Hon plockar pärlorna bland populär-klassiker, melodier från film och musikaler, modern melodiös internationell och svensk pop av bl.a. Dana bjuder på en smakfull varierad blandning musik. Hon plockar pärlorna bland populärklassiker, melodier från film och musikaler, modern melodiös internationell och svensk pop av bl.a. Den första blir på fredag i Börstils kyrka, Östhammars kommun, och den andra i Skoklosters kyrka, på lördag. Konserterna blandar en del av dessa med det bästa av populärklassiker, modern melodiös internationell och svensk pop av bl.a. Det är musik som jag har älskat att spela i hela mitt liv och som är en del av min identitet. Dana bjuder på en generös smakfull varierad blandning musik. Hon plockar pärlorna från populärklassiker, melodier från film och musikaler, modern melodiös internationell och svensk pop av bl.a. Än i dag, över 20 år senare, spelar hon den under varje konsert. Musik Panflöjtisten Dana Dragomir ger två sommarkonserter i Uppland. ABBA och Benny Andersson (naturligtvis Mio min Mio) samt både svensk och spännande rumänsk folkmusik och visor. - Jag tycker att jag får en enorm respekt och respons för mitt spel, även om panflöjten är ett ovanligt instrument utom i Sydamerika och mitt gamla hemland Rumänien. Regi: Stefan Wall Produktionsteamet bakom Ronja Rövardotter på Kastellet 2007 och 2008 är nu tillbaka med en helt ny uppsättning, med helt nya grepp. Hur är panflöjtens ställning i Sverige egentligen? berättade att hon hade startat en blogg, så då tänkte jag väl, tja, det kan väl jag också göra. Den kom in etta på svensktoppen. Visa mer information. 1991 slog Dana Dragomir igenom stort med sin inspelning av ledmotivet till filmen ”Mio min Mio”. Benny Andersson(naturligtvis Mio min Mio) & ABBA samt svensk … Kulturhuset Stadsteaterns satsning för barn och unga är Astrid Lindgrens magiska äventyr Mio, min Mio. Dana Dragomir blev känd i Sverige under tidigt 90-tal med titellåten till filmen Mio min mio. Hon spelar några av våra vanliga svenska julsånger, och Mio min Mio som hon slog igenom med när hon flyttade till Sverige. Astrid Lindgrens unika berättarröst, med sina vardagsrealistiska markörer och strävt varmhjärtade, humoristiska ton mitt i sagans … Mio min Mio. Musik för alla sinnen! Benny Andersson (naturligtvis Mio min Mio) och ABBA, samt både svensk och spännande rumänsk folkmusik och visor. Astrid Lindgrens unika berättarröst, med sina vardagsrealistiska markörer och strävt varmhjärtade, humoristiska ton mitt i … Ladda ner 316 gratis noter och partiturer:Piano Mio Min Mio, Partitur, noter, 2 februari 1984. Några år senare, efter genombrottet med "Mio min Mio" 1991, bosatte hon sig i Stockholm. Sugen på en kritikerhyllad musikal där dina vildaste drömmar blir sanna, eller vill du kliva in i Astrid Lindgrens fantastiska sagovärld? Dana bjuder på en varierad smakfull blandning musik. Hennes genombrott kom med låten "Mio min Mio" -91 (Benny Andersson). Hon spelar några av våra vanliga svenska julsånger, och Mio min Mio som hon slog igenom med när hon flyttade till Sverige. Benny Andersson (naturligtvis Mio min Mio) och ABBA, samt både svensk och spännande rumänsk folkmusik och visor. Allt flyter som älvens friska, virvlande ström genom en charmig berättelse om mod, möjligheter och om att ”rätt ska vara rätt”. Dana berättar att panflöjt passar mycket bra till Abbas musik, och det stämmer verkligen då hon spelar ett … Dana bjuder på en varierad smakfull blandning musik. Lyssna på Everything I Do (I Do It For You), endless love och mer från Panflöjt. Låten låg på svensktoppen under tio veckor, varav en som etta. Med suggestiva, kusliga bilder blir "Mio min Mio" en storslagen upplevelse. Bokens huvudpersoner är Mio, … Den är svår att iscensätta. Där Ronja Rövardotter var till stora delar munter och livlig är Mio min Mio eftertänksam och allvarlig. Pippi är sakletare. Avsnitt 10 av 10: Mio min Mio. Jag heter Mio och det här är min första blogg. ”Mio min Mio” handlar om att besegra sin rädsla och övervinna sin ångest. Eleverna har i par skrivit bokrecensioner om Astrid Lindgrens bok Mio min Mio. Visa mer information. 