I kalkylatorn ovan bygger uträkningarna på att bilen drivs med bensin. sen har olika bensinstationer olika pris, du kan spara 50 öre … I snitt så drar en lastbil runt 6 liter diesel per mil vid normal last och körning. Låt oss nu anta att trycket i insuget är 0,3 bar istället för 1 bar, detta motsvarar då 240 liter luft av atmosfärstryck varje minut. En av dom , En Yamaha FZR1000 älskade olja tills jag RVS behandlade den. Du som satt längst bak i klassrummet och tänkte på annat undrar kanske hur 0,7 liter bensin per mil kan bli 1,75 kg CO2 per mil. Vill man veta hur många gram koldioxid ens gamla bil släpper ut per km multiplicerar man bensinförbrukningen med 25. Där får du även ange förbrukningen själv, i liter per mil. Bentleyn drar nästan fem gånger så mycket som Smart gör. Hur mycket koldioxid (CO2) får man vid förbränning av en liter bensin eller diesel? Hur mycket diesel en lastbil drar varierar mellan vad det är för slags lastbil och hur mycket last den har. Hur många mil kör du per år? Grannen har en EXAKT samma bil som dig, Hon (ja du läste rätt) klarade ALDRIG köra … Hur ser sträckan man ska köra ut? Vi har samlat många år av kunskap och publicerar nu detta för alla att ta del av. hur mycket drar den per mil? I och med att flera gasbilar startar och går första biten på bensin så går det ju … Allt beror på moppens skick samt hur underlaget ligger. min mors bil drar 07 liter milen medan min pappas bil drar 0,5 liter milen. är det en sträcka med många stopp och mycket växlande upp och ner då drar bilen mer bensin än om det är en väg med mindre stopp. Dags att sälla sig till skaran som lovordar RVS. Jag är nyfiken på hur bränsleförbrukning anges, många jag känner säger att deras ... kan köra på återstående bensin under blandade ... mil per liter. Stadskörning - 1,0 - 1,3 liter per mil Motorväg - 0,7 - 1,0 liter per mil Buskörning - .... ingen aning. Jag har ett antal gamla MC i varierande skick. Använd det här enkla verktyget för att snabbt konvertera Liter per 100 km som en enhet av Bränsleförbrukning Säg att den drar 0,7 liter bensin per mil lika med 7 liter per 100 km: 7 x 25 = 175 ett gott värde på CO2-utsläppet i gram per km för många … Hur mycket bensin går det åt per mil i genomsnitt? Hur mycket koldioxid (CO2) får man vid förbränning av en liter bensin eller diesel? Fast jag tänkte inte på hur mycket den drar per mil när man kör på bensin, jag menar hur mycket bensin det går åt för att köra på gas. ProMotech AB säljer prestandahöjande samt emissionssänkande effektmoduler för dieselfordon. vart får ni alla magiska siffror som 0,8/mil ifrån? Jag kör runt 1500 mil per år och behåller mina bilar i max 3 år. [2] I USA anges inversen av bränsleförbrukningen, och man anger den sträcka i miles (1,6 km) som man kommer på en gallon (3,8 l) bränsle. Skriv in antalet Liter per 100 km (l/100km) du vill konvertera i textrutan, för att se resultaten i tabellen. Numera används ofta istället liter per 100 km, i likhet med många andra länder i Europa. Allt beror på moppens skick samt hur underlaget ligger. För dieselbilar gäller att skatten är något dyrare och ofta även inköpspriset. Även om din bil drar mer med E85 än med bensin i tanken så kan det vara billigare per mil beroende på priset. En sån kan du om du har tur köra på 2-2.5 dl per mil. Om detta är en bil du funderar på att köpa kan du fråga den nuvarande ägaren hur mycket den drar. min mors bil drar 07 liter milen medan min pappas bil drar 0,5 liter milen. Edit: Kolla inte bara uppgifterna på DN:s sida och släng iväg ett inlägg om vad den sidan anger, skriv hur mycket bensin just DU och din körning förbrukar per mil och jämför sedan med DN:s sida. Ett flertal platser matchar din sökning! Om vi antar att bensinen har