… (de säger ju att ska man gå ner i vikt gäller det att skippa … Liknande Inlägg Blev ju helt lyriskt över alla kalorier jag fick äta per dag. Det gäller särskilt om man ofta äter den sortens livsmedel som innehåller mycket energi, det vill säga kaloririka livsmedel. Svara; Kommentera Avbryt svar. Beroende på hur stor man är och hur aktiv man är så brukar man som kvinna "behöva" 2000-2500 per dag för att hålla vikten. För att gå ner i vikt drar man ner ca 500 kcal. … (de säger ju att ska man gå ner i vikt gäller det att skippa … Liknande Inlägg 70kg = 140g protein om dagen, osv. Det kan bli en för stor slitning på en mentalt, och då åker man dit lättare istället. En grundregel är att man behöver minst 10 kcal per ... så enligt denna höftning käkar jag 3000 kcal om dagen. För att sätta det i perspektiv bränner en genomsnittlig person som cyklar för nöjes skull bara 2500 – 3000 kcal per dag. Hur många kilokalorier ger en dagsmeny med mat? Så det beror ju på, är man stor och brukar äta 3000 och håller sin vikt så går man ju ner även av 2000 såklart. Vill du. juli 26, 2015 kl. Här får du exempel på några dagsmenyer med olika 2000. Nu är det inte så att jag säger att allt fett är bra eller viktigt att äta. Men eftersom jag tränar tung styrketräning 6 gånger i veckan, och har en del muskler på kroppen så bränner jag istället närmare 3000 kalorier per dag. Den som rör. ligger på kcal per dag, 3 gympass i veckan samt kreatin så har … Då kan det vara en idé att dela upp det på fem eller sex måltider och äta runt 500 kcal per … ... Har jag ens råd att äta så mycket? Ja, om jag ”råkar” göra det då har jag planerat dåligt men om jag vet att jag kommer äta 3000 kcal en dag då får jag träna ihop kcal den dagen! På den här banken kan man inte äta först och betala sen för då syns det något alldeles på vågen. 16 feb kost för viktuppgång då? Exempel på kalorisnåla mellanmål: Några frukter, avokado, 2 dl keso med smak, makrill, tonfisk, en halv näve nötter, 2 kokta ägg, 2 dl kesella med smak. Skulle vara kul att äta massor med mer mat , typ 3000 kcal men jag vill hålla formen och tycker samtidigt att jag är mätt och nöjd på 2200 så det funkar för mig. äta 3000 kcal om dagen så kan det vara tufft att få i sig 1000 kcal per måltid. Vill jag gå ner i vikt ja då minskar jag mitt intag med ca 500 kcal per dag och kan då äta 1674 kcal per dag och då går jag i snitt ner 0,75 kg i veckan. Äter ni 2000 kcal per dag. Mer? Om man skall äta 3000-4000 kalorier/dag borde ju lunch och middag innehålla kanske 1000-1200 kalorier. Kvinnor förbränner generellt mellan 1800-2400 kalorier (kcal) per dag. Hur många kalorier behöver du per dag? Om man skall äta 3000-4000 kalorier/dag borde ju lunch och middag innehålla kanske 1000-1200 kalorier. Alltså, väger du 60kg ska du äta 60x2g = 120gram protein om dagen. Energi kan mätas i kilokalorier (kcal), ibland förkortat till kalorier. Att jämföra med mitt kaloribehov som jag tror ligger kring 3 000 kcal. under off-season gissar jag att jag bör äta 2500-2700 kcal om dagen för att hålla vikten. För att gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt ska du som lägst gå ner till 1500 kalorier per dag. En dag då du ligger i soffan hela dagen kan du äta 1600 kcal men såfort du tränar eller gör "vad som helst" så bör du öka kostintaget. En diet av 1200 kcal eller 5024 kJ per dag låter lite, men vissa människor gör det ännu mer extrema av ännu 1000 kcal eller 4186 kJ per dag för att äta. Helt sjukt, visste inte hur jag skulle få i mig så mycket, fick äta frukost lunch middag + en till middag + en tredje middag! Om BMR. Tänk att gå från 1371 kcal per dag, som jag åt de dagar jag inte tränande, till 3000 kcal som jag numera äter om jag tränar! Däremellan äter jag ordentligt och går på känn. Och för att minska i vikt ska jag äta ca kcal per dag (enligt BMR, beräkning) Hur kan det komma sig? Vilket för mig blir ungefär 2,2 g/kg, eller 2,7 g/kg fettfri massa. “En person som beräknar att göra av med 3000 kcal per dag kan spara ca 1,5 kilo i sin veckopackning genom att gå från kolhydratbaserade livsmedel till fetare alternativ” Fet mat = mindre bränsle för tillagning Det är viktigt att skilja på mättat och omättat fett . 5:34 e m . Det stämmer. Om man har ett krävande arbete kan man förbränna över 1000 kcal per dag mer än om man har ett stillasittande arbete per dag. Om man skall äta 3000-4000 kalorier/dag borde ju lunch och middag innehålla kanske 1000-1200 kalorier. Enligt den så ska jag äta kcal per dag om jag ska gå ner ett kilo i ganska väl för dig, kanske uppåt kcal om du går/cyklar en del. Vissa livsmedel innehåller många kalorier per gram och andra lite. Svara; Sophie. Maten vi äter ger oss energi – kalorier – som vi behöver för att leva och må bra. Vikt (kg) Längd (cm) Ålder (år) Räkna. Beroende på hur mycket energi du bestämt dig för att äta - lägg till ett lämpligt antal mellanmål. En kvinna ska äta cirka 1900 kcal per dag och en man ska äta cirka 2000. Energi är ett positivt laddat ord, men det kan också bli för mycket. De andra dagarna har du dock en rekommendation på minst 1500 kcal/dag. Lägger jag till det ligger jag väl på 2000 antar jag. Ska man t.ex. = Cirka 150 kcal per mellanmål. Titta du aldrig på nyheter de visat dessa drycker som på bilden är rena sockerbomben. Havspaddling är väl inte en så intensiv aktivitet som klättring eller tuffare vandring men man är aktiv under många timmar per dag. För att behålla vikten skulle de behöva äta ca 2500-3000 kcal per dag. Jag äter någonstans runt 3000-4000 kcal per dag i snitt. 6:54 e m ... Med 3000 skulle man kunna äta 2 pizzor per dag typ :s. Svara; Josefine. Hur många kalorier behöver du per dag? Du kommer gå ner i fettprocent. För mycket energi leder till viktuppgång och för lite leder till viktnedgång. Du bör ligga på maximalt typ kcal/dag underskott för vettig. På den här banken kan man inte äta först och betala sen för då syns det något alldeles på vågen. Jag lägger undan matvågen dagen innan tävling och tar fram den 8-10v före nästa. Om man utgår från 20-30% rekommendationen skulle jag därför äta mellan 45 till 80 gram fett per dag, vilket är en bra mängd. Det är mycket det! Hårt tränande idrottsmän kan exempelvis förbruka mellan 5000 - 8000 kcal per dag att jämföra med det normala ca 2700 kcal per dag (vuxen man). Hur många kalorier ska man äta dagligen för att tappa ... Livsmedelsverkets rekommenderade energiintag för kvinnor ligger mellan 2 000 och 2 500 kcal per dag. Som rubriken lyder. Varje etapp kräver cirka 5 000-8000 kcal per dag, beroende på svårighetsgraden. Går det alltför långsamt kan man minska intaget om man ligger över 1300 kcal/dag men mindre än 1300 kcal/dag bör ingen äta. mars 23, 2010 kl. Om jag nu råkar äta 3000 kcal en dag då? Mindre? Men jag har försökt sluta med det onyttiga, det är svårt. Är ni smala eller inte? Äter jag inget godis utan bara "riktig mat" och mellanmål ligger jag på 1300-1400 per dag. 220 gram protein per dag. Ja, om jag ”råkar” göra det då har jag planerat dåligt men om jag vet att jag kommer äta 3000 kcal en dag då får jag träna ihop kcal den dagen!