Det finns ingen tjänst att ha semester från, du är inte anställd mellan arbetspassen. Lördagar, söndagar och helgdagar, Sveriges nationaldag (6 juni), midsommarafton, julafton och nyårsafton är arbetsfria dagar då de infaller på en vardag. Jag vet inte.. men den är ju mellan två röda dagar så någon på mitt jobb påstod att det innebär att man får ob … Jobbar som receptionist på ett gym som inte har kollektiv avtal. ... alla helgons dag (lördagen mellan 31 oktober och 6 november) juldagen (25 … ob tillägg dag mellan två röda dagar...dagar röda två mellan dag tillägg ob OB, obekväm arbetstid, traktamenten och rast stödjs. Vid genomsnittsberäkningen ska räknas av från beräkningsperioden tjugofyra timmar för varje påbörjad period om sju dagar. Visar antal dagar, vardagar och arbetsdagar mellan två datum. Du vet väl om att det är kvalificerat OB-tillägg för all tid på vardag som ligger mellan två röda dagar, dvs söndag och nationaldagen. Och då spelar det ingen roll om jag jobbar hela dagen fram till 17. Men det handlar inte om några dubbla löner utan några kronors påslag. 2. Du kan även beräkna förfluten tid. Dessa dagar är man typiskt sätt helt ledigt på, om inget annat är överenskommet. Helgdagar eller röda dagar i folkmun är arbetsbefriade dagar som är knutna till någon tradition eller händelse. Vissa arbetsgivare har som policy att - om arbetet så tillåter … Kvalificerat obekvämtidstillägg ligger … Polen, formellt Republiken Polen, är en republik i Centraleuropa. Du kan höra efter med facket, till exempel facklig ombudsman, om vilka regler som finns inom ditt arbetsområde. Hej. [2018-06-17] Säsongsavslutning Nu är säsongen 2017/2018 över för min del. Under 2018 är det 13 röda dagar, varav 8 infaller på en vanlig veckodag. Många passar på att förlänga sin ledighet genom att till exempel ta kompledigt på klämdagar. Här hittar du alla helgdagar år 2018. Som landstingsanställd får jag som har vanligt dagtidsjobb ob på valborgs i år eftersom det är dag mellan två röda dag