Förra årets väderhistorik för väderstationen Storuman väder. Den erfarenhet jag kan dela med mig av är när vi var på Rhodos och Sunwing Kallithea förra året 18-25 maj, någon vecka senare än vad du tänkt åka kanske. Även det tråkiga vädret hade en negativ inverkan men nu när solen börjar titta fram känner sig Joy levande. SMHI. Vad är värmerekordet för min ort? Väldigt varmt eller alldeles lagom. Kan man se SMHI,s historik hur vädret var förra året? Vi var i Thailand (Phuket/Krabi/Lanta) i november (6-27) förra året. ”Nå, förra året var det kallt och det var den globala uppvärmingens fel. var för ett år sedan. Förra året var det liksom i år Upplands DM status. För annars är de svenska kräftorna ju ganska så ynkliga, så vi kör på utländska varianter. Så för att inte behöva åka i onödan vore det bra att veta om det har hur mycket det har regnat. SMHI - Hur var vädret? Vädret året runt. Tack för svar! Jag gör det ju med siffror och grafer eftersom jag vet att när man funderar på att flytta till ett annat land är vädret viktigt, vi kollade på det som fanns innan vi flyttade. Förra året var det soligt och man sprang i ungefär 30 graders hetta, samt så var det många uppförsbackar, t.ex. Var var jag förra året vid denna tid? Rekord för Sverige 1756-2013. Rekord för Malmö 1990 - 2013 Lat. ... Men han har också misslyckats, till exempel förra året … Hej jag och en kompis går i tankarna att dra iväg med hans husvagn eller hyra en stuga men jag skulle vilja göra det under lågsäsongen innan alla andra och därför undrar jag om man kan se SMHI,s historik? Ungefär som Röda Ulvens surströmming i torsdags. Denna gång var jag rejält mycket bättre tränad jämfört med förra året. Eller som i ert fall, de senaste tio åren! Finns det möjlighet att se hur vädret har varit, från nu tid och baka åt. Han har kommit fram till att vädersituationen under mars, april och maj påverkar hur vädret blir under sommaren. Finns det nån sida på nätet där man kan se hur vädret varit? Förra året sprang jag mest på löpband och ute bara när det var riktigt varmt. 6 … Lämna gärna en väderrapport och berätta hur det verkligen är, både när vi har rätt och när vi har fel. Nu visar en sammanställning hur väl myndigheten lyckas med sitt uppdrag. Den kalla våren har fördröjt årets jordgubbssäsong, men nu är den i gång. Då hjälper du andra som är intresserade av vädret på din plats. Jag fegade ur när det regnade och var isigt, men sprang när det snöade och dylikt. Ja, brittisk sommar, regn på vägen dit, men uppehåll hela tiden i trädgården, men mycket blåsigt, så det gällde att hålla i hatten. Av Ymmot123. Tycker Jinge.” Jepp, det gör jag. Många hattar flög runt i trädgården. Använd de genomsnittliga klimatmätningar på denna sida för att planera din nästa semester och hitta den bästa tiden på året att resa till Cypern. Det var lite varierande väder. Hej Netta! Vad är värmerekordet där jag bor? Hur många regniga dagar hade vi förra året? Antingen shorts och linne väder, eller jeans/tights och tunnärmad tröja (här hade Esma en collagetröja eftersom det regnade och var molnigt denna dag) Vi hade verkligen 50/50 när det kommer till klädval förra året. Det kalla vädret i slutet av november gjorde att vintern kom till Skåne 1-2 månader tidigare än vanligt. Vi var i Thailand (Phuket/Krabi/Lanta) i november (6-27) förra året. Men jag kommer inte på hur jah gjorde förra året.. Är det svårt att ordna den möjligheten, Att åtminstone kunna se tidigare prognoser, borde inte vara så svårt att ordna så att en även kan klicka bakåt i tiden bland prognoserna. Jaa, samma längtan i år, som förra året- Jaa förra året bliv det ingen Bollkryss, När de annonserar om att De har, Då skall de också finnas. Jag var så lycklig! Jag bor i Stockholm och har en båt vid Kapellskär som jag måste ösa när det regnat. TYCKER JAG. Se hur temperaturen, vind, nederbörd m.m. Tydligen var det en riktigt skitsommar enligt … Då hjälper du andra som är intresserade av vädret på din plats. Vad gjorde vi i september förra året? Nattemperaturerna var så höga som 17 grader vid flera mätstationer, bland annat i Stockholm. 