Mitt ex kan inte släppa mig. Så mitt val är alltid glasklart och det enda möjliga. Mitt ex kan inte släppa mig. Veckans Fråga är från en kvinna som inte kan sluta stalka sitt ex ... släppa vad han gör i sitt liv och fokusera på mitt eget.. men jag kan inte. även sagt åt den nya killen att jag måste ta det lugnt och fundera. ... Men jag kan inte sluta höra av mig eftersom jag är så förbannad! Han har kontakt med exet Jag tror inte att han och jag skulle kunna leva tillsammans, och ändå finns det fortfarande starka känslor mellan oss. Så mitt val är alltid glasklart och det enda möjliga. ... Lite på samma sätt som alkoholisten inte kan släppa flaskan, på samma sätt har vi blivit beroende av dem. Så tar man inte tag i det blir det jobbigt även på längre sikt. Hej. Men när man väl får insikten av vad det hela handlar om ja då blir det till slut en befrielse i stället, jag går igenom mitt andra stora kris… den här gången går det dock mycket bättre och smärtan är inte like stor även om det gör ont. Det går inte att utgå ifrån ett mantra som ska få en att släppa sitt ex, det kommer helt enkelt bara göra situationen värre. Fyll på med positiv energi och fokusera på dig själv Omge dig med människor och ting du mår bra av, och framförallt: lägg fokus på dig själv. För jag är helt fixerad vid mitt ex. Mitt ex har fortsatt lägga sig i om jag träffat någon. Du följer ... Jag är 32 år och har en ny relation på gång, men jag kan inte sluta älta hans gamla ex och det gör mig galen av svartsjuka. Inatt drömde jag om mitt ex, vi har varit isär snart 2 månader. Den nya killen är underbar och på alla sätt en bättre match för mig men jag blir inte i närheten så glad vid ett livstecken från honom som jag minns att jag blev av mitt ex i början. Hej, min sambo har lämnat mig hastigt. Jag och mitt ex separerade för 3 månader sedan och jag har så svårt att släppa honom. 5. varit så i några dagar nu. Han var elak mot dig och det kan ju innebära allt ifrån otrohet till fysiskt våld. Han har ADHD. Jag försöker tänka att det inte kan va enbart mitt fel, men hamnar tillbaka i ‘om jag inte gjort si, inte sagt så, så hade han inte gått’. - Hej. Det tog slut för snart 4 månader och vi har inte träffats på snart 6månader. ... men jag inte släppa tanken. Fråga: Jag har en fråga som gäller mitt ex. umgås med den andra och han gillar mig å jag han litegrann, men kan inte släppa mitt ex. Dröm om EX - hjälp, kan inte släppa detta!! ... för det skulle vara att göra våld på min person på ett sätt som jag inte kan acceptera. Han bor hemma hos sin mamma som är 89 år.Han har ingen annan. Däremot har mitt ex haft massor med problem med att få sina tjejer att släppa att jagär ett ex- och bara se mig som en vän- kankse ävn en vän till dem! Helt rätt, det är tankar som introducerar tvivel i ekvationen man ska låta bli. När vi väl träffas är allt underbart, han är så go och rar mot mig, precis som när vi var tillsammans. Så tar man inte tag i det blir det jobbigt även på längre sikt. Det tog slut för snart 4 månader och vi har inte träffats på snart 6månader. Att röra sina tankar bort från mitt ex är svårt. Även om jag är ute och festar, tränar eller liknande så dyker hon upp i tankarna hela tiden. Hej, Än hur jag försöker så kan jag inte släppa min första förälskelse, ... Hej igen Eva! Han säger, i min nya relation tillåts det inte att dricka alkohol, jag har nu en bättre relation till vårt barn nu när du inte är i närheten. ... din partner bryr sig alltför mycket om eller kan reta sig på vad exet håller på med och inte kan släppa tanken. Vi träffas fortfarande då och då... myser och har sex. Han/hon pratar ofta om sitt ex. När vi väl träffas är allt underbart, han är så go och rar mot mig, precis som när vi var tillsammans. Det blev en jätte