hur man gör en bakgrund transparent i färg Postad av:Valon Istrefi. Har i nya utbildningen tvingats börja använda PS, som jag aldrig bekantat mig med innan. På Internet, många penslar för gratis nedladdning, men du kan också enkelt skapa dina egna bilder en borste. Den här bilden är relativt lätt att frilägga eftersom objektet (blomman) har kontrasterande nyanser i förhållande till bakgrunden. Jag skall göra genomskinlig färg. Nu öppnar jag i photoshop och fixar det där. ... Välj “förgrundsfärg mot transparent” uppe i vänstra hörnet samt dra … ... Klicka på färgen i bilden som du vill göra transparent. Då gör den även matte i rätt färg. ... foto. Ta bort bakgrunden (jag klickar och drar) Bakgrunden är nu rutig, det betyder att den är transparent. Idag ska jag bara visa något jättesnabbt, nämligen hur man öppnar ett transparent dokument i Photoshop.Jag jobbar alltid i transparenta dokument därför att jag tycker att det blir bättre, ja det är liksom smartast att ha det som vana att göra det för annars kanske … ... Men annar skaffa photoshop eller nått annat bildprogram är ju värt det. Photoshop Brushes kan användas för att göra vackra bilder ?? Photoshop, Illustrator, Lightroom, ni vet. Nu öppnar jag i photoshop och fixar det där. s eller fotoredigering och dekorera. Jag bifogar filen, ta bort ".zip". Nytt i Photoshop CS6 är ‘Scripted Patterns’ som man kan använda med ‘Pattern Fill’. En av fördelarna med att arbeta med Adobe Photoshop CS5 är förmågan att ta någon färg i en bild och göra det öppet. Då gör den även matte i rätt färg. På Internet, många penslar för gratis nedladdning, men du kan också enkelt skapa dina egna bilder en borste. Du behöver alltså inte göra bakgrunden transparent i Photoshop, det gör den automatiskt i »Spara för web« om du klickar i transparensrutan (under färgschemat till höger). Dessa är Adobes program. Detta är användbart när man arbetar med webbplatser, eftersom du har möjlighet att ge bilden en transparent bakgrund tillåter bakgrunden på din webbsida för att visa igenom. ... Sen duplicerade jag bakgrunden och sammanlag min kopierade bakgrund + exponeringslagret. om det är skarpa kanter mellan den vita bakgrunden och resten. Hejsan, jag undrar om det är någon här som vet hur man gör en GIF-bild i photoshop med en transparent bakgrund. (så att bakgrunden syns igenom bilden). Använd förfina kant (Meny/Markera/Förfina kant) efter att du använt trollspöet för att mjuka upp kanterna som ofta blir hackiga. Jag bifogar filen, ta bort ".zip". Transkribering av filmen: Öppna ett transparent dokument i Photoshop. Är bakgrunden för lik objektet i ljushet och ton så förstår inte Photoshop vad den ska markera. På bilden ser bakgrunden fortfarande vit ut, men det är för att det ligger ett vitt bakgrundslager bakom bilden jag arbetar med. Du behöver alltså inte göra bakgrunden transparent i Photoshop, det gör den automatiskt i »Spara för web« om du klickar i transparensrutan (under färgschemat till höger). Läs om hur du använder genomskinlighet och maskfärg i Adobe Photoshop Elements till att få webbilder ... ser det ut som om bilden blandas med bakgrunden. Jag vill få den vita bakgrunden vit på ett smidigt sätt. Jag har tänkt rita en gubbe som går, kanske 3-4 frames bara. Har totalt fått minnesförlust (solsting?) ... foto. ... Välj “förgrundsfärg mot transparent” uppe i vänstra hörnet samt dra … Du ska extrahera och frilägga blomman från den svarta bakgrunden för att kunna flytta den till en annan bakgrund. Det ger lite alternativ (fem stycken) till hur mönstret upprepar sig. Så länge bilden är öppen i Gimp, kan du göra bakgrunden transparent, men det går då inte att spara som jpeg utan programmet varnar när man försöker och frågar om bilden ska exporteras. Hej hörni! Tips till PowerPoint om dispositioner, import av text, mallar, layouter, rita och infoga bilder, kopiera bilder, infoga ljud, bildspel samt bättre prestanda. Finns för både Photoshop Lightroom. Jag har i två dagar suttit och försökt läsa mig till via nätet hur sjutton man tar en bild ( en vit kaffekopp i mitt fall) och gör bakgrunden transparent och sparar på rätt sätt, men det vill bara inte lyckas. Du kan göra detta i Photoshop, men det beror litegrann på hur bilden ser ut, t.ex. Vad vill du göra med bilden sen; spara till PNG så du behåller transparensen för bakgrunden? För att göra detta, är logotyper skapas med genomskinliga bakgrunder, vilket innebär att de inte har en vit ruta som omger dem. Gillar du att göra testa spännande effekter på dina bilder? Photoshop Brushes kan användas för att göra vackra bilder ?? På skärmen eller på en webbplats får genomskinliga områden samma färg som bakgrunden. Dessa är Adobes program. Du kan antingen göra det direkt på kameran eller ladda ned bilden till din dator och göra det genom ett bildbehandlingsprogram. Då gör man som så att man skapar ett nytt dokument här i photoshop och man ser till att man har en transparent bakgrund annars kommer inte detta att fungera. Photoshop använder teknologin för innehållsmedvetenhet till att på ett intelligent sätt fylla i luckorna när du använder beskärningsverktyget för att rotera en bild eller göra arbetsytan större än bildens originalstorlek. Om man ska jobba vidare med den spar man lämpligen som xcf. Photoshop, Illustrator, Lightroom, ni vet. Så nu kan man göra lite häftigare rapporteringar – men tyvärr är det inte allt man kunde önska. Så vi lägger den på 840 och sen så behöver den inte vara speciellt hög alltså den kan vara 1 pixel egentligen men jag gör den på 50 pixlar för att illustrera lite bättre. Vad vill du göra med bilden sen; spara till PNG så du behåller transparensen för bakgrunden? Det du kan göra är att skapa en bild i Photoshop (som är lika bred som content, men behöver inte vara mer än ca 10px hög) som är relativt genomskinlig, ta bort background: #fff; under #content och lägga till bilden istället Men jag vill ha en transparent bakgrund, som jag sen kan lägga till en levande miljö i bakgrunden bakom gubben. Jag vill få den vita bakgrunden vit på ett smidigt sätt. s eller fotoredigering och dekorera. Kan inte få bakgrunden transparent - Hejsan! ... Sen duplicerade jag bakgrunden och sammanlag min kopierade bakgrund + exponeringslagret. Om din logotyp har opacitet (den vita rutan gör det icke-transparent), det är några enkla snabba klick i Photoshop för att ta bort det och göra din logotyp transparent. Missa inte Sannas onlinekurs med spännande bildbehandlingsrecept. Alla inser inte det, men ett digitalt fotografi, om du har kameran i handen, ger dig en mycket exakt ljusmätare.