick jag upp i vikt. För åtta år sedan började jag äta p-piller och gick väldigt snabbt upp i vikt, utan att ändra min kost eller motion något. Preventivmedel som kombinerade p-piller, minipiller, p-plåster, p-stav m.fl. Om du har kraftig övervikt är Mini-Pe mindre säkert. Här är sju vanliga påstående om mensen. Tog upp detta efter ett par månader med henne, kändes som jag fick mycket vätska i kroppen att jag började gå upp i vikt men det ville hon inte lyssna på..Har inte känt igen mig själv faktiskt Högt blodtryck som inte vill ge med sig ökat mängden på medicinen flera ggr under detta år. En kombinationen av god kosthållning och ökad motion ger den en snabbare och mer hälsosam viktnedgång än att bara banta. 2011-05-10 08:26 Jag har hormonspiral (inte kopparspiral) och har också gått upp i vikt av den, tror det beror inte bara på aptitförändringar. Den vanligaste biverkningen av Mini-PE och andra minipiller är ... leda till att man går upp i vikt, ... riskerar att äta mer och gå upp i vikt. Jag är trött på detta och känner att jag möts av en lilla du attiyd varje gång jag kliver innanför undersökningsrummets tröskel.Nu vill jag ha hjälp eller veta vad som verkligen finns att göra. Bara hälften av de kvinnor som tar minipiller får utebliven ägglossning. Även depressioner och illamående hos dem som har bristen och använder p-piller, är vanligt. Har aldrig använt p-piller tidigare, och har nu hämtat ut och ska börja med Yasmin. Nu har jag nog inte ätit den sorten, jag äter mini-pe. Har aldrig tänkt på att jag skulle gå upp i vikt av minipiller. Hormonbaserade preventivmedel kan ge ökad aptit, och därmed få dig att gå upp i vikt. Vill du gå ner i vikt? Jag undrar om någon mer här har gått upp i vikt efter insättande av hormonspiral? Genom att äta hälsosamt kan du gå ner i vikt med promenader och träning. Biverkningar av p-piller. Jag fick hemska, hemska humörförändringar och andra biverkningar av p-piller men bytte sedan till Cerazette (minipiller) och har nog inte känt av några biverkningar alls, möjligtvis lite grövre hårväxt och några kilon hit och dit, men det är ju bara jag. Varför går jag upp i vikt? Vill du gå ner i vikt? Men alla går inte upp i vikt, men det är lätt gjort att gå upp lite i vikt när man börjar äta mini-piller. Gestagenet förändrar sekretet i slidan och i livmoderslemhinnan vilket försvårar för spermierna att transporteras upp till äggledarna. Jag undrar om ni brudar har samma problem som jag att gå ner i vikt? Det receptbelagda läkemedlet Xenical kan beställas online efter att du genomgått en onlinekonsultation i form av ett frågeformulär i samband med din beställning. Prova att byta minipillersort. Olika sorter ger ju olika biverkningar hos olika personer. Äter du p-piller på det så kommer du troligen att gå upp i vikt och ha andra B6-bristsymptom: infektioner, inflammationer, sömnproblem, kraftigt PMS, kramper. Hejsan! Jag gick upp i vikt av mina p-piller så jag gick till ungsomsmottagingen och berättade detta och vi kollade ut nya p-piller till mig och dem har funkat jätte bra. Om behöver gå ner 10 kg kan det ta 10 till 20 veckor eller mer. Samt känna dig plufsig och oattraktiv. Här är nummer 9 av mina 17 ... exempelvis minipiller, ... för allergisk nästäppa och jag går upp i vikt under användningen av den. Det behöver inte drabba alla, men det är viktigt att känna till biverkningar av p-piller. Jag gick upp i vikt av mina p-piller så jag gick till ungsomsmottagingen och berättade detta och vi kollade ut nya p-piller till mig och dem har funkat jätte bra. För att minipiller ska vara så säkra som möjligt är det mycket viktigt att ta tabletterna vid samma tidpunkt varje dag. Men om du vill gå ner i vikt och vet med dig att du brukar äta snabbt – testa och se om du kan försöka äta lite långsammare, och känna efter i god tid när du börjar bli mätt. Det är faktiskt mycket lätt att gå upp i vikt idag, med eller utan p-piller, om man inte följer vissa grundläggande regler för sin hälsa. ... Minipiller innehåller bara gestagen. Fråga till Näringsexpert 29 juni, 2016. Ämnesomsättningen förändras när mängden hormon rubbas. Bara hälften av de kvinnor som tar minipiller får utebliven ägglossning. På 121doc kan du beställa en behandling som hjälper dig att gå ned i vikt om du lider av övervik eller fetma.