Importerat bil från tredje land? ... samt att få igenom godkänd ursprungskontroll på Transportstyrelsen. Om du har importerat fordonet från till exempel USA visar videon nedan hur du ska göra för att få det registrerat. Av dessa var ca 40% från Tyskland, 20% från USA och 5% från Italien. 3. Vill du importera bil från Tyskland så tveka inte att skicka en förfrågan till oss. Våra öppettider är alla dagar mellan 08-22 Ska du importera bil? En undertecknad ansökan till Transportstyrelsen gällande registrering av importerad bil. Importera bil från Tyskland till fast pris! Importera bil från EU Idag importeras det bilar från många länder i Europa. För att underlätta försäljning av fordon finns det tyska korttidsskyltar som markeras med en gul bård på högra sidan. Vi löser hela importen åt dig från början till slut. Sannolikheten att hitta en bil här är därför ganska stor. Priset kan vara lägre om du köper bil i Tyskland. Men om du är på jakt efter en begagnad mc är utbudet mycket större i Tyskland. Tjena. Men det är där Tysklandimport Sverige AB med vår tjänst ImporteraHusbil.se kommer in i bilden. Sedan är det endast tillåtet att köra med bilen en vecka efter importen, även om det finns en gällande trafiksförsäkring från exportlandet. Många är vi som funderat på att ta hem en bil från Tyskland, ... du ett brev med beslut från Transportstyrelsen. En resa mot en första bil. Köpa en begagnad hos privatperson – för osäkert. Att importera bil från Tyskland innebär att man får tillgång till ett oerhört stort utbud av begagnade bilar. Men det finns saker som är bra att tänka på innan du köper och tar hem en bil till Sverige, bland annat att det är … Svara på våra sju frågor och se vad just din bil skulle kosta att importera. Protokoll från godkänd trafiksäkerhetsprovning med fordonet. Man fyller i en blankett och skickar in tillsammans med kvitto på bilen och bilens engelska papper som ska vara i original, inte kopior. Vi arrangerar med transporter, tullklarering på båda sidor av Atlanten, försäkring, intyg m.m. Till exempel ska båda parter underteckna ett bindande köpavtal innan betalningen sker. IMPORTAVTAL MED KLARA ÖVERENSKOMMELSER. Min första bil jag tog hem när jag bodde i Tyskland fick jag knalla upp och lämna tillbaka skyltarna och då hade jag fortfarande mitt Brief kvar. På tyska AutoUncle finns över 1 miljon bilar till salu för tillfället. Vi hör av oss till dig direkt! När du köper eller säljer fordon från eller till ett annat land ska du kontakta Transportstyrelsen. Har hängt här på garaget ett tag, och jag har läst mycket i forumet om bl.a import osv (fanns inte så värst mycket nytt om det hela) så jag tänkte aja, jag kör på en vild gissning, jag googlar, ser vad jag hittar för fakta, tar med mig min lilla besparing och åker ner till tyskland för att importera bilen. På sidorna (mobile.de och autoscout24.de) hittar man bilar som man kan importera från Tyskland. Är det så att det är längre bort i Europa eller om det gäller import från andra kontinenter. Fråga: Jag köpte en BMW 600 årsmodell 1958 nyligen från Tyskland. Vissa bilmodeller kostar ungefär lika mycket i Tyskland, Italien eller Holland som här hemma i Sverige. Importera bil från EU Idag importeras det bilar från många länder i Europa. Publicerad 2013-04-08 15:21. Vi hör av oss till dig direkt! Våra öppettider är alla dagar mellan 08-22 När det är avklarat kan du gå vidare enligt denna översiktliga steg för steg som innehåller tips och värdefull information om hur en ansökan går till. fordonet från ett land utanför EU . Väl hemma kontaktar man Transportstyrelsen för "Ursprungskontroll". Tjena. Men det gäller att veta hur man gör och vilka bilar som är bäst och billigast att köpa utomlands. BESTÄLLBLANKETT FÖR EN BIL. Reglerna för registreringsnummer i Tyskland har sedan årsskiftet blivit lite enklare för de tyska bilägarna. Väl hemma kontaktar man Transportstyrelsen för "Ursprungskontroll". Vi hör av oss till dig direkt! Min nya praktiska bildels-hämtnings-bil rymmer såväl växellåda från Chevrolet som bromstrumma från Ford. Vi har ett etablerat kontaktnät även för husbilar. Du kan köpa en bil i ett annat EU-land och föra in den tullfritt till Sverige. Min nya praktiska bildels-hämtnings-bil rymmer såväl växellåda från Chevrolet som bromstrumma från Ford. ... Ringa Transportstyrelsen och ta reda på regskyltarna och papper som man behövde. Och hur gör man med dokument, registrering, besiktning och försäkring? Att importera bil från tyskland görs vanligtvis med de fyra stegen nedan och är enkelt med Svensk Bilimports hjälp. De svarar på frågor om registrering, fordonsskatt, registreringsskyltar, flyttsaksfordon och ursprungskontroll av fordon. Registrerings-handlingarna uppfyller de krav som bland annat Sverige ställer för att fordonet ska godkännas för trafik i landet. Vi hör av oss till dig direkt! Bilimport från Tyskland. ett nytt fordon från ett annat EU-land (betala mervärdesskatt). Lägre priser på bilar i andra EU-länder gör privatimport – direktimport – intressant för svenskar. På sidorna (mobile.de och autoscout24.de) hittar man bilar som man kan importera från Tyskland. Importera MC från Tyskland… Många undrar om det är värt att importera från Tyskland, och som jag ser det är det inte värt att importera för att sälja. Under 2011 var det dryga 30 000 bilar som importerades. ... Du kan även ordna individuellt godkännande för registrering hos Transportstyrelsen. Importera bil från Tyskland – så gör du När du som privatperson ska importera en bil från utlandet är det några saker som är viktiga att tänka på. Tack vare EU-lagar är det enkelt för en EU-medborgare att köpa varor och tjänster från vilket EU-land som helst. Det lönar sig att själv importera en bil till Sverige från Tyskland. Vet en från PCS som gjorde liknande grej från Italien med Tyska skyltar. Väl hemma kontaktar man Transportstyrelsen för "Ursprungskontroll". De två ledande länderna för import av bilar är Tyskland och Italien. Att importera från ett EU-land är lätt. Därefter bokas registreringsbesiktning som görs av en besiktningsingenjör. Att importera en begagnad bil kan vara väldigt lönsamt och det är många som gör det. Att importera bilen från Europa behöver inte nödvändigtvis vara en bra affär. BESTÄLLNINGSPROCEDUR FÖR EN BIL FRÅN USA: För de som är säkra på att de vill låta importera en bil från USA. Importera bil – från början till slut Här får du överskådlig information om hur importen av ett fordon går till och vilka regler som gäller – från det att fordonet anländer till den svenska gränsen till dess att fordonet är körklart. Tyskland har ändrat sina bestämmelser och från och med den 1 april 2015 utfärdas en ny sorts registreringsbevis för fordon med korttidsregistrering. Våra tjänster. Ibland är det också nödvändigt att väga bilen för att få fram korrekt nettovikt. ... Att importera bil från Tyskland är ofta ganska enkelt, dels för att de är med i EU och dels för att alla stora bilhandlare i Tyskland har vana att sälja bilar som ska gå på export. Jag visste inte riktigt hur det skulle gå till eller hur mycket det i slutänden skulle kosta att importera en Volga till Sverige, men nu när jag tagit mig igenom hela processen kan jag dela med mig av lärdomarna.