jobbig situation, jag ville aldrig smyga men kände att jag blev tvungen, eftersom jag inte var redo att ställa upp på hans krav. Iallafall så orkade jag inte med dessa änslösa gräl, och jag hade kontakt med mitt ex, (på vänskapligt plan) i smyg istället. Han gjorde slut för tre månader sedan och jag kan inte släppa honom! Jag har verkligen så svårt att släppa mitt ex. Jag har verkligen så svårt att släppa mitt ex. Ingen vill känna sig maktlös, speciellt inte när man känner att man har investerat hela sitt känsloliv i något. Han bor hemma hos sin mamma som är 89 år.Han har ingen annan. Mitt ex och jag är extremt olika, i de flesta avseenden. Jag kan verkligen inte sluta tänka på mitt ex, hon är i mina tankar hela tiden, det spelar ingen roll vad jag gör. Kan inte helt släppa exet.. ... Jag vill fokusera på min nuvarande relation och kan inte göra något för mitt ex. umgås med den andra och han gillar mig å jag han litegrann, men kan inte släppa mitt ex. Ditt ex har en ny kärlek, och det finns ingenting du kan göra åt det. Å andra sidan var den relationen krävande och svår och jag kände mig underlägsen från allra första början. ... för det skulle vara att göra våld på min person på ett sätt som jag inte kan acceptera. så fort jag ser gamla presenter å tänker på saker, börjar jag gråta. så fort jag ser gamla presenter å tänker på saker, börjar jag gråta. Men om din pojkvän ofta säger saker som "sådär gjorde aldrig mitt ex" eller "så brukade mitt ex aldrig tänka", kan det vara ett tecken på att han inte vill släppa taget om henne. ”Jag vill att spöket av mitt ex försvinner” Psykologen Madeleine Gauffin Rahme svarar på läsarnas frågor på SvD.se/idag. ... men jag inte släppa tanken. Varför kan jag inte släppa tanken av mitt ex. Jag kan verkligen inte sluta tänka på mitt ex, hon är i mina tankar hela tiden, det spelar ingen roll vad jag gör. ”Jag har inte kommit över mitt ex ... men hon vill att jag ska släppa taget om henne. Men så har vi mig då, världsmästaren i medberoende som inte kan släppa. Jag och mitt ex separerade för 3 månader sedan och jag har så svårt att släppa honom. Nu brottas jag med oändliga skuldkänslor över om det var jag som pushade bort honom. Vi var gifta i över 20 år när han helt utan förklaring lämnade mig. Mitt namn. Han gjorde slut för tre månader sedan och jag kan inte släppa honom! Om det var han som dumpade dig, så har du kanske vissa känslor kvar som du inte kan göra någonting åt. Fråga: Hej, jag är nog den yngsta som någonsin skickat in en fråga hit (24 år) men provar att se om det ger någon respons. inte som en konkurent som de måste tävla mot. Kan inte släppa taget om sitt ex. Vi träffas fortfarande då och då... myser och har sex. Jag har gjort slut med min kille flera ggr. varit så i några dagar nu. Fråga: Jag har en fråga som gäller mitt ex. Överst. Jag har tillsammans med mitt ex i 7 år och har en ny kille, han har en ny tjej som han bor med. Det är Två år sen det tog slut. Han har ADHD. Även om jag är ute och festar, tränar eller liknande så dyker hon upp i tankarna hela tiden. även sagt åt den nya killen att jag måste ta det lugnt och fundera. Hej. Överst. Och nu på senaste har de blivit jobbigt igen. Jag googlar dom, har skapat fejk-konton på sociala medier för att dom blockat mig (min kille vet ingenting) , gäller hans tjej på instagram från ett sånt fejk. Att släppa taget är outhärdligt, gör så fruktansvärt ont, och man har ser inte att det finns något slut. ... Min kille kan inte flytta ifrån sin före detta. Jag har gjort slut med min kille flera ggr. men nu är det värre. ... Hon får något att bita i. För jag är helt fixerad vid mitt ex. Jag får höra elaka kommentarer från honom nu (elakt enligt mig). men nu är det värre. Och nu på senaste har de blivit jobbigt igen.