29 mars 2011 12:24 ... , Är det någon som har koll på hur vädret är just nu på Koh Lanta och Koh Lipe. den fyfan hemska Västerbron som jag dessutom fick springa uppför två gånger. ... Sierra: Idag har det varit några korta lätta stänk på Lipe. Det låg upp till 2 dm snö på marken. Hur var vädret? Den varma luften låg kvar och den 22 september steg temperaturen till mellan 20 och 25 grader på många håll i södra och östra Götaland. Det visar SMHI:s lokala väderstatistik som samlats in från ett hundratal stationer i landet. Hur var då vädret? SMHI - Hur var vädret? Tänkte på hur man bör klä sig och vad man ska ta med, kan ju vara vår här hemma när vi reser. Det var lite varierande väder. Hur många dagar hade vi snö? Stockholm Göteborg Malm ... Vi har även aktuella observationer från väderstationer som visar hur vädret är just nu. Vi var där förra året vid samma tid och då hade vi sol hela dagarna och regn endel sena kvällar!! Förra året var varmt men bjöd inte på några rekordserier eller värmetoppar som tidigare år gjort. ... Hur var då vädret? Använd de genomsnittliga klimatmätningar på denna sida för att planera din nästa semester och hitta den bästa tiden på året att resa till Cypern. 17 feb. 2011 19:18 . Och alldeles lagom tyckte vi. 1995? Visst är det trots allt lite kul att gå tillbaka i tiden och se hur vädret var samma period förra året. Anmäl; Det är mest soligt & hett, någon kraftig åskskur kan förekomma speciellt på eftermiddagen. Detta, och mer, kan du ta reda på i ”Hur var vädret?”, som testas på smhi.se. Just nu tidig morgon är det bra väder och svag vind. Hur skiljde sig Köpenhamn Marathon från Stockholm? Årets kineser var utmärkta och bland de bästa vi ätit. Ja, brittisk sommar, regn på vägen dit, men uppehåll hela tiden i trädgården, men mycket blåsigt, så det gällde att hålla i hatten. I år är det tvärtom, men orsaken är densamma. Och december blev kallast sedan mätningarna startade 1931. Populära orter ... Jordens avstånd från solen varierar under året. Det hela var en fantastisk upplevelse! SMHI gör beräkningar för varje timme på dygnet. Många hattar flög runt i trädgården. 13.07 Förra året när vi skulle åka till Sverige var jag lika fundersam över packningen, fast åt andra hållet. Mycket har varit bra men till stora delar var året vi ... i närheten av där jag var förra ... var helt fantastisk när det gällde vädret. Hösten 2017 var en mörk period som återuppväckte jobbiga minnen. Snöiga? Hur många regniga dagar hade vi hos mig förra året? Poolen var inte uppvärmd men barnen badade ändå...det var varmare i havet så de badade en del där. Och hur mycket har medeltemperaturen ökat… 55.57, Long. Hur extremt galet är det inte ... det här inlägget tänkte jag skulle bli en slags tillbakablick på juni förra året. Hur är vädret då?..Var till Koh Lanta förra året i februari..var kanon men nu är det senare ..risk för regn period? Hur var vädret för ett år sedan? Hur var vädret i april förra året? Och temperaturen var på mellan 18-27 grader. Vädret året runt. Tänkte på hur man bör klä sig och vad man ska ta med, kan ju vara vår här hemma när vi reser. Tack för svar! Klimat, miljö och geovetenskap Kan man be om en önskerepris till här precis som i Stockholm Ride. Av M_olsson. För att vara en kräfta ur Vättern var den förvånansvärt stor tycker jag. Jag lyckades vinna en stor klungspurt förra året. Vädret var ju så klart bra då där vid skolstarten i mitten av månaden. Förra sommaren i Malmö jämfört med Helsingborg eller Kristianstad? ... Vanligast var att få tips om nya tjänster av vänner, bekanta eller genom kontakt med arbetsgivaren. Det kom några regnskurar, ibland några minuter, ibland kunde de hålla i … Få en överblick över vädret på Cypern året runt med temperaturer, soltimmar och nederbörd.