Att behöva vara knuten till honom och inte vara fri. Jag behöver min frihet för att må bra. Därför hatar jag mitt namn. Kan min ångest och stresskänslighet bero på magen? E va Rusz säger: Tror du bör avstå denna relation! Den bars av en person som jag tillbringade väldigt mycket tid med i min ungdom, när jag var ganska ledsen och mådde rätt dåligt, och vi har ingen kontakt idag. Vill förbättra min relation med min mamma Jag är så dum mot min mamma. Jag påminns ändå regelbundet av den här tiden i mitt liv, p.g.a. Och har märkt nu när jag varit tillsammans med min pojkvän 3 månader att ibland har jag en slags ångest som får mig att misstänka honom för en massa saker. Vi har tre gemensamma barn som är ett, fem och sju år. När du blev förstamålvakt i Rangers så var Kevin Weekes, som du ersatte, 30 år gammal, och du var 23. Tack för att du berättar <3 Återigen, allt handlar om balans – att göra som du gjorde, att göra slut med energitjuvarna för att du ska kunna släppa in och jobba på en bra relation med de som ger … Att gå upp i vikt är inte ångest för mig, men att äta mer än vad jag behöver (måste ju gå upp vikt) utan att ha tränat ger mig ångest. Mins föreldrar skilde sig förra året och de har bråkat mycket och dragigt in mig och mina brorsor.det är jobbigt. Jag önskar också så klart att jag skulle få en stabil relation med någon jag tycker riktigt mycket om. Speciellt när jag sitter här i mitt svarta hål. Jag vill bara dela med mig av mina erfarenheter ang Sertralin. Och jag får dåligt samvete, jag borde ju vara världens lyckligaste. ... Mina vänners instagram ger mig helt ärligt ångest. Min mamma ger mig ångest över barnet! Det känns som att man går upp i vikt på ett hälsosammare sätt om man tränar samtidigt som man äter mycket kalorikrik mat än … Medicinering vid ADHD Av rent känslomässiga skäl har många som behövt medicin länge nekats till en sådan, trotts att vi vet att missbruksrisker inte tenderar Det är två år sedan, han och mamma bor ju ihop och det känns jättekonstigt. – ute på restaurang eller om någon annan gör den åt mig). Framför allt har det gällt min kropp och min vikt, mat och träningsvanor. Jag är 22 år och ligger på 150mg om dagen efter 3 års användning. ... Självklart ska du jobba för att få en bra relation till din mamma, men hon måste oxå jobba för samma sak. Avslappnande. Någon som får mig att skratta, någon som tröstar mig när jag är ledsen, någon som hejar på mitt skrivande, någon som lika gärna som jag hoppar in i ett flygplan och åker iväg på äventyr. Manspanelen svarar och ger råd på läsarnas frågor och funderingar. Spenderat tid med ångest, panikångest, gråtit, spytt av ångest, försökt förklara min ångest för folk som inte vill förstå och därför inte kommer förstå, tittat på typ Amir på youtube istället för att vara produktiv. Vet inte om det här kan passa på någon annan tråd men iallafall.. Jag har olika slags ångest. Trots att det gått över tio år påverkas jag fortfarande av det du gjorde mot mig. Vad gör jag? Det som fått mig motiverad till att faktiskt hålla mig borta från mängder av alkohol är mina vänner, jag säger inte att dom aldrig dricker men dom är sådana som hellre kliver upp lite tidigare en lördag för ett träningspass istället för att ligga bakis. Min relation till en borderline präglas just av 'älskad-hatad' dvs 'vill gifta mig med dig - vs - Vi har en värdelös relation som jag inte kan leva i'. Fråga till Näringsexpert 12 februari, 2018. Det är hon som alltid finns där för mig, plockar upp mig när jag faller, som säger alla smarta saker, som får mig att förstå när jag tänker fel, som ger mig inspiration till att bli en bättre människa, som pratar med mig i… Har inte hittat någon som vill ingå i en relation med mig. Min egen utmaning för morgondagen: Att laga en maträtt som jag aldrig tidigare klarat av att laga själv (”vågar” endast äta den – ibland! Sedan det samtalet har min pappa inte hört av sig till mig, och det har inte heller jag gjort. Jag mår fruktansvärt dåligt pga detta... har en del ångest, speciellt på kvällar och har fått störd nattsömn. Det är en del av min personlighet. Och har märkt nu när jag varit tillsammans med min pojkvän 3 månader att ibland har jag en slags ångest som får mig att misstänka honom för en massa saker. Samt han ett barn till som Har ätit den medicinen nu i ca 2 månader. Vill förbättra min relation med min mamma Jag är så dum mot min mamma. Jag fattar inte varför jag o många med mig utsätter sig för något som plågar så och jag undrar vad det säger om mig. ångest, hur går man vidare, livskris familj, livskris kvinna, livskris män, livskris relation Det gör ont att se par där den ena parten har bestämt sig för att avsluta förhållandet, och den andre just fått sig en kalldusch: ”det här kommer som en fullständig chock för mig. Minst 1 gång per år får jag ett infall där jag funderar på om jag ska raka av allt, och samtidigt är det lite ångest att gå till frisören för att klippa det. ångest, hur går man vidare, livskris familj, livskris kvinna, livskris män, livskris relation Det gör ont att se par där den ena parten har bestämt sig för att avsluta förhållandet, och den andre just fått sig en kalldusch: ”det här kommer som en fullständig chock för mig. Det kan leda till att du börjar undvika vissa platser eller situationer, till exempel folksamlingar, köer, hissar eller främmande människor, eftersom detta kopplas ihop med ångesten. Ända sen jag var liten har hon kritiserat mig mycket, oftast på "skämt", men det har ändå tagit hårt på mig. Lycka till!! **FRÅGA: **Jag har en jobbig relation till min mor. Om du är så rädd att få ångest att du börjar undvika situationer eller människor som ger dig ångest kan du utveckla en fobi. Min kille/tjejs svartsjuka håller på att förstöra mitt förhållande/relation Del 2 Kommentera Du är inte ensam själv vaknade jag tidigt av att mobilen plingade till. Familjeliv, här diskuteras livet som förälder. Mins föreldrar skilde sig förra året och de har bråkat mycket och dragigt in mig och mina brorsor.det är jobbigt. Jag känner mig inte heller som en "typisk" alkoholist men har en väldigt osund relation till alkohol som jag aldrig kommer att lära mig att hantera. Vet inte om det här kan passa på någon annan tråd men iallafall.. Jag har olika slags ångest. Min mamma är utan tvekan den bästa personen i mitt liv. Det går ju inte att ”lägga på luren” mot någon som står framför en. Jag har inte världens bästa relation till mina föräldrar, ... Ovissheten kring alla frågorna som jag inte hittar svar på ger mig ångest. Att vara sann mot sig själv i en relation är för mig att se och kunna uttala mina behov samtidigt som jag kan ta hänsyn och kompromissa med min partner för att vi även ska kunna vara sanna mot oss i vår relation. Det som fått mig motiverad till att faktiskt hålla mig borta från mängder av alkohol är mina vänner, jag säger inte att dom aldrig dricker men dom är sådana som hellre kliver upp lite tidigare en lördag för ett träningspass istället för att ligga bakis. Det finns inget som ger mig mer ångest än att ha ansvar för H just nu. Hellre det än att någon la på telefonen i örat på mig medan jag kämpade med att presentera mig. Jag älskar att fixa håret, samtidigt som jag önskar att jag aldrig behöver bry mig igen. mammalivet ger mig ångest. Vi fastnade för varandra väldigt fort och jag har verkligen känt att han enbart har ögon för mig.