Min katt som är runt 20 veckor är otroligt lös. Det kan vara allt från lite lös avföring till livshotande diarretillstånd och orsakerna är många. Det är ovanligt med bakteriella orsaker till kräkning och diarré hos katt. Inte diarré, men så pass lös ibland att det läcker lite (små droppar) och ibland hinner hon inte till lådan riktigt - då blir det större läckage/droppar utanför lådan. Katter kan ha blod i avföring i bland. kattunge lös i magen nån av kattungarna (vet ej vem av dem) bajsar väldigt löst och de bajsar ute i teverummet (ej i lådan) vilket inte är så trevli Contents: KATTUNGE LÖS I MAGEN - bra bh utan axelband. – Hur brukar magen och avföringen fungera. Jag reagerade på detta blod så jag bytte mat och magen blev bra. ... Diarré eller eventuell kräkning innehåller blod; Sök vård om: Jag köpte en katt som var 7år 1997 som hade blod i avföringen.Han hade fått hills torrfoder. Har en 4,5 mån gammal norsk skogkattunge som mår bra och växer fint. ... Katten har blod i kräkningarna/avföringen. Han fick det även hos mig eftersom han var van vid det. Lös mage. – Har katten fått i sig något olämpligt/har något hänt som kan utlösa stress. Bajset kan nästan vara som vätska och luktar otroligt illa. – Har du sett blod i avföringen eller kräkningarna. Han får hårbollsfoder, blötmat och messmör för att han kräktes en del och var lös i magen. Vid båda sjukdomarna har du också ont i magen och diarréer. En akut och okomplicerad mag- och tarmstörning beror generellt på att djuret har ätit något olämpligt eller blivit smittat med magsjuka som beror på bakterier eller virus. Om katten blivit lös i magen av t ex någon olämplig föda pröva med att ge den morotspuré på burk (barnmatsburk). – Vad äter katten normalt. Blod i avföringen kan se olika ut. Fråga: Ålder: 8 veckor . – Har katten gått ner i vikt. Hon har ända sen vi fick hem henne varit lös i magen. hej! Min katt som är runt 20 veckor är otroligt lös. Vid diarré har katten lös eller vattnig avföring och kan även ha avföring oftare än normalt. Okej då du får en kattunge på ett villkor. På våren och hösten är risken för mag- och tarmstörningar med lös avföring och/eller kräkningar som störst. Bajset kan nästan vara som vätska och luktar otroligt illa. Vid båda sjukdomarna har du också ont i magen och diarréer. Har precis köpt en liten hankatt på 8 veckor som är lös i magen. Veterinären undersöker din katt. Blod i avföringen kan se olika ut. En annan viktig beståndsdel i foder för djur som är känsliga i magen är fibrerna. ... Båda är så kallade inflammatoriska tarmsjukdomar. – Hur brukar magen och avföringen fungera. Hej! Blod kan också komma från inflammerade analsäckar (analsäckarna sitter vid sidan om ändtarmsöppningen, precis … Antibiotika ordineras normalt sett inte utan ordineras vanligtvis först vid tecken på allmän infektion, påtagligt nedsatt allmäntillstånd eller diarré eller kräkningar med mycket blod. Contents: KATTUNGE LÖS I MAGEN - bra bh utan axelband. – Har du sett blod i avföringen eller kräkningarna. ... Båda är så kallade inflammatoriska tarmsjukdomar. Kattunge lös i magen! Kattunge lös i magen! Även ... Barn under 6 år får inte spela det för att det kommer lite blod. Vi hämtad hem vår lilla kattunge i torsdag och hon har varit lös i magen sen i lördags. – Har du sett blod i avföringen – Hur brukar magen och avföringen fungera – Har hunden fått i sig något olämpligt/har något hänt som kan utlösa stress Han går på lådan typ 5-6 ggr per dag och bajsar. Diarré är inte en enskild sjukdom utan ett sjukdomssymtom med flera möjliga orsaker. När han var yngre så hade han det du kallar gluff-gluff-syndrom, men det har gått över sen lång tid tillbaka, men har alltid haft lite känslig mage. Han har nästan slutat kräkas helt och avföringen är fastare. ... Hårbollar som bildas i magen av allt hår som katten slickat i sig kan också orsaka kräkningar hos katten. Vi har tagit bort allt nytt foder. – Har du sett blod i avföringen – Hur brukar magen och avföringen fungera Om din kattunge är lös i magen men annars verkar må bra, så kan det vara klokt att avmaska den, ifall det inte redan är gjort. "Kommer det mycket mörkt blod när katten bajsar är det allvarligt" ... Om katten drabbas av en tunntarmsdiarré bajsar den stora mängder lös vätska. Vid diarré har katten lös eller vattnig avföring och kan även ha avföring oftare än normalt. ... man tränar magen,benen.