Du kan kolla med polisen för att ta reda om den är spärrad i Sverige. ... Allt du behöver är IMEI- eller serienumret som du hittar på baksidan av enheten. Huruvida dessa fungerar med data eller ej via mobilnätet vet jag inte. 2. ... Behövde aldrig uppge telefonens IMEI när jag gjorde anmälan. Öppna samtalsapplikationen. IMEIs struktur. Hur som helst - Mitt problem är att jag för 2mån sedan köpte en Samsung Galaxy Tab på Tradera. Jag har bara spärrat mitt simkort. Kan jag kolla om telefonen är spärrad? Knappa in * # 06 # så visas IMEI-nummer på skärmen; Om mobilen har ett utbytbart batteri så kan du hitta IMEI-numret under batteriet. (Utgår från IMEI-FAQn i detta forum). De åtta första siffrorna identifierar modellen och ursprung och kallas också för Type Approval Code (TAC). Ditt IMEI-nummer visas. Det är telefonens unika ... att telefonen samt SIM-kortet är spärrat. Ber om ursäkt om tråden … Den kopplar INTE upp sig mot nätet, vilket får mig att tro att telefonen är svartlistad. Hur man kollar ifall den är spärrad i världen är jag osäker på dock, kanske kan … I IOS 7 och IOS 8 ingår ett aktiveringslås som gör att du kan spärra din Iphone eller Ipad över internet om den skulle bli stulen. Publicerat av. Ska logga in på Telenor och kolla. Om det är ett demo-ex från tillverkaren kommer de inte heller alltid med IMEI-nummer då de saknar möjligheten att läsa simkort. Men då brukar det stå Not For Sale eller liknande. vill veta IMEI numret på din iPhone eller om din iPhone är svartlistad? Imeiserver är Sveriges största inom mobilupplåsningar, ... Kolla alltid med oss innan du låser upp din telefon, ... Läs vad våra kunder tycker om ossSee all. Gör så här för att ta reda på ditt IMEI-nummer: Knappa in * # 06 # så visas IMEI-nummer på skärmen; Om mobilen har … Det ska också gå att kolla med din teleoperatör om ett imei-nummer är spärrat, men vi har hört från läsare att de kan vara lite kinkiga med att hjälpa till med det ibland så du kan få tjata. Det är viktigt att du fyller i eller lämnar telefonens IMEI-nummer till Polisen. Om den visar sig vara spärrad, finns det en risk att jag åker fast för häleri? IMEI–nummer. Om tråden inte hör hemma här så ber jag om ursäkt. Nytt SIM-kort. Mobiltelefonen blir då sökbar i anmälningssystemet och vi kan spåra den om den lämnas in till oss som till exempel hittegods. Du bör också kolla upp serienumret eller imei-koden så att den inte är låst med Apples aktiveringslås. Så kollar du om en Iphone är stulen. Men om de vill ha in luren, then so be it! Beställ från Mitt3 eller besök din närmsta 3Butik om du behöver ett nytt SIM-kort. Du skall få fram ett IMEI-nummer även om du kollar utan simkort. Det är viktigt att anteckna IMEI-numret och spara det på ett säkert ställe, eftersom du behöver det för att spärra en stulen eller borttappad mobil. Min mobil blev stulen/borttappad i lördags. Det kan du göra här. Viktiga är att SIMet blir spärrat, IMEI är mindre viktigt för det är typ bara Telia som uppdaterar sin spärrlista. De återstående siffrorna är information definierad av tillverkaren. Spärra din telefon om den är ... du ta reda på din telefons IMEI-nummer. Numret finns på kvittot eller på mobiltelefonens kartong. Kolla in de tillgängliga sätt på denna artikel. IMEI-nummer består av 15 siffror som innehåller information om mobiltelefonens ursprung, modell och serienummer. En viktig sak som skall kommas ihåg är att även om en enhet inte har ett aktivt aktiveringslås kan det ändå vara en stulen enhet med spärrat IMEI-nummer. Så får du information om hur du skall gå tillväga. Läs mer Annars finns det lagrat i mobilens … 1. Om villkoren uppfylls, skicka ett e-mail till vår kundtjänst med en länk till den tjänst, eller telefonnummer till den butik som garantin avser. Med detta verktyg kan du spåra ett IP-nummer och få fram i vilket land samt vilken stad IP-numret finns. Som en potentiell kund till ett andrahandsköp av en begagnad iOS-produkt kan det dock vara omständigt att se om aktiveringslåset är aktivt eller inte. Här är det snabbaste sättet att hitta IMEI-nummer som fungerar på alla mobiler. Jag har sedan dess undrat varför jag inte kan använda den med just Telenor och idag fick jag reda på … Med största sannolikhet kommer skurken köra in ett comviq kontant och ringa glatt med din telefon. Hur du låser upp din DORO; Hur du låser upp din iPhone; Hur du låser upp din ZTE; Hur du låser upp Huawei; Hur du låser upp din Samsung; Hur du låser upp din HTC IMEI–nummer är mobiltelefonens 15 siffriga ”personnummer”. … testade 2 stulna iphones och en ikke stulen iphone , gav samma svar : Your IMEI Number is currently unblocked. Det är därför det också är viktigt att stänga av Hitta min iPhone, och därmed aktiveringslåset, i samband med exempelvis service och vidareförsäljning. Denna guide fungerar normalt sett på alla iPhones, Samsung, Sony, HTC, … Skriv in *#06# 3.