I vissa fall undrar man verkligen hur de har uppstått. Sverige och svenskarna har det skämtats vilt om i svensk-amerikanska komediserien "Welcome to Sweden" som sänts i två säsonger i TV4. Hej på er alla fantastiska! Här tänkte jag komma med några. Otroligt intressant lista. Här finns roliga namn av alla de slag. Våra kära förlagskollegor på resetidningen Vagabond har gjort en lista med både svenska och internationella ortsnamn som får smilbanden att gå uppåt (klicka på länken för att läsa mer). Vi har många underbara små orter i Sverige med mindre underbara namn. Alla bor vi i olika städer i världen. Var vi bor vet vi oftast, platsen, orten, staden. 1) Hell, Norge I byn Hell, utanför Trondheim, bor bara 1 500 personer, men orten har blivit en mindre turistattraktion på grund av sitt namn. Lista över orter i Sverige består av flera listor: Lista över Sveriges tätorter (går att sortera efter folkmängd, etc.) I andra fall förstår man att de byts ut. Världens längsta, Sveriges längsta, ortsnamn är intressant. Roliga namn. Släng in en tumme upp om du gillade klippet! Hej hej!! Det finns korta namn på orter, men de långa ska vi söka efter. Du som besökare kan ladda upp bilder på dina favoritpersoner för respektive namn. Uppgifterna du anger när du gillar eller ogillar ett inlägg kommer inte att vara synliga för andra. Var med och bidra till att få sajten så komplett som möjligt. Som bekant har kärt barn har många namn. I tv-serien får tittarna följa amerikanen Bruce när han flyttar från USA till Sverige efter att ha blivit kär i svenska Emma. Detta är några: Tittu Ho, UK; Bird in Hand, Pennsylvania, USA; Embarrass, Minnesota, USA; Hooker, Oklahoma, USA Jag älskar namn och speciellt ovanliga. orosanmälan vuxen örebro alkoholfri drink med äppelmust bondgårdar i sverige 2015 Varukorg engelska 6 distans göteborg pernilla wahlgren sjunger högt Min lillebror heter Giovanni (italienskt), ovanligt i Sverige. Lista över Sveriges småorter (år 2000, 2005 och 2010) Men även dåliga hatade barn och vuxna kan ha många namn. Där ingår bland annat Porrarp, Mensträsk och Leverhögen.