Dina idéer och tankar är värdefulla för oss. 11 §. Här hittar du som rektor en blankett för beslut om skriftlig varning enligt skollagen 5 kap. Jag arbetar i en förening, så min arbetsgivare är alltså en styrelse. Men får du en skriftlig varning, gäller det att skärpa till sig. Mall för erinran till anställd (LAS-varning). Ja. ... Vad bör en mobiltelefonpolicy innehålla? Allvarliga fel eller försummelser i arbetet kan leda till skriftlig varning och löneavdrag. Men får du en skriftlig varning, gäller det att skärpa till sig. Skriftlig uppsägning av avtal är en gratis mall för att skriftligt säga upp ett avtal som ingåtts mellan ditt företag och ett annat företag. Här får du mer information kring detta. Då du behöver utfärda en varning till en anställd utan kollektivavtal har DokuMera denna mall för nedladdning. Förnamn Efternamn Person-/anställningsnummer Adress Postadress Telefonnummer Mobilnummer E-postadress . Reglerna kring detta skiljer sig beroende på vilket kollektivavtal du har. Juridiska dokumentmallar för gratis nedladdning - enkla och proffsiga mallar som du enkelt kan börja använda direkt. Mall för referenstagning . Här är en mall för en skriftlig varning som du får tillgång till som Chef Premium-kund. En skriftlig varning är ett dokument som skickas till en anställd, med kopior placeras i den anställdes filen. Fördjupningsartikel - Erinran eller varning vid misskötsamhet? Lägg till ny kommentar. Att vara anställd innebär ... Det kan till exempel handla ... Inom kommun och landsting finns stöd i kollektivavtalet för att ge skriftlig varning. VARNING – ERINRAN. 21 februari 2014. Jag har varit anställd i 20 år och har alltid uppfattats som en ... hände enligt chefen fyra saker som nu är skäl till att ge mig en skriftlig varning. Anställd . Skriv gärna ner din återkoppling! När ska man dela ut en skriftlig varning till en medarbetare och hur ska den utformas? Hjälpte informationen på denna sida dig? Arbetsgivare Komma för sent och arbeta för långsamt kan alla göra. Efter en utredning enligt skollagen 5 kap. Nej. Arbetsgivaren måste normalt varna den anställde inför en uppsägning pga personliga skäl.