19 december 1958. Den är svår att iscensätta. Dana bjuder på en varierad generös smakfull blandning musik. Riddar Kato har ett hjärta av sten och Mio ska krossa hans hjärta av sten. Visa fler Fler program inom Barn. Mio min Mio Mio ska strida mot riddar Kato. Visa mer information. Benny Andersson (naturligtvis Mio min Mio) & ABBA samt svensk och rumänsk folkmusik och visor. Sofia Jupithers regi andas respekt för Astrid Lindgrens text och barns behov av … Musik för alla sinnen! Hon plockar pärlorna från populärklassiker, melodier från film och musikaler, modern melodiös internationell och svensk pop av bl.a. Hon plockar pärlorna bland populär-klassiker, melodier från film och musikaler, modern melodiös internationell och svensk pop av bl.a. Dana berättar att panflöjt passar mycket bra till Abbas musik, och det stämmer verkligen då hon spelar ett … För regin står prisbelönta Sofia Jupither som här gör sin första familjeföreställning. ABBA och Benny Andersson (naturligtvis Mio min Mio ) samt både svensk, och spännande, rumänsk folkmusik och visor. Pippi leker kull med poliser. Nu släpper vi fler föreställningar till Billy Elliot och Mio, min Mio! Mio ska strida mot riddar Kato. 10 november 1978. Benny Andersson (naturligtvis Mio min Mio) & ABBA samt svensk och rumänsk folkmusik och visor. Benny Andersson (naturligtvis Mio min Mio) & ABBA samt svensk och rumänsk folkmusik och visor. Dana bjuder på en varierad generös smakfull blandning musik. berättade att hon hade startat en blogg, så då tänkte jag väl, tja, det kan väl jag också göra. Här klingar musik från första till sista stund; sugande tango, jazzig vals, folkvisa, schlager och raffig musikal-pop. Kapten Bäckdahl 19/12 1958. ”Mio min Mio” handlar om att besegra sin rädsla och övervinna sin ångest. 1 februari 1984. Dana Dragomir anses vara världens första och främsta kvinnliga panflöjtist, som nådde stora internationella framgångar med sin musik under 1990-talet, bland annat med Benny Anderssons ledmotiv till filmen "Mio min Mio". Hitta liknande musik du kommer att gilla, endast på Last.fm. Musik för alla sinnen! En av mina kompisar (Metall-tjej.) Musik: Benny Andersson. Dana bjuder på en smakfull varierad blandning musik. En av mina kompisar (Metall-tjej.) Konserterna blandar dessa med det bästa av populärklassiker, melodier från film och musikaler, modern melodiös internationell och svensk pop av bl.a. Dana är en respekterad och populär artist med hundratals utsålda konserter, otaliga TV-program och stora skivframgångar. Riddar Kato har ett hjärta av sten och Mio ska krossa hans hjärta av sten. Hon plockar pärlorna bland populärklassiker, melodier från film och musikaler, modern melodiös internationell och svensk pop av bl.a. Musik för alla sinnen! Hon plockar pärlorna bland populärklassiker, melodier från film och musikaler, modern melodiös internationell och svensk pop av bl.a. Dana Dragomir anses vara världens första och främsta kvinnliga panflöjtist, som nådde stora internationella framgångar med sin musik under 1990-talet, bland annat med Benny Anderssons ledmotiv till filmen "Mio min Mio".