Tycker om att läsa och skriva, men tycker det är kul att fotografera också. Du måste fya kattungen när den kliver i ditt ansikte. Vad vill katten när den jamar? Vaknar jag till så börjar han direkt spinna. Och så har det vart i 14 år. han puffar med nosen på mitt ansikte, och sedan går han ett varv runt täcket på sängen och kommer och puffar igen, sedan går han cirkeln runt täcket igen tills jag lyfter täcket och då kryper han under täcket. Varför älskar min katt trånga utrymmen och att sova i små lådor? I andra fall på tex sommar slicka sig katten för att hålla sig sval. Om katten inte ser alltför dålig ut i pälsen och inte är dålig på något sätt kan du därefter börja med att långsamt byta torrfodret igen och bedöma lukten ur munnen, men låt inte katten gå utan undersökning länge. Han är bästa medicinen mot depp och sjukdom. Vaknar jag till så börjar han direkt spinna. Tass i ansiktet, om hon ligger på mitt bröst eller brevid mitt huvud på kudden, är ingenting jag har något emot, det tar jag aldrig bort, men när hon slickar mig i ansiktet, öronen eller klättrar i ansiktet, då säger jag ifrån och flyttar på henne. Tidigare sov de i sängen men den ena katten är så "mammakär" så jag får inte sova ifred för hon klättrar i mitt ansikte, slickar mig i håret, biter i mina ögonbryn, spinner hela natten lång och byter sovställning var 10:e sekund. ... De ses sällan av människor eftersom de på dagarna sover i hål i träden eller i skuggan av löv för att undvika solen. Man märker verkligen skillnad. ... Därför är du sugen på en tupplur mitt på dagen . I fåtöljen eller på mitt skrivbord. Hur mysigt som helst att ligga och snusa på … Om inte jag då klappar på honom (och om jag sover) brukar han då börja bita mig i ansiktet, om jag drar upp täcket över mitt ansikte, river han den bort, river i mina händer, biter och försöker tungkyssas.. det är skrämmande att vakna av det! Klättrar, biter, river mig. Efter en bilolycka saknar hon helt ansikte. Katten kanske inte har tillgång till barn, eftersom barn som en vuxen inte kan driva bort en katt ansikte. Min Ocicat Zelda sover så nära mig som möjligt, framför TV:n blir det i mitt knä eller på en närliggande kudde, vid datorn blir det på skrivbordet eller i sängen alldeles bakom. Även om katten ligger bredvid dig, rullar över på sidan och man börjar klappa på magen så är det först som om de njuter men helt plötsligt, som vi upplever det, blir de sårbara och de svarar då genom att skydda sig, de biter och klöser, som beskrivet ovan. Och så har det vart i 14 år. Hen är ju perfekt? Både katten och hunden sover i sängen, så mysigt. ”Sover som en ängel” eller ”leker rofyllt” kan ibland vara de bästa gissningarna. Katten ligger inte i deras mening, förmodligen på ett ansikte, men på en vacker Kuschelkissen. Hon ställer sig 10 cm ifrån mitt ansikte och glor rakt in i mina ögon. Katten kan inte svettas som människor gör så den måste kontrolera sin kropptempratur med tex slickningar . Hon som du kallade hora en gång efter att hon kom på … Du vet, min bästa vän. Den unge pianoeleven och hans lärarinna ägnar sig åt det mest förbjudna i denna berättelse om oskuld och erfarenhet, lust och övergrepp. – När en katt vilar vill den känna sig säker, men den vill också ha koll på omgivningen, säger kattforskaren John Bradshaw. Det låg en katt i diket vid avtagsvägen mot Skogså, en av dessa långa, underliga höstdagar då jag precis börjat sjuan men mest försökte lära mig om magi, om det fanns makter och vilka de När han sover hs mig är han helt bortkopplad men om han sover på marken bredvid mig är han på helspänn. Av Fredrik Hansson. Verkligen stirrar. Och såhär väcker hon mig på morgonen. Upptäckte igår en “bula” på min katt på höger kindsida som idag blivit större! Men det tycks inte vara någon katt-astrof för Chase som lever livet som vilket husdjur som helst. ... Chase är katten som saknar ansikte. Katten sover Eftersom att de är som mest sårbara när de sover, kan katter som känner sig otrygga lägga sig på platser där ingen kommer åt dem. På natten så brukar hon komma upp till mig i sängen och liksom stryka omkring hennes ansikte i mitt. Det har gått två år, snart tre, sedan vi tömde Mormor och Morfars hus. ... De har sina ögon mitt fram och många av ugglorna har ett platt ansikte. Alla som har katt vet att katter sällan, för att inte säga aldrig lägger sig på ett ansikte. Alla filmklipp jag spelade in ligger lagrade på hårdisk. Treåriga Chase är inte vilken katt som helst. Så fort jag är sjuk eller mår dåligt så är han där. På natten alltid min säng ibland under täcket, ibland nere vid fötterna. Efter en bilolycka saknar hon helt ansikte. Visst, min ena kattgubbe kan göra det när han är supergosig....men det är mest för att han vill åt örat...han snuttar om han kommer åt. jag har ena katten i fotändan eller under täcket bakom ryggen. Bor tillsammans med katten Pelle i Helsingborg. - Hon är en så härlig katt, säger matte Mel Smith. Inte mer än rimligt. Både katten och hunden sover i sängen, så mysigt. På Leahs födelsedag kom han in med en död mus i munnen och lika nöjt kom han upp i morse med en LEVANDE skogsmus i munnen. Det handlar helt enkelt om trygghet och en fördelaktig utkikspunkt. Nu senaste stod jag på alla fyra och letade en grej under en byrå då kommer han flygande och anfaller min hand och när jag säger åt honom ser jag att han tänker anfalla mitt ansikte så jag hinner greppa honom och håller i han tills han är … Bild finns ej på grund av skicket på den stackars lilla kroppen. Sedan trycker hon sina små tassar mjukt och försiktigt mot mina ögonlock. ... Oftast på kudden med tassarna i mitt ansikte. Katten är 14 år & mer slö nu än vanligt, ... mitt katt på 15 veckor nyser ofta. Du är sjukt kissnödig men vill inte störa katten som sover i ditt knä ... Ändå älskar du den där irriterande hårbollen som river ner blomkrukor och står på ditt ansikte mitt i natten mer än de flesta av dina mänskliga vänner. Jag kunde tex både ta kameran och fota honom då han krupit ner mellan mina ben, utan att han vaknade. Men om de är trygga i sitt hem, kan de lägga sig nära dig, eller kanske på en plats som de gillar, trots att du skulle kunna komma åt dem när de sover. Hälsa . Du har kanske någon gång vaknat mitt i natten av att din katt äter på ditt hår? Han är bästa medicinen mot depp och sjukdom. Katten suger på ditt hår och slickar ditt ansikte för att rengöra dig. Hippas han sover några år till i min säng… ”Nu har du spytt i mitt knä igen. Nu när vi har en övervåning där vi sover (ozzy med) kommer han upp med mössen han fångat. Den är mjuk & påverkar nu hans öga, då bulan blivit större & ögat därmed mindre. Dermatit kallas ibland eksem men betyder egentligen inflammation i huden. En del människor beundrar självständigheten hos katter och ser den som ett bevis på att katter är intelligenta, vi kan inte styra katten. Det första tecknet på skabb är intensiv klåda som ger upphov till röd och sårig hud Dermatit. tillhör den stora familjen Felidae vilket betyder kattdjur. 1. Katten har fastnat på 12: ... sitta nedanför ett fönster vid huset mitt emot sitt eget.