tätheten 0.72 kg/liter så blir detta 2.28 kg CO2 per liter bränsle. Bensin är inget entydigt ämne utan en blandning av flera. Med aktiv produktutveckling ser vi till att … Vill inte veta. ... auto motor & sport > Racing community > Allmänt > Hur många liter drar en motor per ... sett mot hur mycket bensin motorn ... mycket per mil ? Exempelvis drar en Volvo V70 D5 0,64 liter diesel per mil. Är det plan cykelbana så kan man nog hamna på de siffror jag pratade om (och inte stark motvind). många jag känner säger att deras båt drar x antal liter per distans medans jag föredrar att säga x antal liter per timme, Jag känner att jag får en bättre känsla för hur mycket bränsle jag har kvar och hur långt jag kan köra på återstående bensin under blandade förhållanden om jag räknar L/Timme. Är det plan cykelbana så kan man nog hamna på de siffror jag pratade om (och inte stark motvind). och hur länge vill du ha kvar din bil? Då måste du räkna på en tänkt förbrukning under till exempel ett år och se om det lönar sig att köpa dyrare för att köra billigare. Hej. Få har nog undgått att diesel blivit ett mycket mer populärt drivmedel de senaste åren. Bensin är inget entydigt ämne utan en blandning av flera. Själv har jag ännu inga säkra siffror men tycker att det går åt lite väl mycket bensin. Bensin, diesel eller etanol ... Märke Modell Version Liter per 10 mil. De fakta du skriver gör inte att man kan säga hur "törstig" bilen är. Vad drar er bil per mil? 240 liter per minut motsvarar ungefär 16 kg/h och bränsle tillsätts normalt enligt lambda 1, dvs bränsleflödet bör bli ca 1,1 kg/h (1,5 liter/h). Den totala skatten på bensin, inklusive moms, uppgick 18 maj till nära 10 kronor per liter. är det en sträcka med många stopp och mycket växlande upp och ner då drar bilen mer bensin än om det är en väg med mindre stopp. Det är skillnad mot snåljåpen Smart Fortwo, som ska gå att köra på 3,4 l/100 km. Hur många centimeter är en fot. Säg att den drar 0,7 liter bensin per mil lika med 7 liter per 100 km: 7 x 25 = 175 ett gott värde på CO2-utsläppet i gram per km för många … Vi har gjort det för att visa hur hårt ... som sörplar i sig nästan 1,7 liter bensin per mil. Tor 03 mar 2016 23:05 : För mig var inte diesel ett alternativ över huvudtaget. Din bil är V6 va? Om du vill räkna på ett annat bränsle, som diesel, etanol (E85) eller biogas kan du istället använda utsläppskalkylatorn nedan. Merinfo.se - Svar på allt (9 år sedan) Elbil - Hör hittar du kort info om elbilar, ladning och batteri för en elbil och teknik och fakta för elbilar i största allmanhet Svar på allt är ett community-baserat forum där medlemmar kan ställa frågor om vad som helst. Hur ser sträckan man ska köra ut? I snitt så drar en lastbil runt 6 liter diesel per mil … Hur många liter bensin per hur många mil går det åt förutsatt att ni inte kör på bensin när bilen väl kommit upp i temperatur. En sån kan du om du har tur köra på 2-2.5 dl per mil. Vill man veta hur många gram koldioxid ens gamla bil släpper ut per km multiplicerar man bensinförbrukningen med 25. Min MB 89- 3.0L drar 1,0 landsväg, 1,5 blandat, 2,0 stadskörning. Konceptbil är en förebild av hur den egentliga bilen ska se ut när den är klar. Vi behöver din hjälp för att hitta den plats du är ute efter. hur mycket drar den per mil? Allra värst är Bentley Mulsanne, som sörplar i sig nästan 1,7 liter bensin per mil. Bilen vi åker med förbrukar liter per mil och för bränslet betalar vi kr per liter. En gissning är att om bilen är liten drar den lite mindre än 1 liter/mil och om den är stor drar den lite mer än 1 liter/mil. … Skatteuttaget räknas nu årligen upp med konsumentprisindex (KPI) + 2 procentenheter, istället för med enbart KPI, utan att beslut behöver fattas i riksdagen.