De har alltid bråkat och skriker på varandra varje dag. Jag försöker att inte lägga mig i när dom munhuggs, men det slutar nästan alltid med att min dotter slår sin storebror. Fungerar inte mina råd? ... Om du försöker att lösa eller undvika konflikter med dina föräldrar kan livet bli mycket lättare för dig. Mina föräldrar tror inte att jag märker när de bråkar med varandra. Jag förstod att det kunde bli så för föräldrar med ... som vilken vettig människa som helst gör när någon skriker och bråkar. Jag försöker prata med dem när de lugnat ner sig och jag kan sitta med dem en och en på deras rum o.s.v. Jag bor hemma, med syskon och båda mina föräldrar. Mer. men det har hänt så att jag … Välkommen till Botkyrka kommuns officiella webbplats. Om ni talar öppet om att det kommer bli svårt med ekonomin inför ert barn/ era barn, så kommer deras grundtrygghet att skadas. Och ja, vi är två om barnen, min make är barnens riktiga pappa och vi bråkar … Likaså mot mina föräldrar som jag älskar så högt ... D v s att den du bråkar med inte längre accepterar att bli taskigt behandlad av dig utan drar sig undan. Att komma överens med föräldrar är inte alltid lätt. Jag tycker inte att du ska ångra att du sa något! Varför bråkar vi hela tiden? Vad skall jag göra om mina föräldrar bråkar? Jag bråkar jämt med mina föräldrar. Jag är en tjej på 17 år som tröttnat på mina föräldrar som bråkar hela tiden. Vad ska jag göra för att sluta bråka med mina föräldrar? Det har varit så här hela mitt liv. Jag har aldrig haft en nära kontakt med mina föräldrar. Det är nästan så att jag känner olust över att behöva besöka och hjälpa dem. De försöker inte ens förstå mig. ... hej jag är 18 år gammal tjej. jag har aldrig besviket mina föräldrar och gör alltid vad dem säger. Du är inte ensam.. Jag har oxå växt upp med alkoholiserade föräldrar. Det går inte att beskriva hur jobbigt det är! Mina barn bråkar mycket, speciellt när jag är hemma med dom. Jag är en snart 15-årig tjej som har stora problem mellan mig och mina föräldrar. Jag blir ofta arg på min pappa eftersom han är så dum!. De flesta vuxna vill behandla barn med respekt och inte kränka, hota eller skrika åt dem. De kan vara tjatiga, lägga sig i, kritisera och man kan uppleva det som att föräldrarna vill styra ens liv. Jag är en snart 15-årig tjej som har stora problem mellan mig och mina föräldrar. Men det hörs ju, de skriker ju. Men de är skilda. De är hopplöst griniga och otacksamma numera. Ungdomar frågar – svar som fungerar, band 2. Kapitel 2. Jag är frustrerad över att den är så ytlig. Berättelsen i tal. Vad ska jag göra för att sluta bråka med mina föräldrar? Jag … Min dotter 3 år slår, river, sparkar och biter sin bror som är 4,5 år. Jag bråkar så ofta med mina föräldrar och jag orkar inte mer. Vad skall jag göra om mina föräldrar bråkar? Det här låter kanske hemskt, men ibland är jag bara så trött på mina gamla föräldrar. Min mamma och pappa bråkar om både det ena och de andra, ibland om mig och mina syskon. ... Det kan vara likadant med dina föräldrar. Jag tänkte dela med mig av mina tankar om det, ... Mitt första råd till föräldrar vars barn bråkar är: Mina föräldrar har varit skilda sen jag var knappt 2 år och jag har styvföräldrar på båda hållen. Här hittar du information om kommunens service, tjänster och verksamheter. Ibland är det också svårt att få tiden att räcka till. Jag vet vad du går igenom! Händer det att dina föräldrar bråkar när du ser på? Jag har bekymmer med mina gamla föräldrar. De går in i ett annat rum. Det är tungt att inte få det stöd man behöver från föräldrar. Jag ska ha ett möte med skolan och mina föräldrar för att . Jobbigt hemma, mina föräldrar bråkar Fråga Hejsan, jag har de jättejobbigt hemma. Jag bråkar jämt med mina syskon. Mina föräldrar bråkar som om de var barn och jag den som måste lösa det. ... Jag har pratat med både mamma och pappa om att jag tycker de är jobbigt, och att det känns som att jag inte orkar gå till skolan. Vad sjutton skall man ta sig till när ungarna bråkar?! Kräv istället att få veta varför dom gör som dom gör, både din syster och dina föräldrar. Jag har inte varit tillsammans med min pojkvän speciellt länge. Pappa säger nästan ingenting och det han säger är så al Av egen erfarenhet vet jag hur oerhört dåligt man mår när de pratas om sådant. ... Jag kan hjälpa Undermeny för Jag kan hjälpa. Mina föräldrar bråka hela tiden i princip, och bråkar de inte pratar de knappt med varandra. Mina föräldrar bråkar.