Kostnader för resor mellan bostad och arbetsplats till den del kostnaden överstiger 10 000 kr samt andra egna kostnader för bolagets verksamhet 14. Huvudregeln för avdrag för tidigare års underskott samt information om regler som begränsar avdragsrätten för sådana underskott samt om att ett underskott i vissa fall får tas över vid en ombildning. Om räkenskapsåret inte är 12 månader ska fördelningsbeloppet korrigeras i motsvarande grad. Det går inte att skjuta ett outnyttjat belopp framåt mer än ett år. Kostnader för resor mellan bostad och arbetsplats till den del kostnaden överstiger kr samt andra egna kostnader för … Vi har ett Handelsbolag som avvecklades under 2013 och ska nu skicka in den sista deklarationen för bolaget (Inkomstdeklaration 1 och N3A). Eftersom det tidigare år gått back har jag på min deklaration ett "Kvarvarande underskott" på ca 39000 från föregående års deklaration. Hej, Skall deklarera min INK1 där ett av mina handelsbolag börjat gå med vinst sedan förra året. Vidare överklagade bolaget omprövningsbeslutet av den 15 juni 2007 och yrkade att outnyttjat underskott från tidigare år uppgående till 4 735 659 kr skulle medges. Som grund anfördes i huvudsak följande. Outnyttjat underskott från tidigare år som inte ska påverka anskaffningsutgiften 13. Kostnader för resor mellan bostad och arbetsplats till den del kostnaden överstiger 7 000 kr samt andra egna kostnader för bolagets verksamhet 14. Delägarna har båda två ett kvarvarande underskott från tidigare år ... outnyttjat från tidigare år) i N3A? Delägarna har båda två ett kvarvarande underskott från tidigare år samt en positiv justerad anskaffningsutgift och bolaget har gjort en förlust även 2013. Inkomst som ska påverka anskaffningsutgiften Outnyttjat underskott från tidigare år som inte ska påverka anskaffningsutgiften 13. Outnyttjat underskott från tidigare år som inte ska påverka anskaffningsutgiften 13. Kostnader för resor mellan bostad och arbetsplats till den del kostnaden överstiger 7 000 kr samt andra egna kostnader för bolagets verksamhet 14. Inkomst som ska påverka anskaffningsutgiften Överskott/Underskott (+/-) 12. Outnyttjat underskott från tidigare år som inte ska påverka anskaffningsutgiften 13.